Passe mit barn hjemme.. Og studie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2015

Røverdatter

Anonym skriver:

Hejsa alle..

vidste ikk lige hvad overskriften skulle være.. 

Jeg starter på fjernundervisning her den 12 januar. Dvs at jeg skal studere hjemme på computeren. 

Også har jeg min søn på 2 år og 4 mdr. Han går i vuggestue.. Han startede i august måned, da vi flyttede til en anden by.. 

min søn har faktisk ikke rigtig kunne vænne sig til den nye vuggestu selvom det er flere måneder han startede. Han har været med syg og har vært på sygehus flere gange hvilket har givet han fravær fra vuggestuen.. 

Han er virkelig ked af det fra han bliver afleveret til han bliver hentet.. 

Nu har jeg fået tanken om at selv passe ham hjemme når jeg alligevel skal studere hjemme. Også vil jeg tage ham til nogle legestuer hvor han kan være sammen med andre børn..

egentlig vil jeg høre om nogle erfaringer og hvad i synes om ideen? 

Jeg synes det er en god idé, hvis du mærker overskuddet og lysten til det 

Jeg overvejede at gå hjemme med min søn til han skulle i børnehave, men da det kom til stykket så kom han i vuggestue alligevel. Men jeg læser heller ikke på fjernundervisning, og det er af mange grunde; jeg ved, jeg lærer bedst af at møde op til timer, få undervisning, det sociale og bare i det hele taget det med at være en del af en klasse/hold/lærer 

Nu hvor du tager fjernundervisning (har ikke læst kommentarer, hvis du uddyber hvad du læser længere nede på siden), så ville jeg - hvis jeg var dig - prøve at holde ham hjemme. Og hvis det ikke går, så ha' en plan B.

Er der mulighed for Steiner vuggestue i nærheden? Jeg er ovenud lykkelig for mit valg af vuggestue/børnehave til min dreng, som er  en Rudolf Steiner. Det er meget mere nede på jorden derinde end mange andre steder. Og der bliver virkelig taget kærligt hånd om alle børnene  (ikke at jeg siger, at der ikke bliver gjort det samme andre steder, selvfølgelig!)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.