kostomlægning.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.199 visninger
14 svar
1 synes godt om
7. januar 2015

Tin

Profilbillede for Tin

Jeg er ved at lægge min kost lidt om. Vil gerne tabe mig.

Har netop indtaget min frokost, men ved I - eller kan man evt regne ud hvor mange kalorier den indeholder.

Omelet med grønt:

Omelet lavet af 2 æg små og 3 spsk skummetmælk. Salt/peber. +lidt rapsolie til panden.

1/4 peber

1 mellemstort løg

1 lille gulerod 

1/2 dåse majs

Dressing af 2 spsk skyr, chili, salt og peber.

Synes portionen er stor....men er det en sund nok frokost? Skal tabe mig en del.

På forhånd tak.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2015

Muffinmus

en umiddelbar udregning på fatsecret siger ca 380 kcal...

Skal du tabe dig meget skal du nok droppe f.eks Majsene og erstatte dem med andre ting, evt et par cherry tomater, squash eller lign.

Der er nogle kcal i både løg og majs, men samtidigt skal man jo også bruge nogle af de ting man kan lide.

Ville gerne selv smide nogle kg, især efter jul

vi skal have spaghetti med kødsovs i aften. Kødet er mindste fedtprocent, og pastaen er for mit vedkommende erstattet med squash strimler for at undgå for mange kulhydrater så som pasta, hvidt brød,og kartofler der pryder det danske bord dagligt jo:-) så prøv at undgå det, og især begge dele, hvis du tager kartofler, så undgå andet i samme gruppe den dag.

Mangler du lækre snacks der er sundere end almindelige så prøv fibermuffins, de er gode som frokost sammen med en pære eller æble eller lign. Husk maven gerne vil have lidt fibre for at undgå forstoppelse. Fibrene nedbrydes ikke, men trækker væsken til sig og gør afføringen mere lind

Mange spiser nødder som snacks, men energiindholdet er stort selv om det er godt fedt, så tag 5-10 mandler f.eks. og så slut der.

Figner er lækre, men 2 figner svarer til ca. 100 kcal, så det løber enormt hurtigt op, men er stadig et  godt alternativ hvis man er lækkersulten.

Bag dit eget snack knækbrød til morgenmaden eller frokosten. Alle de kerner der er i giver sundt fedt til kroppen, men svarer til ca 50 kcal for en hjemmebagt skive hvis du erstatter lidt af olien i opskrifterne med vand, det fungerer fint eller bag lækre grovboller og undgå fedtpålæg. Kroppen skal have lidt fedt, men vælg det sunde fra fisk, nødder osv.

Grøntsagssupper er gode, nemme at lave og kan laves i alle smagsvarianter uden ret mange kcal i. Genialt.

Anmeld

7. januar 2015

1977

Profilbillede for 1977

Prøv at hente den app der hedder lifesum. Der er det alt hvad du skal bruge i forhold til kost 

Anmeld

7. januar 2015

Tin

Profilbillede for Tin
MariaE skriver:

en umiddelbar udregning på fatsecret siger ca 380 kcal...

Skal du tabe dig meget skal du nok droppe f.eks Majsene og erstatte dem med andre ting, evt et par cherry tomater, squash eller lign.

Der er nogle kcal i både løg og majs, men samtidigt skal man jo også bruge nogle af de ting man kan lide.

Ville gerne selv smide nogle kg, især efter jul

vi skal have spaghetti med kødsovs i aften. Kødet er mindste fedtprocent, og pastaen er for mit vedkommende erstattet med squash strimler for at undgå for mange kulhydrater så som pasta, hvidt brød,og kartofler der pryder det danske bord dagligt jo:-) så prøv at undgå det, og især begge dele, hvis du tager kartofler, så undgå andet i samme gruppe den dag.

