Hverdag igen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2015

Filuca

MummiT skriver:

Jeg er meget begejstret for lchf. Jeg taber mig 1-2 kg om ugen når jeg spiser striks og holder vægten på liberal

I forhold til din datter så kan hun jo spise det samme som dig blot med kulhydrater til, så tager hun på. 

Jeg er også alene med min datter og har ikke overskud til at stå i køkkenet mange timer hver dag. Der er mange lette retter på lchf og masser af mad der kan fryses så det bare skal varmes og serveres

Kunne du evt. komme med et eksempel på, hvad din aftensmad består af i løbet af en uge? Herhjemme eksperimenterer jeg også med lchf, men er temmelig ideforladt, så synes nærmest kun vi spiser kylling med grøntsager/salat. Tror snart manden min bliver træt af bønner  Så kunne være fedt med lidt inspiration

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Filuca skriver:

Kunne du evt. komme med et eksempel på, hvad din aftensmad består af i løbet af en uge? Herhjemme eksperimenterer jeg også med lchf, men er temmelig ideforladt, så synes nærmest kun vi spiser kylling med grøntsager/salat. Tror snart manden min bliver træt af bønner  Så kunne være fedt med lidt inspiration

Jamen klart da På dage hvor jeg ikke rigtig gider at lave det store kan det godt gå hen at blive noget som rød peber med pikantost og evt en dåse tun rørt med lidt mayo eller lidt kødpålæg. - Også super nemt at tage med i madpakken.

Stromboli med tunfyld er nemt og lækkert. Man kan i det hele taget putte så godt som hvad som helst i stromboli. En rigtig "tøm køleskabet"-ret

Boller i karry med blomkålsris

Et stykke kød (eks. nakkekotelt) med blomkåls- eller broccolifritter og en fed dip eller sovs.

Æggekage med lidt fløde i, bacon og gnavegrønt til. 

Bønne"buketter" viklet med lidt bacon som tilbehør til en ret.

Kyllinge drumsticks viklet med bacon og en lækker rosenkåls salat.

Rød peber bagt i ovnen med lidt revet ost på kan både bruges som snack og som tilbehør. Lægger man en pølse på og vilker bacon om inden det kommer i ovnen kan det somend også være hele måltidet, måske med lidt dip til. 

Taco-night med oopsies i stedet for tacoskaller. - Super nem gæstemad også, hvis man vil være det bekendt. Synes personligt det er en sjov ting at servere, hvis det ikke skal være fint

Kyllinge "nuggets" (stykker af kylling paneret i flæskesvær og så i ovnen) med grønt til. F.eks. bønnefritter, eller andre grønsagsfritter.

Du kan evt. tjekke madbanditten.dk (meget liberal blog skal det lige siges!) eller en af de andre mange lchf blogs der er derude Du er selvfølgelig også velkommen til at skrive til mig, evt i pb

Anmeld

7. januar 2015

Leneur

Monski skriver:

Jeg skal tabe 20 kg og min søn på 5 vejer kun 16 kg så han skal tage på .. Jeg har en masse opskrifter hvor man nemt kan tilsætte fløde i en del af det vil gerne sende dem senere hvis det er 

Hej Monski. Havde du lidt opskrifter du ville dele?

Anmeld

7. januar 2015

Monski

Leneur skriver:

Hej Monski. Havde du lidt opskrifter du ville dele?

Åh ja selvfølge! det havde jeg helt glemt. Jeg sender dem i morgen når jeg igen er på over computeren, det er meget nemmere  

Anmeld

7. januar 2015

Leneur

Monski skriver:

Åh ja selvfølge! det havde jeg helt glemt. Jeg sender dem i morgen når jeg igen er på over computeren, det er meget nemmere  

Helt i orden. Sov godt... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.