Igangsættelse??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2015

AnnaK89

1. gang gik fødslen igang af sig selv. Det tog knap 13 timer fra vandet gik til hun blev født.

2. gang blev jeg sat igang 11 dage over tid. Der gik ca. 3 timer fra første ve til hun var ude. Klart den bedste fødsel af de 3. 

3. gang blev jeg sat igang 39+1 pga. anæmi og andre tiltagende gener. Fra første rigtige ve, gik der ca. 5 1/2 time. Det gjorde dog vanvittig ondt denne gang, men det var måske nok fordi at da jeg var knap 4 cm åben, tog de vandet og åbnede mig derefter 6 cm OG pressede hende ud på 42 min.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2015

Bshizzle

Malle-123 skriver:

Hejsa 

da jeg første gang gik 10 dage overtid, var vi til adskillige undersøgelser og de trak den længe før de satte mig igang, gik 4 dage med modningsveer (ØV)!  - nå, men nu er jeg gået 1 dag over og jeg går og spekulere på om min krop måske skal have hjælp igen  

jeg har jo aldrig prøvet at kroppen går i gang selv og jeg har hørt at veerne kan være mere voldsomme og intense ved igangsættelse end hvis kroppen selv klarer det på den naturlige måde, derfor søger jeg nogle med erfaringer med igangsættelse. Og om der er nogle der har prøvet det to gange eller prøvet begge dele og om der er stor forskel på de forskellige start metoder  

jeg er selfølgelig klar over det kan være min krop selv gør det, men jeg er bare bange for veerne igen og smerten da jeg ikke havde en særlig god oplevelse af selve før arbejdet inden jeg fik presssver. 

Det tog så ikke så lang tid 4,5 time også kom vores datter 

Jeg gik over tid med begge mine børn  (42+).. 

Første gang blev jeg sat igang og det gjorde bestemt ikke ondt! (Bortset fra de ubehagelige hindeløsninger!!) 

Veerne kom faktisk nogle timer efter, og inden jeg havde set mig om, så havde jeg født 

Dejlig nem fødsel uden smertelindrende men kun et karbad på 5 min 

4 timer og 36 min her 

Anden gang... Skulle jeg sættes igang igen, men tidligt morgen vågnede jeg ved at jeg "tissede" lidt.. Gik på wc og opdagede vandet stille siv. 

Ringede til FG, og tog et bad hvor jeg så kom ind på sygehuset og fik kørt en strimmel.

De spurgte om jeg havde ondt - havde ikke! 

De undede sig, for jeg havde faktisk veer!!  (Men jeg kunne ikke mærke dem tydeligt)..

men SÅ skal jeg lige love dig for at veerne tog til!

Nåede lige at komme op på briksen og 45 min efter var sønnen ude  

Jeg vil sige.. Der er ikke forskel på mine smerter fra fødsel 1 til nr 2 til trods for jeg sidste gang ikke blev sat igang. 

Jeg tror mere jeg var nervøs for nr 2, da jeg ikke viste hvordan det skulle forgå at gå igang selv.. Men var mere tryk da jeg 1 gang jo allerede VAR på sygehuset! 

Anmeld

5. januar 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Malle-123 skriver:

På ingen måder ?? 

Jeg gil jo med de skide modningsveer og havde ikke ro på i 4 dage, jeg fik noget at sove på til fjerde nat pyhaa, så derfor er jeg også i tvivl om det har føltes så lang tid fordi jeg gik med de "

veer" så længe før de rigtige kom. 

Eller at jeg bare er en pyldre mås

Nope. Ik andet end fødslen hvor jeg blev sat igang var hurtigere end de gange hvor det selv startede.

Hvorfor denne ?

Anmeld

5. januar 2015

Clisolka

Malle-123 skriver:

Hejsa 

da jeg første gang gik 10 dage overtid, var vi til adskillige undersøgelser og de trak den længe før de satte mig igang, gik 4 dage med modningsveer (ØV)!  - nå, men nu er jeg gået 1 dag over og jeg går og spekulere på om min krop måske skal have hjælp igen  

jeg har jo aldrig prøvet at kroppen går i gang selv og jeg har hørt at veerne kan være mere voldsomme og intense ved igangsættelse end hvis kroppen selv klarer det på den naturlige måde, derfor søger jeg nogle med erfaringer med igangsættelse. Og om der er nogle der har prøvet det to gange eller prøvet begge dele og om der er stor forskel på de forskellige start metoder  

jeg er selfølgelig klar over det kan være min krop selv gør det, men jeg er bare bange for veerne igen og smerten da jeg ikke havde en særlig god oplevelse af selve før arbejdet inden jeg fik presssver. 

Det tog så ikke så lang tid 4,5 time også kom vores datter 

Jeg har prøvet begge dele 

Første gang blev jeg sat i gang 39+4 - vi mødte til igangsættelse en fredag aften kl. 17.30, hvor JM tog mit vand med det samme da jeg var 3-4 cm åben. Ca. 30 min efter startede ve-helvedet  Hun er taget med et AKS næste morgen kl. 9.19  Jeg fik ve-drop, jeg fik en epidural for smerterne, men hun ville bare ikke ud. Kl. 8 om morgenen var jeg åben nok, men hun havde sat sig fast i mit bækken. 

Til gengæld prøvede jeg med lillebror selv at få veer. Natten til en torsdag morgen vågnede jeg ved 2-tiden med rigtige veer. Jeg havde de sidste par dage haft nogle ret kraftige plukveer. Vi var på fødegangen præcis kl. 7, hvor jeg var 4-5 cm åben. Vandet blev taget ved 8-tiden. Han er født kl. 9.57 efter 30 min presseveer (39+4)  Jeg nåede hverken at få lavement eller smertestillende. 

Alt i alt 2 meget forskellige fødsler, men min 2. fødsel var klart den bedste - også i forhold til ve-droppet, hvor jeg slet ikke kunne styre veerne, fordi de blev ved med at skrue op og ned på det 1. gang  Jeg skulle have været sat i gang om eftermiddagen, men han kom selv om morgenen 

Anmeld

5. januar 2015

Malle-123

Mom skriver:

Nope. Ik andet end fødslen hvor jeg blev sat igang var hurtigere end de gange hvor det selv startede.

Hvorfor denne ?

Okay 

den var en fejl ()

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.