lige et hurtigt spørgsmål!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2009

Jules

grinbidderen skriver:

nåre sådan osse på siderne eller?? den er helt ude ved siderne i forvejen så mon ik det går.. ellers er det jo osse min første prøve som ik ska bruges til andet end os selv her hjemme.  så må jeg bare lave den i en skål næste gang

Det var det jeg gjorde... Og det holdt glimrende sammen på kagen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2009

trunte89

grinbidderen skriver:

ok mange tak for det, og lagde du så det der mmf ud over bagefter det der smørcreme? og hvordan fik du smørcremen ud over hele din kage hvis den så ud så en alm-lagkage der er jo lige som hul ind til cremen det er der i hvertifald på min...

Ja, det gjorde jeg. (den stod lige i køleskabet først ).

Ang hullerne i sidden, det var der også på mig. Jeg brugtenoget af fyldet bagefter til at putte ind, men ellers puttede jeg bare noget smørcreme ind så den blev pæn lige. 
Håber det gir mening.

Anmeld

27. august 2009

grinbidderen

Jules skriver:

Det var det jeg gjorde... Og det holdt glimrende sammen på kagen

ok det lyder super godt.. og mange tak for hjælpen.. sødt af jer alle-- dejligt når man kan hjælpe hinanden. GOD DAG T IL ALLE

Anmeld

27. august 2009

grinbidderen

trunte89 skriver:

Ja, det gjorde jeg. (den stod lige i køleskabet først ).

Ang hullerne i sidden, det var der også på mig. Jeg brugtenoget af fyldet bagefter til at putte ind, men ellers puttede jeg bare noget smørcreme ind så den blev pæn lige. 
Håber det gir mening.

OK lyder godt.. mange tak for hjælpen..

Anmeld

27. august 2009

Kaufie

Jeg har kun lavet en firkantet kage (til en bil) men hvor der også var "hul" ind i siderne til cremen/moussen.

Det anbefales at smøre smørcreme(eller frosting) på siderne også, da de syren i frugtcremer/mousser ellers vil smelte MMF'en.

Der skal bare et ordentligt lag på siderne, og så skal kagen på køl, derefter kan du gøre siderne flotte glatte med en spatel eller kniv. Jg havde min i køleskab ind imellem for at få smørcremen stiv, så den var nemmere at glatte helt ud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.