Stedbarnsadoption ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2015

Mor1986

Anonym skriver:

Er der nogen der har prøvet eller oplevet processen i stedbarnsadoption? 

Vi sidder i en situation hvor min mand gerne vil adoptere min søn fra et tidligere forhold. Barnet er 5½ år, der har været INGEN kontakt mellem bio far og dreng i 13 måneder nu, og 1½ år før det var der overvåget samværsbesøg 4 gange, meget spredt. og før det var bio far meget uinterresseret. 

Mit tidligere forhold var voldigt, og jeg har ingen trang til at bio far skal være en del af min søns liv, derudover virker biofar ikke særlig interresseret... 

Min søn ved han eksistere men husker ham næsten ikke, vi har kontakt til et par af bio fars søskende med gode venskaber. Men han kalder min mand for far, og har gjort siden han var 2 ½ år.

Kan man bare sådan uden videre ansøge ... ?
Jeg har læst mig til kravene.. dem opfylder vi, og så vidt jeg kan læse mig til skal bio far selvfølgelig underskrive og fragive sig faderrollen. 

Men kan bio far nægte ? og hvad sker der hvis han gør ? 

Del meget gerne jeres erfaringer  

mvh NS

Min stedfar ansøgte om at adoptere os. Vi var over 18.  Der blev sendt brev til vores bio far flere gange men der kom ikke svar tilbage og så blev det godkendt. 

Tæbker at bio far får brev omkring det hvor han har mulighed for at nægte det. Men hvad der så videre sker tør jeg ikke aige. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2015

Hertz

Anonym skriver:

Jeg har også den fulde forældremyndighed..

Så prøv at ringe til en advokat og hør hva chancerne er for at de ikke lytter til bios protest. For han skal ikk skrive under på det hvis du har den fulde.

Anmeld

13. januar 2015

mpr

Anonym skriver:

Er der nogen der har prøvet eller oplevet processen i stedbarnsadoption? 

Vi sidder i en situation hvor min mand gerne vil adoptere min søn fra et tidligere forhold. Barnet er 5½ år, der har været INGEN kontakt mellem bio far og dreng i 13 måneder nu, og 1½ år før det var der overvåget samværsbesøg 4 gange, meget spredt. og før det var bio far meget uinterresseret. 

Mit tidligere forhold var voldigt, og jeg har ingen trang til at bio far skal være en del af min søns liv, derudover virker biofar ikke særlig interresseret... 

Min søn ved han eksistere men husker ham næsten ikke, vi har kontakt til et par af bio fars søskende med gode venskaber. Men han kalder min mand for far, og har gjort siden han var 2 ½ år.

Kan man bare sådan uden videre ansøge ... ?
Jeg har læst mig til kravene.. dem opfylder vi, og så vidt jeg kan læse mig til skal bio far selvfølgelig underskrive og fragive sig faderrollen. 

Men kan bio far nægte ? og hvad sker der hvis han gør ? 

Del meget gerne jeres erfaringer  

mvh NS

Bio far kan ALTID nægte at give far rollen fra sig, og hvis det er sådan så må du acceptere det, og kunne også godt forestille mig at du ville få lidt sure opstød fra fars søskende for så bliver de jo også sat som at de ikke er i familie med din søn.. 

Men hvis det virkelig er hvad du vil så prøv da.. 

Anmeld

13. januar 2015

sandramor

mpr skriver:

Bio far kan ALTID nægte at give far rollen fra sig, og hvis det er sådan så må du acceptere det, og kunne også godt forestille mig at du ville få lidt sure opstød fra fars søskende for så bliver de jo også sat som at de ikke er i familie med din søn.. 

Det kan han jo men derfor er det ikke sikkert det blir som han vil ha det! Hvis moderen har den fulde forældremyndighed og faderen ingen samvær har med barnet så kan han protestere men ikke bestemme  heldigvis for det da 

Anmeld

14. januar 2015

Anonym trådstarter

mpr skriver:

Familien jeg har kontakt til er på "min side" hvis man kan sige det sådan. De støtter os fuldt i at min mand gerne vil adoptere vores dreng.   

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.