Juuuuhuuuuu... (kejsersnit)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2009

Pige2009

Hvor dejligt. Held og lykke med det. Spændende at han snart er ude og hilse på resten af verden.

Knus Linda 33+5

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2009

Cris

MariaE skriver:

enig, har fået et ks og en vag fødsel og vil da alrid ustte mig selv for et ks igen i forhold til en fødsel..fødslen er jo den mest fantastisk oplevelse ever og ja, gu gør det ondt, men så er det da vitterligt heller ikke værre
Men vi er jo alle forskellige og har ret til det valg hvis sygehuset giver lov.

Ja, jeg synes, at vi er så heldige, at KS fungere så godt i dag, når der er problemer. Tænkt hvor mange babier og mødre døde i fortiden, for de ikke kunne føde. Men hvis alt går godt, så synes jeg at føde er noget fantastisk. Ja, det gør ondt, men man glemmer det utrolig hurtigt og bagefter kan man se, at man har været i en lille føde verden, meget langt væk fra det hele hvor der skete bare så mange følelser. Jeg tror, at i dag er kvinderne for bange for at føde og de blokere sig selv. Hvis man bliver ens med sine egne smertter, har tillid for sig selv og JM og man bare lade kroppen gør sit job, så kan man opleve noget fantastisk. Så snart den lille er født så er der en der slukker på en eller anden "off" knap og man glemmer alle de smerter og man kan kun huske oplevelsen. Sjovt du mener det samme, for der er mange, der ikke vil opleve det. Men jeg tror, at faktisk siger man meget tit ok til KS selv om der er ikke noget reelt problem. Grunden er, at man kan planlægge fødsel og så er de forberedt og det er hurtigt overstået. Jeg har hørt, at de fleste fødsel sker om natten og de er glad, for at planlægge nogle om morgenen og om eftermiddagen.

Anmeld

28. august 2009

Musen5

Sujan skriver:

Ja jeg er bare nysgerrig. ved ingenting om hverken KS eller vag. men hvorfor vælger man KS fremfor selv at føde??

I mit tilfælde er det fordi han er så stor.

Har haft 2 vaginal fødsler og ville oxo gerne ha født ham her den "rigtig" vej, men risikoen for at han ville sidde fast er for stor.

/Mette 38+6

Anmeld

28. august 2009

UngMor83

Held og lykke....
Du er nok ved at bli forløst nu, spændende. Håber alt går efter planen. Og hold da op en kæmpe baby ;O)

Jeg har 4 ks. bag mig og det er gået super godt alle gange. Ja der er risici ved ks. Men nogle kvinder kan bare ikk føde vaginalt. Og jeg er en af dem. Min krop er ikk bygget til at føde, desværre. Kæmpede 37timer med de ondeste veer da jeg sku ha den første, og først derefter fandt de ud af at jeg ikk kan føde ;O(
Så HURRA for ks. overhovedet er "opfundet" ;O)

>> Sonja <<

Anmeld

28. august 2009

Miamaja

KarinaIda skriver:

Nu det ikke for og skræmme dig eller noget fra dit valg ang. kejsersnit... MEn jeg har selv fået et kejsersnit, og det gik gruelig galt, og endte med MEGET lang indelæggelse og 11 operationer efterfølgende... Så bare så du ved det, der er altså og risici ved et kejsersnit, og det kan virkelig tærer på krafterne og forholdet.... Kender alt til det!!

Så tænk dig meget godt om, før du vælger et kejsersnit....

Knus Karina, som ikke vil skræmme dig fra vid og sans

hmm ja, saa er der nok ingen nem udvej

Anmeld

28. august 2009

Miamaja

Ayasmor skriver:

Nu kan det godt være at jeg er en smule nysgerrig men er der nogen speciel grund til dette valg?

jeg har det bare enormt svaert ved at forestille mig en baby komme ud af et lille hul AV!

Anmeld

31. august 2009

Ayasmor

Miamaja skriver:

jeg har det bare enormt svaert ved at forestille mig en baby komme ud af et lille hul AV!

hihi.. jamen tro mig.. det lille hul skal nok blive stort nok.. uden probemer.. vi er trods alt skabt til det.. Ja det gør da ondt at føde, men det er også relativ hurtigt om at hele op igen. Ihvertfald i forhold til kejsersnit.. Men kan nu godt følge din tankegang.. Jeg havde også meget svært ved at forestille mig hvordan det skulle kunne være fysisk muligt.. men det gik

Anmeld

31. august 2009

smokie

Gik det så godt med dit ks og var han så også så stor??

Anmeld

1. september 2009

Betina88

Glæder mig til at høre , hvordan det ha' gået med kejsersnittet ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.