Hej piger.
Min søn Gabriel er knap 4 uger gammel. Han fik for 2 uger siden en smule rød numse og jeg smurte med zink salve, hvilket ikke hjalp og der endte med at gå hul på huden. Jeg lod ham da ligge det meste af dagen uden ble, hvilket hjalp en smule men da han havde haft ble på om natten var vi tilbage til start selvom jeg havde skiftet ham ofte i løbet af natten.
Jeg begyndte herefter at vaske med kamillete, tørrer med hårtørrer og lægge kogte klude på numsen i bleen. Det hjalp på sårene men huden var fortsat meget rød og der kom små hvide blærer.
Herefter gik jeg til lægen som anbefalede at jeg brugte tjæresalve.
Dette gjorde at blærerne forsvandt men huden blev i stedet for meget rug, som tykke sårskorper som revnede hvis der gik mere end 5 minutter før bleen blev skiftet.
Nu har lægen så anbefalet mig at lægge et tykt lag zinkpasta fra apoteket som skulle lægge et beskyttende lag på huden. Dette synes jeg ikke er tilfældet. Når han har afføring skriger han af smerte og salven ligger som klumper i afføringen så den har ikke den virkning som lægen sagde.
Jeg vasker nu med kogt vand og bruger vat i stedet for klude. Har skiftet blemærke flere gange og bruger nu libero Og ffortsætter lige nu med zinkpastaen.
Men jeg er efterhånden desperat. Det er så synd for ham og jeg vil gøre hvad som helst for at stoppe det. Er der nogen af jer som har et forslag til hvad mit næste skridt skal være så jeg snart kan få en glad baby?
Jeg håber i kan hjælpe.
Knus fra Gabriels frustrerede mor.
Brentan!! Den kan du købe i håndkøb - det er kun den til munden som er på recept (der er 2 forskellige, en til numse og en til mund)
Hvis det evt. er noget svamp, så tager Brentan det
Som en anden skriver, er han hvid i munden? Det kan sagtens være svamp, og er meget normalt hos de små - det kan også gå udover skridtet 
Det kan evt. også være bleerne som han ikke kan tåle? Jeg har 2 børn som kun kan tåle Libero og Grøn Balance. Får de andre blemærker på, så går der 1 uge, så er de ildrøde i nummeren 
Anmeld