Lang transport tid til sygehuset?!?!!?! Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2015

Hertz

Åh ha jeg sidder i samme situation og med min den første var der samme problem, jeg nåede næsten ikk derind. Havde en meget hurtig fødsel og de ku se hendes hoved da jeg nåede sygehuset, det var den mest forfærdelige køretur jeg nogensinde har haft og følte bare det tog evigheder. Så denne her gang er jeg virkelig også bange, her er det også kun mig der har kørekort men min mand kører alligevel. Har fået besked på at jeg skal ringe 112 og så mødes med ambulancen på vejen, håber sådan på at jeg når min termin for så vil de sætte mig i gang pga den meget hurtige fødsel sidste gang. Så ingen gode råd at hente herfra desværre. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2015

FrkGranger

Morgensol skriver:

Vi har babypakken og blev hentet da jeg skulle føde min yngste datter, uden problemer.. Mener også det står i aftalen, at man ka blive hentet ved fødsel.

Mærkeligt for de oplyste mig om at det kunne man ikke da jeg ringede et par uger før termin i maj

Anmeld

4. januar 2015

Malle-123

FrkGranger skriver:

jeg kørte selv med veer en tur på 45-60 min fra ringkøbing til herning.

jeg havde veer med 3-5 min intervaler fra kl 11 og vi kørte kl 19, jeg er den eneste med kørekort....

turen gik super, det handler om at fokusere på vejrtrækningen under veerne, og så slap jeg lidt for speederen hvis jeg følte det gjorde for ondt til at køre det tilladte, jeg var 4,5 cm åben da jeg

kom til sygehuset....

Man kan.jo altid ringe efter en ambulance....

Falck kan ikke hjælpe ved fødsler trods.man har den store pakke

Puha du er da en sej kvinde!!! 

jeg kunne ikke forestille mig at kunne kører, men det skal jeg heldigvis heller ikke ;-) 

men jeg skal fra Linde - Viborg der kan ske meget. Men prøver og bevarer roen :-) 

Anmeld

4. januar 2015

Malle-123

Hertz skriver:

Åh ha jeg sidder i samme situation og med min den første var der samme problem, jeg nåede næsten ikk derind. Havde en meget hurtig fødsel og de ku se hendes hoved da jeg nåede sygehuset, det var den mest forfærdelige køretur jeg nogensinde har haft og følte bare det tog evigheder. Så denne her gang er jeg virkelig også bange, her er det også kun mig der har kørekort men min mand kører alligevel. Har fået besked på at jeg skal ringe 112 og så mødes med ambulancen på vejen, håber sådan på at jeg når min termin for så vil de sætte mig i gang pga den meget hurtige fødsel sidste gang. Så ingen gode råd at hente herfra desværre. 

Nej fy da :-( læste godt din tråd med hurtigt fødsel! Puhaaa

Anmeld

4. januar 2015

JH12

Jeg bor også en time fra sygehuset og mere end det hvis det er midt i myldretiden.. 

I mit tilfælde gik vandet først og kort tid efter startede veerene, og jeg kontaktet fødegangen, og snakket med dem nogle gange så de kunne følge udviklingen hjemmefra.. 

Jeg kom først på fødegangen 8 timer efter vandet gik og jeg havde masser af tid.. 

Hvis det går rigtigt hurtigt kan man kører med ambulance .. 

Anmeld

4. januar 2015

Princesspigen

Malle-123 skriver:

hejsa 

nåå, men skriver fordi, at det bekymre mig helt vildt, at vi skal kører en time i bil for at komme på sygehuset og føde 

jeg er anden gangs fødende, men sidste gang blev jeg sat igang, så der var jeg ligesom sikret, men er utrolig bange for hvornår man skal afsted og om man når det og hvordan man tackler veerne bedst..... Nogle med gode råd og fortæl endelig hvordan jeres erfaringer med kører turen har været 

har termin idag. 40+0

Vi bor ved Jægerspris og jeg sku føde på Roskilde sygehus.. En tur der normalt tager lidt over 30 min.. Jeg var bekymret og første gangs fødende.. 

Min kæreste troede ikke rigtigt på mig da jeg var ret god til at takle veerne så han kørte roligt og mente han havde masser af tid, så turen til Roskilde til 1 time.. Vi kørte hjemmefra da der var 3-4 min mellem mine veer.. 

Da vi nåede sygehuset og jeg blev undersøgt var jeg 7 cm åben, under undersøgelsen gik vandet.. 

Vi var på sygehuset kl 01.00 og min datter er født kl 01.42 

jeg vil en anden gang ikke være så bekymret for afstanden da jeg selv syndes jeg havde rimelig godt kontrol over hvornår det var tid osv.. Næste gang skal kæresten dog nok have et LO's i røven så jeg ikke føder i hans Mercedes 

du skal os tænke på, går det for stærkt kan din mand køre "ambulance kørsel med hvid klud ud af ruden" eller i kan få en ambulance til at hente jer så det os går stærkere... Bare som en sikkerhed 

Anmeld

4. januar 2015

Morgensol

FrkGranger skriver:

Mærkeligt for de oplyste mig om at det kunne man ikke da jeg ringede et par uger før termin i maj

Vi har den store babypakke og har lige kigget, der står at man kan blive hentet når man skal føde.  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

4. januar 2015

FrkGranger

Morgensol skriver:

Vi har den store babypakke og har lige kigget, der står at man kan blive hentet når man skal føde.  

Træls når man ringer der ind og bliver forkert vejledt det er nemlig også den jeg har...

Anmeld

4. januar 2015

Chellie

Har du overvejet at føde hjemme istedet? 

Anmeld

4. januar 2015

Morgensol

FrkGranger skriver:

Træls når man ringer der ind og bliver forkert vejledt det er nemlig også den jeg har...

Ja det synes jeg faktisk du burde klage over, for det er jo en af tingene man betaler ekstra for! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.