Anonym skriver:
Er der nogen der har prøvet eller oplevet processen i stedbarnsadoption?
Vi sidder i en situation hvor min mand gerne vil adoptere min søn fra et tidligere forhold. Barnet er 5½ år, der har været INGEN kontakt mellem bio far og dreng i 13 måneder nu, og 1½ år før det var der overvåget samværsbesøg 4 gange, meget spredt. og før det var bio far meget uinterresseret.
Mit tidligere forhold var voldigt, og jeg har ingen trang til at bio far skal være en del af min søns liv, derudover virker biofar ikke særlig interresseret...
Min søn ved han eksistere men husker ham næsten ikke, vi har kontakt til et par af bio fars søskende med gode venskaber. Men han kalder min mand for far, og har gjort siden han var 2 ½ år.
Kan man bare sådan uden videre ansøge ... ?
Jeg har læst mig til kravene.. dem opfylder vi, og så vidt jeg kan læse mig til skal bio far selvfølgelig underskrive og fragive sig faderrollen.
Men kan bio far nægte ? og hvad sker der hvis han gør ?
Del meget gerne jeres erfaringer
mvh NS
Min stedfar ansøgte om at adoptere os. Vi var over 18. Der blev sendt brev til vores bio far flere gange men der kom ikke svar tilbage og så blev det godkendt.
Tæbker at bio far får brev omkring det hvor han har mulighed for at nægte det. Men hvad der så videre sker tør jeg ikke aige.