Mangler du lækre snacks der er sundere end almindelige så prøv fibermuffins, de er gode som frokost sammen med en pære eller æble eller lign. Husk maven gerne vil have lidt fibre for at undgå forstoppelse. Fibrene nedbrydes ikke, men trækker væsken til sig og gør afføringen mere lind

Mange spiser nødder som snacks, men energiindholdet er stort selv om det er godt fedt, så tag 5-10 mandler f.eks. og så slut der.

Figner er lækre, men 2 figner svarer til ca. 100 kcal, så det løber enormt hurtigt op, men er stadig et  godt alternativ hvis man er lækkersulten.

Bag dit eget snack knækbrød til morgenmaden eller frokosten. Alle de kerner der er i giver sundt fedt til kroppen, men svarer til ca 50 kcal for en hjemmebagt skive hvis du erstatter lidt af olien i opskrifterne med vand, det fungerer fint eller bag lækre grovboller og undgå fedtpålæg. Kroppen skal have lidt fedt, men vælg det sunde fra fisk, nødder osv.

Grøntsagssupper er gode, nemme at lave og kan laves i alle smagsvarianter uden ret mange kcal i. Genialt.

Mange tak for hjælpen og de gode råd. Dropper majs,selvom jeg er ret glad for netop majs og løg.

Er kommet godt i gang. Er godt motiveret, og forsøger at finde gode sunde alternativer til alle måltider. Forsøger egentlig bare at tænke anderledes,  og at sige mere nej tak 

Anmeld

7. januar 2015

Tin

Profilbillede for Tin
Jeanne skriver:

Prøv at hente den app der hedder lifesum. Der er det alt hvad du skal bruge i forhold til kost 

Det vil jeg prøve. Mange tak for det fif

Anmeld

7. januar 2015

SandraXOXO

Kender du madlog.dk ? Den er ret god når man lige har fundet ud af at bruge den, der er alt hvad du skal bruge for at opnå vægttab koster vist 50 for en måned. 

Anmeld

8. januar 2015

Tin

Profilbillede for Tin
SandraXOXO skriver:

Kender du madlog.dk ? Den er ret god når man lige har fundet ud af at bruge den, der er alt hvad du skal bruge for at opnå vægttab koster vist 50 for en måned. 

Ja den har jeg kigget lidt på, og overvejer kraftigt at ofre det det koster for den fulde version.

Synes det hele virker let nemmere,hvis jeg kan se hvad jeg indtager af især protein,kcal og fedt.

Tak for svaret 

Anmeld

8. januar 2015

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3

Jeg er begyndt at omlægge min kost i mandags  

jeg får hjælp fra min svigerinde som netop er uddannet kostvejleder .. Hun laver dag til dag plan til mig. Så har jeg overblik over hvad jeg må spise  

hvis det er , vil jeg da gerne lige sende dem videre som jeg har , så du ka se hvad jeg skal indtage bare husk udregningen er taget ud af min højde og vægt  

men det ka give inspiration til hvad du evt kunne spise  

Anmeld

8. januar 2015

Tin

Profilbillede for Tin
Moooooooartilto:) skriver:

Jeg er begyndt at omlægge min kost i mandags  

jeg får hjælp fra min svigerinde som netop er uddannet kostvejleder .. Hun laver dag til dag plan til mig. Så har jeg overblik over hvad jeg må spise  

hvis det er , vil jeg da gerne lige sende dem videre som jeg har , så du ka se hvad jeg skal indtage bare husk udregningen er taget ud af min højde og vægt  

men det ka give inspiration til hvad du evt kunne spise  

Det må du meget gerne  det er dejligt med noget inspiration.  Synes godt det kan være lidt svært at gennemskue, hvad der er bedst, når man læser på nettet,så jeg forsøger at bruge lidt fornuft, og skifter det usunde ud,med et sundere alternativ lidt efter lidt.

Lige nu er skyr, oprørt med lidt vanilje og med en halv banan og lidt vindruer skåret i stykker min foretrukken morgenmad. Det mætter længe, og smager dejlig frisk 

Anmeld

8. januar 2015

BinaMor

Jeg ved ikke noget om det men held og lykke med omlægningen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.