Anonym skriver:
Han gør lige hvad jeg siger..
har snakket med banken, de ville ringe tilbage senere medhensyn til fuld råderet over han konto eller at hans penge ville gå ind på min.
har snakket med center for ludomani, som pårørende og de afventer opkald fra ham imorgen.
har snakket med hans mormor om et lån på 10.000 og har snakket med ham om at han må finde et ekstra arbejde hvor han minimum skal have udbetalt 2000 om måneden for at vi ville kunne betale af på gælden..
Vi har lige lånt 50.000 af min far til ny bil (vi havde selv 45.000), vi skal have25.000 tilbage efter salg af lejlighed.. Så ham skylder vi 25.000, som var aftalt at vi betalte 4000 af på om måneden.. Men det kan vi jo ikke nu..
det hele er frustrerende, jeg kan ikke holde miEn frustrationer, vrede, skuffelse og følelser væk når jeg heletiden skal se på ham, jeg stiller heletiden spørgsmålet "hvorfor ødelægger du din familie?"
Jeg er virkelig skuffet og ked af det.. Vores drømme bliver skubbet langt væk, så nu når vi ikke at flytte og købe hus inden drengene skal starte i skole..
Hold da op, det er virkelig sejt gået af dig, at du har gjort så meget allerede!
Og dejligt at høre, at din mand allerede har indset at det er et problem, og derfor gør præcis hvad du siger.
Men lige netop derfor håber jeg også at du bliver hos ham, for hvis ikke han har din støtte nu hvor han faktisk tager ansvar for sig selv og jer, hvornår skal han så ellers kunne regne med dig?
Jeg tror det bedste vil være, hvis du også får et indblik i, hvad afhængighed gør ved din mand og dermed også får mere forståelse for, hvad der har fået ham til det.
Og så få det talt ud! For guds skyld find en par- eller familieterapeut og få talt det hele ud sammen, så du også kan komme videre sammen med ham.