Sværte at blive enige om navne :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

951 visninger
9 svar
11 synes godt om
9. januar 2015

Lykkelig Omstændigheder <3

Huff

Kæresten skyder HVERT eneste navne forslag jeg kommer med  

- Sia

-Sif

- Lily

- Flora 

- Sara

Nogen råd om man vi kan gøre for, at blive enige????? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2015

TNBC

Lykkelig Omstændigheder <3 skriver:

Huff

- Sia

-Sif

- Lily

- Flora 

- Sara

Kommer han selv med foreslag?

Hvad med at i hver skriver en liste med navne og så se om i rammer noget? Eller at hun får to navne?

Anmeld

9. januar 2015

Risse

Huff

- Sia

-Sif

- Lily

- Flora 

- Sara

Prøv at skrive en masse navne ned hver for sig, og så tage dem op til overvejelse enkeltvis, og uden at tænke over, hvem der har fundet navnet.

Og ellers så kan jeg anbefale voresbørn.dk, de har sådan en 'navnemaskine'. Prøve at google det, så komme det op med det samme

Held og lykke 

Anmeld

9. januar 2015

Pigent

Huff

- Sia

-Sif

- Lily

- Flora 

- Sara

Prøv og lav hver jeres liste som i kan gå og skrive navne på. Når i så synes der nok navne så sæt jer ned og snak din liste igennem og hans 

Anmeld

9. januar 2015

Lykkelig Omstændigheder <3

Risse skriver:

Prøv at skrive en masse navne ned hver for sig, og så tage dem op til overvejelse enkeltvis, og uden at tænke over, hvem der har fundet navnet.

Og ellers så kan jeg anbefale voresbørn.dk, de har sådan en 'navnemaskine'. Prøve at google det, så komme det op med det samme

Held og lykke 

Tak for jeres ideer :-) 

er nu på onskeborn.dk Tak for linket :-) 

Anmeld

10. januar 2015

lineog4

Min mand gjorde det samme med det første, måske især fordi jeg havde behov for at tale om det allerede fra jeg havde fået en scanning (den gang fik man en scanning i uge 19). Og tror for ham var der bare lang tid til, og en del mere uvirkeligt end for mig.

Vi blev dog enige om to pigenavne, eller rettere jeg blev enig  Og han sagde okay. Drengenavne fandt vi aldrig (så var det jo heldigt at det blev en pige). Og ja de to pigenavne blev det heller ikke, for en uge før termin stod jeg på biblioteket og læste bag på en bog (og nej ikke Dinas bog) og navnet Dina sprang mig i øjnene og Dina blev det da hun kom ud og var en Dina 

Så mit gode råd er at finde de navne du vil have, og sig dem mange gange og pludselig kommer farmand nok til at sige noget - men ikke presse for måske er han bare ikke parat til at finde et navn endnu. Jeg havde det sådan selv med nummer 4, kunne slet ikke forlige mig med han skulle have andet navn end lillebror, resten af famlien pressede mig da han var en måned, at nu skulle han have et navn - jeg bøjede mig for et navn (som jeg selv havde foreslået), men kaldte ham ikke navnet det første år.

Anmeld

10. januar 2015

Fine_007

Jeg synes nu det er nogle rigtig søde pigenavne du har foreslået der.. 

Min kæreste kunne slet ikke forholde sig til det med navne. Han sagde nej til alle foreslag og var heller ikke ligefrem god til selv at foreslå..

Da vores søn blev født og jordemoder spurgte efter hans navn, tog jeg bare en beslutning og bestemte, at han hed Simon. Og så det det  så sådan endte vores navne-uenigheder 

Anmeld

10. januar 2015

Ung kvinde mor snart til 2

Huff

- Sia

-Sif

- Lily

- Flora 

- Sara

Vi skrev begge nogen navn ned og så om vi hade nogen samme slags og den anden have gode navn og bage efter så skrev vi de navn vi hade af de samme og kigge på det hvor vi skrev hvad vi helst vil have og så bliv vi egne i det 

Anmeld

16. januar 2015

Lunae

Vi printede to eksemplarer ud af alle godkendte navne. Efterfølgende sad vi med hver vores navneliste og en marker. Til sidst sammenlignede vi listerne og så på hvor vi var enige.

Anmeld

17. januar 2015

et-ønske

Huff

- Sia

-Sif

- Lily

- Flora 

- Sara

Vi var virkelig uenige, troede aldrig nogensinde at det skulle opstå enighed og vi skulle finde navne til to! Drengene fik vi styr på ret hurtigt - men så var vi til md og fik at vide det var to piger! Gode råd var dyre..... Og vi holdt på hver vores! Men pludselig en dag BUM! Så blev vi enige det skal nok komme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.