Hverdag igen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.379 visninger
14 svar
5 synes godt om
5. januar 2015

Leneur

Søger nemme sunde retter som børn også synes er lækre. Problemet er at jeg vejer 10-15 kg for meget men min 5-årige datter skal nærmere have noget mere sul på sig, så det skal helst være noget hvor jeg med en klat smør eller lidt fløde kan gøre hendes portion lidt federe. Jeg er alene med hende og har angst og depression, så overskuddet til både at kokkerere i timevis eller lave 2 retter mad er ikke til stede. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2015

sne190810

Ingredienser: 
Frisk fuldkorns pasta
Rejer
Chili og hvidløg
Persille og citron

Du koger pastaen, mens du svitser hvidløg og chili på en pande. Chili kan undlades til børn, eller måske bare i mindre mængde. Rejerne kommes op på panden, og bliver stegt. Når pastaen har kogt færdig, kommes den også op på panden og steger lidt videre med rejerne. 

Hele retten drysses med lidt citronskal/saft og lidt persille over, blandes sammen og serveres. 

Vi fik dette igår aftes, med en tomatsalat til og noget broccoli. Bilder min datter ind, at broccoli er ligesom små træer og så må man selv bestemme hvilket træ det er f.eks. igår spiste vi jordbærtræer og sliktræer.
Så er det som om, det glider lidt nemmere ned i de små maver... 

Anmeld

5. januar 2015

Leneur

sne190810 skriver:

Ingredienser: 
Frisk fuldkorns pasta
Rejer
Chili og hvidløg
Persille og citron

Du koger pastaen, mens du svitser hvidløg og chili på en pande. Chili kan undlades til børn, eller måske bare i mindre mængde. Rejerne kommes op på panden, og bliver stegt. Når pastaen har kogt færdig, kommes den også op på panden og steger lidt videre med rejerne. 

Hele retten drysses med lidt citronskal/saft og lidt persille over, blandes sammen og serveres. 

Vi fik dette igår aftes, med en tomatsalat til og noget broccoli. Bilder min datter ind, at broccoli er ligesom små træer og så må man selv bestemme hvilket træ det er f.eks. igår spiste vi jordbærtræer og sliktræer.
Så er det som om, det glider lidt nemmere ned i de små maver... 

Lyder lækkert og tak... 

Anmeld

5. januar 2015

Monski

Leneur skriver:

Søger nemme sunde retter som børn også synes er lækre. Problemet er at jeg vejer 10-15 kg for meget men min 5-årige datter skal nærmere have noget mere sul på sig, så det skal helst være noget hvor jeg med en klat smør eller lidt fløde kan gøre hendes portion lidt federe. Jeg er alene med hende og har angst og depression, så overskuddet til både at kokkerere i timevis eller lave 2 retter mad er ikke til stede. 

Jeg skal tabe 20 kg og min søn på 5 vejer kun 16 kg så han skal tage på .. Jeg har en masse opskrifter hvor man nemt kan tilsætte fløde i en del af det vil gerne sende dem senere hvis det er 

Anmeld

5. januar 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Monski skriver:

Jeg skal tabe 20 kg og min søn på 5 vejer kun 16 kg så han skal tage på .. Jeg har en masse opskrifter hvor man nemt kan tilsætte fløde i en del af det vil gerne sende dem senere hvis det er 

Det lyder da dejligt! Flot med vægttabet!

hvis du ikke lægger dem op i tråden må du også gerne sende dem til mig

Anmeld

5. januar 2015

Leneur

Monski skriver:

Det vil jeg meget gerne have. Ja min datter er ikke engang på 16 kg endnu, så det er nogen små splejser vi har os... 

Anmeld

5. januar 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Leneur skriver:

Jeg er meget begejstret for lchf. Jeg taber mig 1-2 kg om ugen når jeg spiser striks og holder vægten på liberal

I forhold til din datter så kan hun jo spise det samme som dig blot med kulhydrater til, så tager hun på. 

Jeg er også alene med min datter og har ikke overskud til at stå i køkkenet mange timer hver dag. Der er mange lette retter på lchf og masser af mad der kan fryses så det bare skal varmes og serveres

Anmeld

5. januar 2015

Heidi.R.

MummiT skriver:

Jeg er meget begejstret for lchf. Jeg taber mig 1-2 kg om ugen når jeg spiser striks og holder vægten på liberal

I forhold til din datter så kan hun jo spise det samme som dig blot med kulhydrater til, så tager hun på. 

Jeg er også alene med min datter og har ikke overskud til at stå i køkkenet mange timer hver dag. Der er mange lette retter på lchf og masser af mad der kan fryses så det bare skal varmes og serveres

mit nytårsfortsæt er også at spise mere sundt, og min datter er også en lille nips høj og tynd på næsten 5 år... så følger lige med... 

hvad er Ichf.??  hvor finder jeg de retter måske?

Anmeld

5. januar 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Heidi.R. skriver:

mit nytårsfortsæt er også at spise mere sundt, og min datter er også en lille nips høj og tynd på næsten 5 år... så følger lige med... 

hvad er Ichf.??  hvor finder jeg de retter måske?

Jamen lchf er en forkortelse for Low Carb High Fat.

Altså få kulhydrater og masser af fedt, hvis vi tager den på dansk. 

Kort sagt er det farvel til brød, kartofler, ris/pasta og alt andet er indeholder mange kulhydrater. Det er derfor også farvel til slik, kager sodavand og øl. - Et glas rødvin er dog iorden
Og hej til fløde, rigtig smør (altså smør i folie, ikke smørbart) masser af god olie og andet lækkert.

F.eks. er min aftensmad i aften kødsovs med bacon, cocktailpølser, hakket oksekød lidt tomat og en god sjat fløde, med squashgetti (tynde squash strimler i stedet for spaghetti). Der kunne man nemt lige koge alm. spaghetti eller pasta som datteren kan få

Du/I er velkommen til at skrive til mig hvis I har flere spørgsmål. Man kan også finde meget information på nettet, og så vil jeg i den grad anbefale fb gruppen lchf/lavkarbo på dansk

Anmeld

5. januar 2015

quindelist

Vil også slå et slag for LCHF  tjek evt madbandittens hjemmeside -der er virkelig mange fuldkorn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.