Rød numse, sår og rug hud! Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2015

k&k&k&k

Gabriel skriver:

Hej piger. 

Min søn Gabriel er knap 4 uger gammel. Han fik for 2 uger siden en smule rød numse og jeg smurte med zink salve, hvilket ikke hjalp og der endte med at gå hul på huden. Jeg lod ham da ligge det meste af dagen uden ble, hvilket hjalp en smule men da han havde haft ble på om natten var vi tilbage til start selvom jeg havde skiftet ham ofte i løbet af natten. 

Jeg begyndte herefter at vaske med kamillete,  tørrer med hårtørrer og lægge kogte klude på numsen i bleen. Det hjalp på sårene men huden var fortsat meget rød og der kom små hvide blærer. 

Herefter gik jeg til lægen som anbefalede at jeg brugte tjæresalve.

Dette gjorde at blærerne forsvandt men huden blev i stedet for meget rug, som tykke sårskorper som revnede hvis der gik mere end 5 minutter før bleen blev skiftet. 

Nu har lægen så anbefalet mig at lægge et tykt lag zinkpasta fra apoteket som skulle lægge et beskyttende lag på huden. Dette synes jeg ikke er tilfældet. Når han har afføring skriger han af smerte og salven ligger som klumper i afføringen så den har ikke den virkning som lægen sagde.

Jeg vasker nu med kogt vand og bruger vat i stedet for klude. Har skiftet blemærke flere gange og bruger nu libero Og ffortsætter lige nu med zinkpastaen.

Men jeg er efterhånden desperat. Det er så synd for ham og jeg vil gøre hvad som helst for at stoppe det. Er der nogen af jer som har et forslag til hvad mit næste skridt skal være så jeg snart kan få en glad baby? 

Jeg håber i kan hjælpe. 

Knus fra Gabriels frustrerede mor. 

Jeg ville prøve med kartoffelmel!!! 

Jeg har ALDRIG brugt andet til mine børns røde numser - også selvom der var sår! 

Og brug rigeligt, det skader ikke og der er jo intet andet i det! 

Selv med den ømmeste og rødeste numse har der aldrig været noget som hjalp ligeså godt som kartoffelmel 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2015

EnGodMor

Har du mon fundet noget der virker på dit barns røde rumpe?

Anmeld

11. januar 2015

gokkelok

Det kunne altså godt lyde som svamp, så prøv brentan. Men det er bestemt ikke en creme du skal bruge hver gang han får rød numse. Det er trods alt et lægemiddel. 

Og ikke kom kamille te på! Der er mange irriterende stoffer i som huden ikke kan li. 

Anmeld

12. januar 2015

Gabriel

EnGodMor skriver:

Har du mon fundet noget der virker på dit barns røde rumpe?

Umiddelbart nej. Har forsøgt at skifte til aldis bleer og bruger baby pudder fra Super brugsen. Det har hjulpet en del men der er stadig noget som bare ikke vil forsvinde. Er efterhånden meget sikker på det er svamp selvom lægen siger det ikke er.

Kan det skade at prøve et svampe middel hvis det nu ikke er svamp?

Anmeld

12. januar 2015

EnGodMor

Gabriel skriver:

Umiddelbart nej. Har forsøgt at skifte til aldis bleer og bruger baby pudder fra Super brugsen. Det har hjulpet en del men der er stadig noget som bare ikke vil forsvinde. Er efterhånden meget sikker på det er svamp selvom lægen siger det ikke er.

Kan det skade at prøve et svampe middel hvis det nu ikke er svamp?

Uha, det ved jeg ikkemen prøv at høre dem ad på apoteket, måske de ved det

Anmeld

12. januar 2015

Gabriel

EnGodMor skriver:

Uha, det ved jeg ikkemen prøv at høre dem ad på apoteket, måske de ved det

Det må jeg prøve

Synes du det ligner almindelig rød numse? Har arbejdet flere år i en vuggestue men har aldrig set det her før... 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

12. januar 2015

anna111

Profilbillede for anna111
Gabriel skriver:

Det må jeg prøve

Synes du det ligner almindelig rød numse? Har arbejdet flere år i en vuggestue men har aldrig set det her før... 

Nej syntes godt nok ikke det bare ligner normal rød numse jeg ville bede om at komme ind til en anden læge og blive tjekket. 

Anmeld

12. januar 2015

EnGodMor

Gabriel skriver:

Det må jeg prøve

Av for katten. 

Det ligner godt nok mere end bare en rød Numse. 

Det er som om der er noget væske eller noget indenunder det røde. 

Hører lige en veninde med noget creme jeg lånte af hende, da mit barn havde noget lignende sådan en rød Numse. 

Det var virkelig trylle creme. 

Måske det kunne hjælpe., vender lige tilbage når hun giver mig navnet på cremen.

Anmeld

12. januar 2015

EnGodMor

Jeg kan ikke finde ud af og sætte link ind her men prøv og Google     rød numse, så kommer der noget frem fra "vores børn" 

Prøv lige at gå ind og læse det der står, måske det kan hjælpe dig til at finde en løsning

Anmeld

12. januar 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Gabriel skriver:

Hej piger. 

Min søn Gabriel er knap 4 uger gammel. Han fik for 2 uger siden en smule rød numse og jeg smurte med zink salve, hvilket ikke hjalp og der endte med at gå hul på huden. Jeg lod ham da ligge det meste af dagen uden ble, hvilket hjalp en smule men da han havde haft ble på om natten var vi tilbage til start selvom jeg havde skiftet ham ofte i løbet af natten. 

Jeg begyndte herefter at vaske med kamillete,  tørrer med hårtørrer og lægge kogte klude på numsen i bleen. Det hjalp på sårene men huden var fortsat meget rød og der kom små hvide blærer. 

Herefter gik jeg til lægen som anbefalede at jeg brugte tjæresalve.

Dette gjorde at blærerne forsvandt men huden blev i stedet for meget rug, som tykke sårskorper som revnede hvis der gik mere end 5 minutter før bleen blev skiftet. 

Nu har lægen så anbefalet mig at lægge et tykt lag zinkpasta fra apoteket som skulle lægge et beskyttende lag på huden. Dette synes jeg ikke er tilfældet. Når han har afføring skriger han af smerte og salven ligger som klumper i afføringen så den har ikke den virkning som lægen sagde.

Jeg vasker nu med kogt vand og bruger vat i stedet for klude. Har skiftet blemærke flere gange og bruger nu libero Og ffortsætter lige nu med zinkpastaen.

Men jeg er efterhånden desperat. Det er så synd for ham og jeg vil gøre hvad som helst for at stoppe det. Er der nogen af jer som har et forslag til hvad mit næste skridt skal være så jeg snart kan få en glad baby? 

Jeg håber i kan hjælpe. 

Knus fra Gabriels frustrerede mor. 

jeg vil klart anbefale pantothenol... den kan købes på apoteket i en lille "prøvepakke" og en stor udgave... herhjemme har vi dem begge; den store står på puslebordet og den lille ligger i pusletasken...

min datter havde det på samme måde og blev smurt med pantothenol om aftenen i stedet for alm. zink - og næste morgen var det stort set væk...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.