Tin skriver:
Jeg følger ikke en bestemt kur, men forsøger at få mange proteiner og fiber. Også forsøger jeg at undgå for mange kulhydrater fra pasta,hvid brød osv. Derudover prøver jeg at holde kcal indtaget så lavt som muligt. Kigger på mængden af fedt osv.
Jeg har levet meget usundt med meget hvidt brød, fed ost,fed mad generelt,har brugt meget fløde i madlavning og ofte taget de fede valg. Og har/er slik junkie!
Så her den første uge,har mit primære mål været, at være godt mæt,men af de sunde ting. 70% af min kost har indtil nu bestået af grønt i forskellige afskygninger, kød og skyr. Her til aften lavede jeg en skyr dressing og jeg må sige at netop skyr, har fundet stor indpas i min madlavning. Jeg har spist lidt ristet rugbrød til tomatsuppe en dag,men må sige at det ikke er blevet til meget brød, da jeg har lavet en del nye ting, som er faldet noget mere i min smag.
Jeg er på ingen måde kræsen, men det er vigtigt at min mad er let og hurtig at lave.
Jeg kan helt 100 følge dig
er fuldstændig af samme støbning, plus jeg har en rygrad som en regnorm 
i dukan bestemmer du helt selv hvad du vil spise hvilke dage og hvor meget af det, så længe det er proteinrigt (der er bestemte fødevarer man skal holde sig under)
det er kød, æg, skyr, ja alt med masser af proteiner 
jeg har fundet gode metoder til at holde den, bl.a. Behøver jeg ikke undværre sovs
jeg laver den bare på vand/ mælk og jævning uden smør eller mel 
jeg orker heller ikke de kæmpe retter, det skal helst være enkelt og nemt, så når jeg har tid laver jeg en del forarbejde, og fryser ned
+ at tørstege det meste kød er heller ikke en tidsrøver..
jeg kan ikke helt overskue kalorietælling, så dukan var den eneste jeg kunne finde hvor man måtte spise ubegrænset.. Synes jeg spiste meget i starten, men efter tilvænningen gik jeg ned i både portioner, men også måltider