Ludomani og muligvis enlig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.783 visninger
12 svar
8 synes godt om
7. januar 2015

Anonym trådstarter

Min kæreste lider af ludomani  han har spillet for 45.000 de sidste par dage.. Så hans mastercard er total overtrukket..

jeg overvejer at flytte fra ham indtil han har fået styr på det. Vi har fælleskontoer og en sjat penge vi snart får fra lejlighedssalg.. Men han smadre simpelthen alting altså  

vi har 2 små børn sammen, og han skal helt sikkert i behandling, jeg har ham snoet om min lillefinger..

jeg har bare ikke råd til at sidde i lejligheden med bil alene med min indtægt 21.500 og 2 børn i vs..

har regnet ud jeg kan få ca 2600 i boligstøtte, men hvad med friplads? Synes ikke jeg kan finde nogen takster.. 

Det hele vil også kun hænge sammen hvis far kommer her hver morgen og vækker børnene og kører dem i vs, men så betegner de vel ikke en som enlig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2015

Risse

Anonym skriver:

Min kæreste lider af ludomani  han har spillet for 45.000 de sidste par dage.. Så hans mastercard er total overtrukket..

jeg overvejer at flytte fra ham indtil han har fået styr på det. Vi har fælleskontoer og en sjat penge vi snart får fra lejlighedssalg.. Men han smadre simpelthen alting altså  

vi har 2 små børn sammen, og han skal helt sikkert i behandling, jeg har ham snoet om min lillefinger..

jeg har bare ikke råd til at sidde i lejligheden med bil alene med min indtægt 21.500 og 2 børn i vs..

har regnet ud jeg kan få ca 2600 i boligstøtte, men hvad med friplads? Synes ikke jeg kan finde nogen takster.. 

Det hele vil også kun hænge sammen hvis far kommer her hver morgen og vækker børnene og kører dem i vs, men så betegner de vel ikke en som enlig?

Jeg ville snakke med manden og give ham en chance for at i sammen finder ud af det først.

Aftal med ham at han SKAL i behandling. 

Dernæst aftal et møde med banken, hvor du fuldstændig overtager al jeres økonomi - og så giver ham lommepenge. 

Det vil være hårdt, men lige nu er han et sted hvor han har brug for hjælp og ikke mindst din støtte. 

Hvis han accepterer disse betingelser, så tror jeg at det vil være det bedste for hele familien. jeg tror at i vil komme langt stærkere ud på den anden side, hvis i gør det sammen.

Held og lykke

Anmeld

7. januar 2015

Anonym trådstarter

Risse skriver:

Jeg ville snakke med manden og give ham en chance for at i sammen finder ud af det først.

Aftal med ham at han SKAL i behandling. 

Dernæst aftal et møde med banken, hvor du fuldstændig overtager al jeres økonomi - og så giver ham lommepenge. 

Det vil være hårdt, men lige nu er han et sted hvor han har brug for hjælp og ikke mindst din støtte. 

Hvis han accepterer disse betingelser, så tror jeg at det vil være det bedste for hele familien. jeg tror at i vil komme langt stærkere ud på den anden side, hvis i gør det sammen.

Held og lykke

Han gør lige hvad jeg siger..

har snakket med banken, de ville ringe tilbage senere medhensyn til fuld råderet over han konto eller at hans penge ville gå ind på min.

har snakket med center for ludomani, som pårørende og de afventer opkald fra ham imorgen.

har snakket med hans mormor om et lån på 10.000 og har snakket med ham om at han må finde et ekstra arbejde hvor han minimum skal have udbetalt 2000 om måneden for at vi ville kunne betale af på gælden.. 

Vi har lige lånt 50.000 af min far til ny bil (vi havde selv 45.000), vi skal have25.000 tilbage efter salg af lejlighed.. Så ham skylder vi 25.000, som var aftalt at vi betalte 4000 af på om måneden.. Men det kan vi jo ikke nu..

det hele er frustrerende, jeg kan ikke holde miEn frustrationer, vrede, skuffelse og følelser væk når jeg heletiden skal se på ham, jeg stiller heletiden spørgsmålet "hvorfor ødelægger du din familie?"

Jeg er virkelig skuffet og ked af det.. Vores drømme bliver skubbet langt væk, så nu når vi ikke at flytte og købe hus inden drengene skal starte i skole..

Anmeld

7. januar 2015

Risse

Anonym skriver:

Han gør lige hvad jeg siger..

har snakket med banken, de ville ringe tilbage senere medhensyn til fuld råderet over han konto eller at hans penge ville gå ind på min.

har snakket med center for ludomani, som pårørende og de afventer opkald fra ham imorgen.

har snakket med hans mormor om et lån på 10.000 og har snakket med ham om at han må finde et ekstra arbejde hvor han minimum skal have udbetalt 2000 om måneden for at vi ville kunne betale af på gælden.. 

Vi har lige lånt 50.000 af min far til ny bil (vi havde selv 45.000), vi skal have25.000 tilbage efter salg af lejlighed.. Så ham skylder vi 25.000, som var aftalt at vi betalte 4000 af på om måneden.. Men det kan vi jo ikke nu..

det hele er frustrerende, jeg kan ikke holde miEn frustrationer, vrede, skuffelse og følelser væk når jeg heletiden skal se på ham, jeg stiller heletiden spørgsmålet "hvorfor ødelægger du din familie?"

