Læse i Emdrup, bo i Aarhus...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.237 visninger
13 svar
4 synes godt om
5. januar 2015

Anonym trådstarter

Hvis alt går vel, skal jeg til sep. læse videre i Emdrup-KBH., imens vi bliver boende i Aarhus (der er ikke mulighed for at flytte til sjælland) 

Jeg skal til forelæsninger en-to gange ugentligt, og de dage kan min mand hente og bringe børn - så det er på plads.

Men nu går jeg så og spekulerer på, endda nogen gange bekymrer mig om, hvordan det skal gå med mig. Jeg har kigget på fly fra Tirstrup/Aarhus Lufthavn (DYRT), hostels i KBH, Linie 888, "alm." togtur aftenen inden mødedag med pitstop og overnatning hos veninde i Nyborg og videre om morgenen på mødedagen, og direkte hjem eftermiddag/aften. Men intet af det virker overskueligt for mig - andet end fly og det får vi vist ikke råd til...

Er her nogen, der har studeret på sjælland og boet i jylland, eller omvendt, som kan fortælle, hvordan I gjorde?

Også meget gerne løsningsforslag  Måske jeg har overset en mulighed.

Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2015

Astoria

Profilbillede for Astoria

Hvad med DSB nonstop afgange? Der er da vist en om morgenen mod København og så en der går retur sidst på eftermiddagen. 

Anmeld

5. januar 2015

aarhusmor

Hvis du får et ungdomskort, så kan du rejse med tog alt det du vil til KBH for 566 kr. om måneden - mener jeg

Anmeld

5. januar 2015

aarhusmor

http://www.ungdomskort.dk/priser/

606,60 kr. om måneden.

(husk det tager ca. 14 dage før du får dit kort)

Anmeld

5. januar 2015

Mumto3

Jeg læser i Emdrup og der er flere fra mit hold der er fra fyn/Jylland/århus. De tager bare toget om morgen og hjem igen om aftenen. Forelæsningerne er lagt efter at det skal være muligt at nå fra Jylland, selv ved eksamen tager de hensyn til dem der kommer langvejs fra. Så det kan sagtens lade sig gøre. Husk at de store centralforelæsninger bliver streamet så der behøver du slet ikke tage til Emdrup. Jeg ved der også er noget holdundervinsning i Århus for dem der bor i Jylland, netop for at mindske antallet af gange I behøver at komme til Sjælland.

Anmeld

5. januar 2015

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Jeg læser i Emdrup og der er flere fra mit hold der er fra fyn/Jylland/århus. De tager bare toget om morgen og hjem igen om aftenen. Forelæsningerne er lagt efter at det skal være muligt at nå fra Jylland, selv ved eksamen tager de hensyn til dem der kommer langvejs fra. Så det kan sagtens lade sig gøre. Husk at de store centralforelæsninger bliver streamet så der behøver du slet ikke tage til Emdrup. Jeg ved der også er noget holdundervinsning i Århus for dem der bor i Jylland, netop for at mindske antallet af gange I behøver at komme til Sjælland.

Wow, er det rigtigt? 

Det var bestemt ikke det, stydievejlederen sagde (men hun virkede heller ikke særlig oplagt, men derimod irriteret da jeg sagde, at min familie og jeg ikke er flytbare)

Tak 

Anmeld

5. januar 2015

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

Hvis du får et ungdomskort, så kan du rejse med tog alt det du vil til KBH for 566 kr. om måneden - mener jeg

Det er ellers godt nok billigt, men jeg kommer ikke til at få SU, så jeg vil desværre ikke kunne få ungdomskort.

Men tusind tak for indput alligevel 

Anmeld

5. januar 2015

Anonym trådstarter

Demosan skriver:

Hvad med DSB nonstop afgange? Der er da vist en om morgenen mod København og så en der går retur sidst på eftermiddagen. 

Er det det, der nu hedder Onestop? Det tror jeg også er det bedste bud 

Tusind tak 

Anmeld

5. januar 2015

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Er det det, der nu hedder Onestop? Det tror jeg også er det bedste bud 

Tusind tak 

Hm... Ja.... Nu søgede jeg lige på det og det lader til de ikke kører mere... 

Så er det nok bare et almindeligt lyn tog du skal have fat i! Nå....  

Anmeld

5. januar 2015

Mumto3

Anonym skriver:

Wow, er det rigtigt? 

Det var bestemt ikke det, stydievejlederen sagde (men hun virkede heller ikke særlig oplagt, men derimod irriteret da jeg sagde, at min familie og jeg ikke er flytbare)

Tak 

Det er du ikke ene om! Jeg har hørt flere af dem fra Jylland brokke sig over den manglende vejledning de fik før studiestart, og f.eks. fik at vide at de blev nød til at komme til Emdrup til det hele, for så at kunne konstatere da de startede at de kunne tilmelde sig hold i Århus (det vidste de bare ikke da de meldte sig til, og derfor  blev de tilmeld Emdrup). Hvad skal du læse?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.