Spontan abort, hvordan og hvornår??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

33.183 visninger
13 svar
2 synes godt om
27. august 2009

LouiseNielsen

Jeg er i dag 7+4 uger henne, og tænker rigtig meget over spontan abort. Jeg er så bange for at miste den lille spir i maven! Jeg har hverken blødninger eller smerter, så der er slet ikke noget der får mig til at tro det vil ske.....

Men hva er symptomerne på en SA, hvilken uge sker det oftest i osv? Hvornår skal man tænke, Hmm er jeg ved at abotere??

Underlige spørgsmål, og trælse tanker, men har brug for lidt ro i mit hovede og måske vil det hjælpe med nogen svar herfra....

Ved godt man siger når man er over uge 12 er chancerne godt for man ikke får en SA, men er der en uge der er mere kritisk end en anden osv??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2009

sarahb

Jamen det er da ikk noget du skal gå og tænke over din krop bliver jo påvirket af alle de tanker.... og kan mærke du er urolig... det er jo ikke godt
Hvorfor skulle netop du abortere???

Anmeld

27. august 2009

LouiseNielsen

Jeg ved det godt, og har været ved lægen fordi jeg døjer med hjertebanken, svimmelhed osv. Hun mener det er strees, og det kan muligvis komme af mine negative tanker omkring det at miste..... Aner ikke hvorfor jeg har det sådan. Havde det lige sådan da jeg ventede min søn, men han er jo idag en sund og rask dreng på 2 år, så der ligger ikke noget til grund for at jeg har det sådan....

Anmeld

27. august 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Jeg mener at have læst et sted, at langt de fleste aborter sker omkring uge 8/8. uge (7+0-8+6). Dette skulle være fordi at de vigtigste organer og funktioner bliver dannet færdig her, og kroppen derfor skiller sig af med dem, der ikke er levedygtige. De fleste MA´er sker vist også her - altså at fosteret går til grunde i den tid, men at kroppen så ikke får udskilt det. Men har i hvert fald læst mange steder, at hvis der er hjerteblink i uge 8, så falder risikoen drastisk.

Jeg har ingen kilder til det, og kan ikke engang huske hvor jeg har læst det, så aner ikke om det er rigtigt.
Og jeg tror ikke, at du skal bekymre dig - husk at du har statistikken på din side (80% af alle graviditeter bliver til noget - også noget jeg har læst et sted, jeg ikke kan huske). Men jeg kan godt forstå din bekymring - tænker da også på det. Måske ikke så voldsomt som dig, men har det nok nærmere sådan, at jeg ikke kan glæde mig før NF er overstået - og der er dælme laaaang tid til, når man kun er 5+6

Anmeld

27. august 2009

H+S Skjolgborg.

LouiseLarsen skriver:

Jeg er i dag 7+4 uger henne, og tænker rigtig meget over spontan abort. Jeg er så bange for at miste den lille spir i maven! Jeg har hverken blødninger eller smerter, så der er slet ikke noget der får mig til at tro det vil ske.....

Men hva er symptomerne på en SA, hvilken uge sker det oftest i osv? Hvornår skal man tænke, Hmm er jeg ved at abotere??

Underlige spørgsmål, og trælse tanker, men har brug for lidt ro i mit hovede og måske vil det hjælpe med nogen svar herfra....

Ved godt man siger når man er over uge 12 er chancerne godt for man ikke får en SA, men er der en uge der er mere kritisk end en anden osv??

Kender desværre alt til det.
Sådan har jeg haft det alle mine 3 graviditer især de sidste to her..

Jeg har selv haft 5 SA og 2 MD.

Her har jeg enten haft ondt op til eller blød..

En sa sker or det meste mellem 4+0 og 10+0
 de fleste sker meste mellem 7+0 og 10+0..
Alle min sa er sket mellem 5+0 og 7+0.

Du skal prøv ikke af tænke på det hved det kan være svært men din krop har bedre af positiv tanker.

Med min datter og den her gravidite nu her har jeg fået scanningen og stik piller(progestan) intil uge 10+0 for af forstærke min slimhinder/væv i ikke af frastøde foster...

med min datter bløde jeg i uge 7-16 og 33+?.

Den her gang har jeg kun haft en mini plæt blødningen  i uge 7-8..

Jeg kan da staig vært bange for af miste men det er pha ikke så slemt og tænker meget over af tænke positiv..

Tænk positiv og har du ikke ondt eller bløder såtro jeg på alt er som det skal være.Være glad tænk på alt du elsker her i live osv.

Ingen kan berolig dig 100 % ikke jeg eller andre herind kun dig selv søde,.

Dog håbereg mit indlæge hjælp bare lidt.

Mvh Henriette 23+2

Anmeld

27. august 2009

RGN

Profilbillede for RGN
Hvad er en MD?

Jeg var også hunderæd for at miste og syntes 1. trimester gik sindssygt langsomt.
Så forstår sørme godt jer der er ved at dø af skræk ved tanken.
Jeg rendte i tide og utide ud for at tjekke om jeg evt skulle være begyndt at bløde.
Heldigvis gik det godt og er i dag i uge 28.

Krydser for at I også kommer helskindet igennem 1. trimester hvilket de fleste jo heldigvis gør.

Anmeld

27. august 2009

Mira0911

Jeg tror jeg ca var 11 uger henne, hvor jeg blødte, igennem alt... Men havde ikke nogen SA....

Jeg tror det er forskelligt fra kvinde til kvinde med SA... Tror ikke man kan sætte præcise uger på...

Det sker når det sker....

Lad vær med at tænke på det.... Så kan det jo gå galt...

Anmeld

27. august 2009

Henriette72

RGN skriver:

Hvad er en MD?

Jeg var også hunderæd for at miste og syntes 1. trimester gik sindssygt langsomt.
Så forstår sørme godt jer der er ved at dø af skræk ved tanken.
Jeg rendte i tide og utide ud for at tjekke om jeg evt skulle være begyndt at bløde.
Heldigvis gik det godt og er i dag i uge 28.

Krydser for at I også kommer helskindet igennem 1. trimester hvilket de fleste jo heldigvis gør.

En MD er en missed abortion hvor kroppen ikke har fundet ud af at fostret er gået til. Det oplevede jeg sidste gang. Jeg begyndte at pletbløde i uge 10, Jeg blev skannet og det viste sig at fostret havde været død i 3 uger. Ikke en særlig rar oplevelse....

Anmeld

27. august 2009

RGN

Profilbillede for RGN
Tak for forklaringen Henriette.

Og jeg beklager dit tab. Det må have været forfærdeligt for dig.

Anmeld

28. august 2009

Henriette72

RGN skriver:

Tak for forklaringen Henriette.

Og jeg beklager dit tab. Det må have været forfærdeligt for dig.

Det var så lidt

Nej det var ikk rart og især fordi jeg lige foinden havde oplevet en SA men nu er den der uden tvivl og den bliver der. Det har vi lavet en aftale om

Knus og god week-end

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.