baby uden ble?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.788 visninger
13 svar
1 synes godt om
11. januar 2015

Gabriel

Jeg har et spørgsmål til jer med drengebørn.

Jeg ved baby gerne skal ligge uden ble og få luft til numsen dagligt. Min søn har meget sart hud og bliver nemt rød og har derfor ekstra meget brug for frisk luft.

Mit spørgsmål er hvordan i har gjort det helt praktisk.  

Jeg har ham ofte liggende på et vådliggerlagen med en stofble hen over sig. 

Problemet er at han ofte har en smule afføring som siver ud og jeg må derfor hele tiden sidde og duppe med en stofble så han ikke skal ligge med det og samtidig tisser han den stofble som ligger over ham helt til. Dette gør at jeg ofte kan bruge 10 stofbleer i løbet af en halv time og samtidig lykkedes det ham ofte han sparke stofbleen af og tisse ud over det hele.

Har nogen af jer et godt råd til hvordan jeg lettere kan lade ham få så meget luft så muligt til numsen uden det skal blive en sur pligt for mig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2015

Masig

Gabriel skriver:

Jeg ved baby gerne skal ligge uden ble og få luft til numsen dagligt. Min søn har meget sart hud og bliver nemt rød og har derfor ekstra meget brug for frisk luft.

Problemet er at han ofte har en smule afføring som siver ud og jeg må derfor hele tiden sidde og duppe med en stofble så han ikke skal ligge med det og samtidig tisser han den stofble som ligger over ham helt til. Dette gør at jeg ofte kan bruge 10 stofbleer i løbet af en halv time og samtidig lykkedes det ham ofte han sparke stofbleen af og tisse ud over det hele.

Har nogen af jer et godt råd til hvordan jeg lettere kan lade ham få så meget luft så muligt til numsen uden det skal blive en sur pligt for mig?

Tisser han ti gange på en halv time????

Hvad med bare at give ham body på? Den tisser han selvfølgelig også i, men den kan han da ikke sparke af i det mindste...

Anmeld

11. januar 2015

Gabriel

Masig skriver:

Tisser han ti gange på en halv time????

Hvad med bare at give ham body på? Den tisser han selvfølgelig også i, men den kan han da ikke sparke af i det mindste...

Nej men han har sivende afføring mange gange på en halv time og tisser 1-2 gange. Så den ble jeg fjerner afføring med skifter jeg flere gange og den anden kommer der også afføring på da han generelt er meget livlig med benene så det hele bliver et stort snask. Derfor det store forbrug af stofbleer.

Jeg kunne selvfølgelig prøve med en body men så skal den jo også skiftes hver gang der siver en smule afføring? 

Anmeld

11. januar 2015

Masig

Gabriel skriver:

Nej men han har sivende afføring mange gange på en halv time og tisser 1-2 gange. Så den ble jeg fjerner afføring med skifter jeg flere gange og den anden kommer der også afføring på da han generelt er meget livlig med benene så det hele bliver et stort snask. Derfor det store forbrug af stofbleer.

Jeg kunne selvfølgelig prøve med en body men så skal den jo også skiftes hver gang der siver en smule afføring? 

Ok... synes jeg lyder underligt medmindre det er noget diarre men der er sikkert en forklaring. Jo bodyen skal jo selvfølgelig også skiftes hver gang, ellers skal du lægge en stofble ind i bodyen... Evt en body i en Str større end han normalt bruger så ikke det lukker for meget til. Ellers kan han ligeså godt have ble på jo...

men en løs body med en løst liggende stofble i. Så er det kun bleen der skal skiftes men han kan ikke sparke den af...

Anmeld

11. januar 2015

Gabriel

Masig skriver:

Ok... synes jeg lyder underligt medmindre det er noget diarre men der er sikkert en forklaring. Jo bodyen skal jo selvfølgelig også skiftes hver gang, ellers skal du lægge en stofble ind i bodyen... Evt en body i en Str større end han normalt bruger så ikke det lukker for meget til. Ellers kan han ligeså godt have ble på jo...

men en løs body med en løst liggende stofble i. Så er det kun bleen der skal skiftes men han kan ikke sparke den af...

Det må jeg prøve.  Ja det undre også mig. Men hver gang han slår en prut kommer der en smule afføring med og både lægen og sundhedsplejersken siger hans mave fungerer som den skal  .

Han har også ekstrem rød numse hele tiden og der går ofte hul på huden. Og spørger du mig så ligner det han har svamp men igen siger lægen det kun er normal rød numse på trods af at intet virker på det. Har efterhånden prøvet alt men det gør ingen forskel  . Ved ikk hvad jeg skal stille op med det efterhånden. 

Anmeld

11. januar 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

Vådlægger lagen. En åben ble og ham på.maven på en Stofble. Det suger lidt :-)  

Afføringen er der vist intet at gøre ved

Anmeld

11. januar 2015

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Min søn havde også konstant rød mølle med sår osv. Indtil vi begyndte at bruge stofbleer. Han kunne ikke tåle nogle former for papirbleer da han var mindre. (Han kan godt tåle det lidt nu og han er 8måneder) 

Anmeld

11. januar 2015

LovingMikey

Gabriel skriver:

Brug de der hvalpe bleklude til at ligge under ham og en stofble over ham.  Så behøver du ikke tænke på noget, for blekluden skal bare smides ud bagefter. Det er super praktisk. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

12. januar 2015

Chevro

Gabriel skriver:

Lig ham på en ny ble åben - så den tager hvad der løber ud, og smid en stofble under :-)

og når han har en periode med fugtig mås, så brug babypudder - da det tager al overskydende fugt :-) 

Anmeld

12. januar 2015

MT86

Ammer du eller får han flaske? 

Jeg har bare en dreng som er laktoseintolerent, han er godt nok 4 nu, men hvis han får noget med mælk så siver der aff når han slår en prut! Han fik flaske da han var lille og havde dog enormt hård mave, men normalt har laktoseintolerente tynd mave. 

Det var bare lige noget der slog mig da du skrev om din dreng! Håber snart det blir bedre!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.