candy08 skriver:
Hej det skal lige siges at jeg ingen børn har endnu, men mig og min kæreste har det sidste års tid snakket meget om snart at begynde, vi er begge to mere end klar, jeg er 22 og min kæreste er 23 han er uddannet til april i år og har derefter fast arbejde, men jeg er ved at tage en hf og vil derefter gerne på pædagogseminaret søgte ind sidste år men kom desværre ikke ind. min familie og venner er meget negative omkring det når jeg nævner jeg gerne snart il igang, for de mener alle at det kan ikke køre rundt når jeg er under uddannelse, men er det virkelig så vigtigt? jeg ved da godt at det ikke er en leg at have barn og gå i skole samtidig og at man ikke kan købe lige hvad man vil. men min kæreste tjener gode penge og vi bor i en lille by så lejlighederne er ikke de dyreste, for mig er det ikke vigtigt at vi skal have hus og stor bil hund og alt det der med det sammen vi vil sagtens kunne leve i en fin lejlighed med en okay bil den behøves ikke være den sprit nye model.
men alle siger jeg skal vente til jeg er færdig men til den tid er jeg altså omkring 27 år og jeg har altid sagt at jeg gerne vil have de fleste af mine børn inden jeg bliver 30 og tror bare ikke jeg kan leve så længe uden børn 
sys bare det er træls at der er så meget negativitet omkring at blive mor når man ikke er færdiguddannet, er det andre end mig der har oplevet den slags negativitet
Jeg helt personligt og efter at have prøvet andet, vil sige - vent!
Ikke nødvendigvis til du er helt færdiguddannet, men i hvert fald til du er inde og igang..
Jeg har selv 2 børn og er færdiguddannet til Marts. Jeg var i gang med en uddannelse da jeg blev gravid med min første for 5 år siden, men blev smidt ud pga. fravær der skyldtes at jeg i forbindelse med min graviditet var indlagt i 20 uger for at få drop med væske i. Da min barsel sluttede, gik jeg en anden vej, den måtte jeg forlænges i, da jeg igen blev hæmmet pga min graviditet og det er så den jeg snart er færdig med...
Det at blive gravid og få barn, handler ikke kun om tid, overskud, plads og økomoni, det handler også om selve forløbet under graviditeten, undersøgelser, træthed, sygdom/sygdage mv. du ved jo desværre ikke, hvordan din graviditet forløber og derfor er det rart at have en fod placeret solidt et sted. For helt ærligt? Det sgu ikke særlig fedt at få en fyreseddel, man godt selv kunne have undgået..