Hvad lyder bedst??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2015

Stimap

Jeg synes helt bestemt det lyder bedst med rækkefølgen; Hougaard Bøgh... Jeg synes jeg skal "standse" mere i udtalen ved den anden sammensætning... Og når nu Hougaard er mellemnavn til din mand og Bøgh er dit efternavn, synes jeg det skal blive sådan.. :-) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2015

SandraXOXO

L H B. Det lyder bedst og ser også pænest ud på skrift. 

Anmeld

8. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
migxher skriver:

Det er faktisk min kæreste der hellere vil have Hougaard end Hansen, da han synes det er for kedelig i forhold til Hougaard. Jeg ville nu være med på hvilken som helst af dem. Vi havde kun snakket om Hansen fordi hans far brokket sig lidt, det er nemmelig et familie navn, hvor Hougaard er et rimelig nyt navn på min kærestes mors side. Men jeg skal da sige det videre. hehe 

Hvorfor ikke begge dele - tænker bare at efternavne ikke handler om at være spændende. Efternavne er i min verden netop familienavne. 

Anmeld

8. januar 2015

lineog4

Nu er jeg en af de kedelige der "kun" har givet mine børn to navne: et fornavn og et efternavn. Så 3 efternavne er lidt for meget til mig  Skulle jeg vælge de to ville jeg vælge Bøgh til sidst.

Men udover det tænker jeg Hansen slet ikke er så kedeligt, om 20 år er det nok et særsyn noget barn hedder et sen navn. Allerede nu når jeg kommer ind i en klasse er der formodentlig kun en til to med sen navne - er næsten helt ked af jeg ikke holdt fast på de skulle have mit sen navn, for så havde virkelig været særlige: kun to navne og et sen navn 

Anmeld

8. januar 2015

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
migxher skriver:

Vi er igang med at finde ud af hvad vores kommende marts baby skal hede(dreng), og jeg vil høre hvad i synes lyder bedst (:
Han skal hede Lucas til fornavn og så har vi hvert valgt et navn, vi er bare i tvivl om rækkefølgen.
Jeg har valgt at give mit efternavn Bøgh videre, min kæreste har valgt hans mellemnavn Hougaard.

Vi har også leget med min kærestes efternavn, Hansen, da svigerfar er lidt fornærmet over at dette ikke kommer med, dog synes vi ikke Bøgh og Hansen klinger så godt, og Hougaard er jo også lidt mere specielt end Hansen. Men hvad siger i?? (:

Lucas Hougaard Bøgh

Så er både mellemnavn og efternavn også på rette plads 

synes det lyder lige godt uanset hvad der står sidst.

Anmeld

8. januar 2015

Lunae

migxher skriver:

Vi er igang med at finde ud af hvad vores kommende marts baby skal hede(dreng), og jeg vil høre hvad i synes lyder bedst (:
Han skal hede Lucas til fornavn og så har vi hvert valgt et navn, vi er bare i tvivl om rækkefølgen.
Jeg har valgt at give mit efternavn Bøgh videre, min kæreste har valgt hans mellemnavn Hougaard.

Vi har også leget med min kærestes efternavn, Hansen, da svigerfar er lidt fornærmet over at dette ikke kommer med, dog synes vi ikke Bøgh og Hansen klinger så godt, og Hougaard er jo også lidt mere specielt end Hansen. Men hvad siger i?? (:

Jeg kan rigtig godt lide Lucas Hougaard Bøgh. 

Men hvis man kun skal bruge fornavn og efternavn, så synes jeg at Hougaard skal være til sidst!

Anmeld

8. januar 2015

ErDetSnartNU

Jeg synes der er bedst rytme i Lucas Bøgh Hougaard - det er i hvert fald det, der ligger bedst i munden på mig Ogg så synes jeg der er en god måde at repræsentere begge familier på, også selvom I ikke får Hansen med. 

Anmeld

8. januar 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
migxher skriver:

jeg har stemt Bøgh Hougaard....

men I kunne jo gøre som vi gjorde; vi kunne ikke blive enige fordi vi begge gerne ville have familienavnene med men syntes at fire navne var for meget, så til sidst endte vi med at bruge bindestreg... så nu hedder hun Elise Cordua Folkmann-Jensen...

Anmeld

8. januar 2015

EAF

migxher skriver:

Lucas Bøgh Hougaard er et virkelig stærkt navn  Vil lyde fantastisk til en jobsamtale eksempelvis 

Anmeld

8. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Nu er jeg en af de kedelige der "kun" har givet mine børn to navne: et fornavn og et efternavn. Så 3 efternavne er lidt for meget til mig  Skulle jeg vælge de to ville jeg vælge Bøgh til sidst.

Men udover det tænker jeg Hansen slet ikke er så kedeligt, om 20 år er det nok et særsyn noget barn hedder et sen navn. Allerede nu når jeg kommer ind i en klasse er der formodentlig kun en til to med sen navne - er næsten helt ked af jeg ikke holdt fast på de skulle have mit sen navn, for så havde virkelig været særlige: kun to navne og et sen navn 

Skovt at forældre i deres iver efter at deres børn skal have specielle navne ikke har opdaget at de specielle navne ikke er så specielt igen - det er nærmest blevet en trend. 

Og by the way - kom til at grine da jeg læste de sidste fire linier 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.