Jeg er virkelig skuffet og ked af det.. Vores drømme bliver skubbet langt væk, så nu når vi ikke at flytte og købe hus inden drengene skal starte i skole..

Hold da op, det er virkelig sejt gået af dig, at du har gjort så meget allerede!

Og dejligt at høre, at din mand allerede har indset at det er et problem, og derfor gør præcis hvad du siger. 

Men lige netop derfor håber jeg også at du bliver hos ham, for hvis ikke han har din støtte nu hvor han faktisk tager ansvar for sig selv og jer, hvornår skal han så ellers kunne regne med dig? 

Jeg tror det bedste vil være, hvis du også får et indblik i, hvad afhængighed gør ved din mand og dermed også får mere forståelse for, hvad der har fået ham til det. 

Og så få det talt ud! For guds skyld find en par- eller familieterapeut og få talt det hele ud sammen, så du også kan komme videre sammen med ham.

Anmeld

7. januar 2015

MHB

Det er i kriser at man især styrkes som familie synes jeg! Jeg synes ikke du skal gå fra din mand, og i øvrigt lyder det til at du før alting helt rigtigt! 

Jeg har selv en ludoman i den nærmeste familie samt i vennekredsen og vil sige at center for ludomani har været en fantastisk støtte!

Så slå koldt vand i blodet og få talt med banken og center for ludomani ordentligt inden du beslutter at smide familielivet ud af vinduet!

Det er mega hårdt at komme igennem (og man er så skuffet og uforstående over for det!)

Det har i vores familie været skyld i mange tårer, men vi er kommet stærkere ud på den anden side! Skriv privat hvis du vil have uddybet noget, jeg har ikke lyst til at udstille min familie offentligt på baby.dk! 

Anmeld

7. januar 2015

Snoopy77

Friplads er indkomstbestemt, jeg kan se vi tjener ca. det samme og jeg har friplads til vuggestue, har dog kun et barn, kender ikke reglerne for to eller om der er forskel 

Anmeld

7. januar 2015

Ciss

Hvor er du stærk! Jeg er imponeret over, så meget du allerede har fået sat i gang.

Hvis I bliver sammen kommer det til at kræve rigtig meget af dig, at få ting i ballance og til at fungere igen. Du kommer til at stå med et stort ansvar for at rydde op og holde kontrollen på det hele. Stoler du på ham? Det har rigtig meget at sige for, om det kan fungere at blive sammen. Jeg ved ikke, om det er fornuftigt at flytte fra hinanden. Måske kan foreningen rådgive omkring det.

Uanset så kommer det til at tage både tid og kræfter at få kontrol med både økonomien og afhængigheden. Den slags er desværre ikke gjort med et trylleslag. Jeg forstår godt, at du er ulykkelig lige nu!

Du må vurdere, hvad du kan klare, og hvor dine grænser går.

De bedste ønsker for dig og jer.

Anmeld

7. januar 2015

hoejlund

Profilbillede for hoejlund

Jeg kender din følelse. Min kæreste er også ludoman og har spillet et kæmpe beløb væk. 

En ting du skal huske er du kan ikke tvinge ham i behandling, han skal selv ville det. Ellers for han ikke den rette hjælp. 

Selvom det er hårdt og at du føler dig svigtede, såret og forrådet, så forsøg at giv ham en chance til og hvis du gerne vil hjælpe og støtte ham. Du vil helt sikkert opleve flere nederlag endnu. 

Sørg for selv at få noget hjælp, center for ludomani har pårørende møde 1 gang om måneden. Og inddrag en god veninde og noget nært familie. Selvom det kan virke flovt, så er det godt og få snakket med nogle om det. 

Anmeld

7. januar 2015

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Hvis din kæreste går i behandling kan I søge om det der hedder socialbetinget friplads som ikke er bestemt udfra økonomi men om I har mulighed for at give Jeres børn nok stimulering og udfordringer derhjemme...

Hvis der ikke er penge tilovers pga hans spillegæld kan I f.eks. ikke lave de ting man normalt forventer en familie gør, eller hvis han f.eks. er dag-indlagt så mangler han i børnenes hverdag og sådanne ting kan gøre at I måske kan blive bevilget socialbetinget friplads...

Det er noget institutionen skal indstille Jer til hos kommunen så du skal også finde ud af med dig selv om du vil involvere dem

Fripladsskema med oversigt over procent I selv skal betale udfra indkomst:

http://sm.dk/filer/arbejdsomrader/dagtilbud/fripladsskala-pr-1-januar-2015.pdf

Anmeld

7. januar 2015

Anonym trådstarter

Tak, hvor er i søde

vi er blevet enige om at gå sammen igennem det her nu.

Han er blevet meldt ind i rofus, så han har karantæne fra de danske spillesider og alle hans kort er revet i stykker og smidt ud.

jeg har fået hævet nogle penge, så han kan have 200kr på lommen hvis der skulle ske noget, eller hvis han skal handle eller noget på vej hjem, og kvittering for hvad pengene er brugt til har jeg krævet..

lige nu sidder han og er ved at søge et job på en tank, 20 timer hver 2. Weekend som er natarbejde, det bliver rigtig hårdt for ham, men vi har virkelig brug for de penge, og noget skal han gøre for at rette op på sin fejl.

tror han har rimelig gode chancer, det er nok ikke hver dag en køkkenchef søger job på en tank 

har ikke snakket med banken endnu, de ringer nok i morgen, men er noget mere positiv end jeg var tidligere..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.