Passe mit barn hjemme.. Og studie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.061 visninger
10 svar
2 synes godt om
8. januar 2015

Anonym trådstarter

Hejsa alle..

vidste ikk lige hvad overskriften skulle være.. 

Jeg starter på fjernundervisning her den 12 januar. Dvs at jeg skal studere hjemme på computeren. 

Også har jeg min søn på 2 år og 4 mdr. Han går i vuggestue.. Han startede i august måned, da vi flyttede til en anden by.. 

min søn har faktisk ikke rigtig kunne vænne sig til den nye vuggestu selvom det er flere måneder han startede. Han har været med syg og har vært på sygehus flere gange hvilket har givet han fravær fra vuggestuen.. 

Han er virkelig ked af det fra han bliver afleveret til han bliver hentet.. 

Nu har jeg fået tanken om at selv passe ham hjemme når jeg alligevel skal studere hjemme. Også vil jeg tage ham til nogle legestuer hvor han kan være sammen med andre børn..

egentlig vil jeg høre om nogle erfaringer og hvad i synes om ideen? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2015

migxher

Det kommer jo helt an på hvad det er du læser mit studie e normeret til fuld tid, og ærlig talt ville jeg i hvert fald ikke kunne få det fulde udbytte af mit studie med et barn på armen hele dagen. Og så kommer del an på hvor god din søn er til at underholde sig selv mens du læser, eller en han en der ville skulle hænge på din arm hele tiden. Passe barn fuld tid og læse fuld tid tror jeg ikke er en god kombination. 

Anmeld

8. januar 2015

Anonym trådstarter

Det er VUC.. 

Jeg har kun dansk og engelsk som fag. Og da jeg har et barn under 7 år er det kun 17 timer jeg skal læse. 

Jeg har den mulighed selv at bygge mine timer. Sådan at jeg kan bestemme hvordan mine timer ser ud hvis jeg f. Eks laver alle opgaverne den ene dag så jeg har fri den anden dag. 

og derfor tænkte jeg på den mulighed. Jeg har min familie ved siden med masser af børn som kan passe ham hvis der er brug for det. Han er meget god til at lege selv på hans værelse uden forstyrrelser. 

Men jeg vil selvfølgelig tage ham ud til nogle legestuer så han kan lege med andre børn  

Anmeld

8. januar 2015

Anonym trådstarter

migxher skriver:

Det kommer jo helt an på hvad det er du læser mit studie e normeret til fuld tid, og ærlig talt ville jeg i hvert fald ikke kunne få det fulde udbytte af mit studie med et barn på armen hele dagen. Og så kommer del an på hvor god din søn er til at underholde sig selv mens du læser, eller en han en der ville skulle hænge på din arm hele tiden. Passe barn fuld tid og læse fuld tid tror jeg ikke er en god kombination. 

Det er VUC..

Jeg har kun dansk og engelsk som fag. Og da jeg har et barn under 7 år er det kun 17 timer jeg skal læse.

Jeg har den mulighed selv at bygge mine timer. Sådan at jeg kan bestemme hvordan mine timer ser ud hvis jeg f. Eks laver alle opgaverne den ene dag så jeg har fri den anden dag.

og derfor tænkte jeg på den mulighed. Jeg har min familie ved siden med masser af børn som kan passe ham hvis der er brug for det. Han er meget god til at lege selv på hans værelse uden forstyrrelser.

Men jeg vil selvfølgelig tage ham ud til nogle legestuer så han kan lege med andre børn

Synes godt om

Anmeld

8. januar 2015

migxher

Anonym skriver:

Det er VUC..

Synes godt om

Ah jamen så tror jeg da sagtens det kan gå. 17 timer er jo ingenting. Især hvis du har list støtte fra familie osv

Anmeld

8. januar 2015

mrhl

Når du har hjælp fra familien og 'kun' skal studere 17 timer, så gør det da :-) Det ville jeg ønske jeg kunne!

Anmeld

8. januar 2015

Trekløver(:

Anonym skriver:

Hejsa alle..

vidste ikk lige hvad overskriften skulle være.. 

Jeg starter på fjernundervisning her den 12 januar. Dvs at jeg skal studere hjemme på computeren. 

Også har jeg min søn på 2 år og 4 mdr. Han går i vuggestue.. Han startede i august måned, da vi flyttede til en anden by.. 

min søn har faktisk ikke rigtig kunne vænne sig til den nye vuggestu selvom det er flere måneder han startede. Han har været med syg og har vært på sygehus flere gange hvilket har givet han fravær fra vuggestuen.. 

