Igangsættelse??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.320 visninger
14 svar
4 synes godt om
4. januar 2015

Malle-123

Hejsa 

da jeg første gang gik 10 dage overtid, var vi til adskillige undersøgelser og de trak den længe før de satte mig igang, gik 4 dage med modningsveer (ØV)!  - nå, men nu er jeg gået 1 dag over og jeg går og spekulere på om min krop måske skal have hjælp igen  

jeg har jo aldrig prøvet at kroppen går i gang selv og jeg har hørt at veerne kan være mere voldsomme og intense ved igangsættelse end hvis kroppen selv klarer det på den naturlige måde, derfor søger jeg nogle med erfaringer med igangsættelse. Og om der er nogle der har prøvet det to gange eller prøvet begge dele og om der er stor forskel på de forskellige start metoder  

jeg er selfølgelig klar over det kan være min krop selv gør det, men jeg er bare bange for veerne igen og smerten da jeg ikke havde en særlig god oplevelse af selve før arbejdet inden jeg fik presssver. 

Det tog så ikke så lang tid 4,5 time også kom vores datter 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Malle-123 skriver:

Hejsa 

da jeg første gang gik 10 dage overtid, var vi til adskillige undersøgelser og de trak den længe før de satte mig igang, gik 4 dage med modningsveer (ØV)!  - nå, men nu er jeg gået 1 dag over og jeg går og spekulere på om min krop måske skal have hjælp igen  

jeg har jo aldrig prøvet at kroppen går i gang selv og jeg har hørt at veerne kan være mere voldsomme og intense ved igangsættelse end hvis kroppen selv klarer det på den naturlige måde, derfor søger jeg nogle med erfaringer med igangsættelse. Og om der er nogle der har prøvet det to gange eller prøvet begge dele og om der er stor forskel på de forskellige start metoder  

jeg er selfølgelig klar over det kan være min krop selv gør det, men jeg er bare bange for veerne igen og smerten da jeg ikke havde en særlig god oplevelse af selve før arbejdet inden jeg fik presssver. 

Det tog så ikke så lang tid 4,5 time også kom vores datter 

Altså jeg blev sat i gang med min datter. Og det var IKKE en god oplevelse. Faktisk så skidt at jeg for alt i verden ikke vil sættes igang igen, når jeg skal have nr 2. Jeg har på ingen måde lyst til at gå igennem sådan en fødsel en gang til.

Anmeld

4. januar 2015

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg blev sat igang med nr. 2 og for mig var der ingen forskel mellem dette og nr.1 og nr.3, hvor fødslen startede selv

Anmeld

4. januar 2015

Malle-123

MummiT skriver:

Altså jeg blev sat i gang med min datter. Og det var IKKE en god oplevelse. Faktisk så skidt at jeg for alt i verden ikke vil sættes igang igen, når jeg skal have nr 2. Jeg har på ingen måde lyst til at gå igennem sådan en fødsel en gang til.

Puha, det er også det jeg tænker på. Jeg ved jo bare ikke om det var normalt at jeg havde sådan et fødsels forløb og jeg oplevede det så skidt fordi jeg blev sat igang.  

Hvordan var dit hvis jeg må spørge og hvorfor ønsker du ikke det ?? 

Anmeld

4. januar 2015

Malle-123

Mom skriver:

Jeg blev sat igang med nr. 2 og for mig var der ingen forskel mellem dette og nr.1 og nr.3, hvor fødslen startede selv

På ingen måder ?? 

Jeg gil jo med de skide modningsveer og havde ikke ro på i 4 dage, jeg fik noget at sove på til fjerde nat pyhaa, så derfor er jeg også i tvivl om det har føltes så lang tid fordi jeg gik med de "

veer" så længe før de rigtige kom. 

