Spørgsmål til billån.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2015

2babygirls

Janey skriver:

Jeg kan se, at der heldigvis er kommet en god løsning på det hele, men til info for andre i lignende situationer, så er det ikke bare at levere bilen tilbage. For at man kan gennemtvinge dette, kræver det, at forhandleren har ejendomsforbehold i bilen og, at det er hos ham, man skylder for bilen, og at der ikke betales af på lånet, og det ser det jo ud til, at x-en i dette tilfælde gør. 

Min søster leverede ellers hendes bil retur, og hun overholdte også hendes afdrag. Det gik pænt smertefrit

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2015

Janey

Profilbillede for Janey
2babygirls skriver:

Min søster leverede ellers hendes bil retur, og hun overholdte også hendes afdrag. Det gik pænt smertefrit

Ja det kan selvfølgelig også lade sig gøre at lave en aftale med forhandleren om, at denne tager bilen tilbage. I mit første svar havde jeg kun en situation i tankerne, hvor forhandleren ikke vil tage bilen tilbage, men man kan selvfølgelig også forsøge at få lavet en aftale med forhandleren om, at denne køber bilen tilbage.

Det er så nok lidt min egen fordom, at man ikke altid kan få restgælden dækket ind ved tilbagekøbet, men jeg har ingen personlig erfaring med det, da vi altid kun har solgt en bil til en forhandler i forbindelse med køb af en ny bil. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.