Han er virkelig ked af det fra han bliver afleveret til han bliver hentet.. 

Nu har jeg fået tanken om at selv passe ham hjemme når jeg alligevel skal studere hjemme. Også vil jeg tage ham til nogle legestuer hvor han kan være sammen med andre børn..

egentlig vil jeg høre om nogle erfaringer og hvad i synes om ideen? 

Jeg har erfaring med både fjernstudie (HF) samtidig med at have min datter hjemme. Jeg startede da hun var 5 måneder og havde hende hjemme til hun var 16 måneder. Jeg nød det! Men det var hårdt engang imellem. Måtte ofte sidde oppe 2 timer længere end manden, for at kunne følge med lektierne, så søvn var der ikke voldsomt meget af. Men det gik. 

Jeg har dog været glad for min beslutning omkring at sende hende i dagpleje nu. Jeg har mere overskud og følger meget bedre med nu, da jeg ikke er stresset! Men du skal mærke efter inde i dig selv. Hvis jeg må komme med et råd ville jeg beholde vuggestue pladsen og så på deltid, hvis i har det i jeres kommune. Så får sin søn det bedste fra to verdener Held og lykke med det hele

Anmeld

8. januar 2015

Anonym trådstarter

Trekløver(: skriver:

Jeg har erfaring med både fjernstudie (HF) samtidig med at have min datter hjemme. Jeg startede da hun var 5 måneder og havde hende hjemme til hun var 16 måneder. Jeg nød det! Men det var hårdt engang imellem. Måtte ofte sidde oppe 2 timer længere end manden, for at kunne følge med lektierne, så søvn var der ikke voldsomt meget af. Men det gik. 

Jeg har dog været glad for min beslutning omkring at sende hende i dagpleje nu. Jeg har mere overskud og følger meget bedre med nu, da jeg ikke er stresset! Men du skal mærke efter inde i dig selv. Hvis jeg må komme med et råd ville jeg beholde vuggestue pladsen og så på deltid, hvis i har det i jeres kommune. Så får sin søn det bedste fra to verdener Held og lykke med det hele

Problemet er bare at han slet ikke er glad for at være der.. Jeg kan ikke koncentrere mig om dagen, for når han bæiver afleveret så er han ked af det indtil han bæiver hentet igen.. 

Så nu hvor jeg alligevel skal studere hjemmefra og det er er kun 2 fag, så vil jeg føle det er bedst at have ham hjemme. 

Men kan godt se problemet ved dig da du havde HF det er jo flere timer. 

Men nu må jeg se hvad det bæiver til det

Anmeld

8. januar 2015

Carina:-)

Go for it.

Når det kun er 17 timer og du selv bestemmer så ja - Den tid med ham kommer ikke igen og små børn har godt af samvær med deres forældre - det kan ikke den bedste inst erstatte ( jo hvis forældrene er skod forældre,men det går jeg ikke udfra du er 

Her har jeg altid passet hjemme indtil bh aldren -Undtagen med de to yngste som kom i vuggestue som 2 årige. Og jeg har da formået at passe mit firma med 50-60 timer om ugen ved siden af - det kostede da nattesøvn og mine egen fritid til tider ,men var det hele værd.

Og når det er VUC med rådighed over hvornår og hvordan  ville jeg absolut ikke have skrupler,slet ikke når din  søn mistrives i vuggestuen 

Anmeld

8. januar 2015

Trekløver(:

Anonym skriver:

Problemet er bare at han slet ikke er glad for at være der.. Jeg kan ikke koncentrere mig om dagen, for når han bæiver afleveret så er han ked af det indtil han bæiver hentet igen.. 

Så nu hvor jeg alligevel skal studere hjemmefra og det er er kun 2 fag, så vil jeg føle det er bedst at have ham hjemme. 

Men kan godt se problemet ved dig da du havde HF det er jo flere timer. 

Men nu må jeg se hvad det bæiver til det

Så havde jeg valgt at holde ham hjemme, og så gå i legestue i stedet indtil han skal i børnehave. Jeg havde 23 timer på daværende tidspunkt, så lidt mere end dig ja. Men det hængte også sammen, og min datter var noget yngre end din søn, så måske det bliver lettere for jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.