Eller at jeg bare er en pyldre mås

Anmeld

4. januar 2015

lineog4

Har prøvet lidt for forskelligt: 2 gange i gang af sig selv, den ene gang med veer og den anden gang med vandafgang

Fået prikket vandet for at fødslen gik i gang og fået piller for at få fødsel i gang.

jeg oplevde ikke veerne var mere intense eller værre ved jeg blve sat i gang - de gjorde bare ondt alle gange  Det var mere personalet der blev ved med at holde fast i det var forskelligt når man var sat i gang og jeg kunne ikke regne med veerne, med mine erfaringer osv. Men der tog de fejl, for var i fødsel som jeg selv mente.

Eneste jeg kan sige for at berolige, er at første gang bare var den hårdeste (ikke den mest smertefulde og alligevel jo for det var den længste så havde jo smerter i længere i tid).

Anmeld

4. januar 2015

Malle-123

lineog4 skriver:

Har prøvet lidt for forskelligt: 2 gange i gang af sig selv, den ene gang med veer og den anden gang med vandafgang

Fået prikket vandet for at fødslen gik i gang og fået piller for at få fødsel i gang.

jeg oplevde ikke veerne var mere intense eller værre ved jeg blve sat i gang - de gjorde bare ondt alle gange  Det var mere personalet der blev ved med at holde fast i det var forskelligt når man var sat i gang og jeg kunne ikke regne med veerne, med mine erfaringer osv. Men der tog de fejl, for var i fødsel som jeg selv mente.

Eneste jeg kan sige for at berolige, er at første gang bare var den hårdeste (ikke den mest smertefulde og alligevel jo for det var den længste så havde jo smerter i længere i tid).

Hvor er det dejligt, at hører om din erfaring med det og er positiv indstillet på at måske skulle sættes igang. ( den skal jo ud)

Synes du det blev lettere for hvert barn ?? 

Anmeld

4. januar 2015

birthee

Jeg har lige været igennem en fødsel med igangsættelse i torsdags - og den var ikke anderledes i forhold til min 3. fødsel... Fik to piller, hvor pille nr to gav veer, der var fuldstændig som de veer jeg havde ved 3. fødsel, og det gik lige så stærkt, med samme kraftfulde/hurtig kommende veer... Så ingen forskel for mig der...

Anmeld

5. januar 2015

lineog4

Malle-123 skriver:

Hvor er det dejligt, at hører om din erfaring med det og er positiv indstillet på at måske skulle sættes igang. ( den skal jo ud)

Synes du det blev lettere for hvert barn ?? 

Hmm det er svært at svare på. Men ja der er markant forskel på første fødsel og de andre. Og især nummer 3 og 4 fødsel hvor jeg havde prøvet en hurtig og forholdsvis nem fødsel der kunne jeg bedre følge min egen krop og instinkter (og det var de to der fik hjælp til at komme i gang). Men må indrømme jeg synes de alle 3 var nemme fødsler.

pøj pøj

Anmeld

5. januar 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Malle-123 skriver:

Puha, det er også det jeg tænker på. Jeg ved jo bare ikke om det var normalt at jeg havde sådan et fødsels forløb og jeg oplevede det så skidt fordi jeg blev sat igang.  

Hvordan var dit hvis jeg må spørge og hvorfor ønsker du ikke det ?? 

Jamen jeg blev sat igang torsdag kl halv 12 og havde født fredag kl 3:55 så det er ikke fordi det var sådan voldsomt langt, mit forløb.

Men jeg kunne slet ikke håndtere smerten. Jeg havde vestorm i 3 timer med 1 minuts veer og 30 sek pause. Jeg fik veer næsten med det samme efter den første pille. Følte ikke jeg kunne være i min krop og flippe helt skråt hvis nogen rørte mig. De første mange timer åbnede jeg mig slet ikke først da jeg fik epidural åbnede jeg mig fuldt nærmest mens den blev lagt. Så havde jeg presseveer i 4 timer hvor jeg ikke måtte presse hvorefter hun blev taget med sugekop. De første fem minutter lå hun på mig og var dækket af håndklæder og hænder og så blev hun taget over på et bord med varme og maske på de næste 45 minutter. Samtidig mistede jeg 1 liter blod, og havde fået feber og iltmaske under fødslen så jeg var heller ikke i tip top stand.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.