Vi er begge skruk - men er det for tidligt!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.061 visninger
10 svar
3 synes godt om
3. januar 2015

puttenut

Hej

Min kæreste og jeg har været sammen i et års tid nu og vi er begge meget skruk. Vi er henholdsvis 27 og 32 år og er begge kommet ud af længerevarende forhold på 5 og 7 år for et par år siden.

Vi er begge uddannet, har fast arbejde, biler og hus. Vi har aldrig været lykkeligere og er enige om, at dette her føles helt rigtigt.

Mit problem/bekymring er, at jeg lige er startet med en uddannelse, sideløbende med mit arbejde, som først slutter til efteråret 2016, dog er der mulighed for at tage barselsorlov fra det.

Min kæreste ser gerne at jeg gør uddannelsen færdig, da han ved det betyder meget for mig, men samtidig er han også klar til "projekt baby" i dag og det er helt op til mig, hvornår vi skal gå i gang.

Jeg står i dilemmaet imellem "projekt baby", som jeg er mere end klar til sammen min fantastiske kæreste, og færdiggørelse af min uddannelse. Samtidig med at jeg kan være lidt i tvivl om, om det er for hurtigt at få barn sammen når man kun har kendt hinanden i 1 år, selvom jeg SLET IKKE tvivler på min kæreste og hans evne som en far og kæreste.

HJÆLP!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2015

Papillon

Jeg synes virkelig, I skal gøre, som I føler for   Så er det i min optik ret ligegyldigt, om I har været sammen et halvt år eller ti år, hvis bare det føles rigtigt 

Anmeld

3. januar 2015

Bebe89

Jeg siger også GO!  Jeg har selv kun været sammen med min kæreste i lidt over et år og vi er gået i gang. Der findes ingen garantier, i livet og man kan ikke vide om det holder evigt. Men føles det rigtigt, så tror jeg også på at det er det rigtige. Hvad der går godt, kommer ikke skidt tilbage.

Held og lykke med det, det er skønt at komme i gang 

Anmeld

3. januar 2015

Lisette W

puttenut skriver:

Hej

Min kæreste og jeg har været sammen i et års tid nu og vi er begge meget skruk. Vi er henholdsvis 27 og 32 år og er begge kommet ud af længerevarende forhold på 5 og 7 år for et par år siden.

Vi er begge uddannet, har fast arbejde, biler og hus. Vi har aldrig været lykkeligere og er enige om, at dette her føles helt rigtigt.

Mit problem/bekymring er, at jeg lige er startet med en uddannelse, sideløbende med mit arbejde, som først slutter til efteråret 2016, dog er der mulighed for at tage barselsorlov fra det.

Min kæreste ser gerne at jeg gør uddannelsen færdig, da han ved det betyder meget for mig, men samtidig er han også klar til "projekt baby" i dag og det er helt op til mig, hvornår vi skal gå i gang.

Jeg står i dilemmaet imellem "projekt baby", som jeg er mere end klar til sammen min fantastiske kæreste, og færdiggørelse af min uddannelse. Samtidig med at jeg kan være lidt i tvivl om, om det er for hurtigt at få barn sammen når man kun har kendt hinanden i 1 år, selvom jeg SLET IKKE tvivler på min kæreste og hans evne som en far og kæreste.

HJÆLP!!!

Jeg tror aldrig det perfekte tidspunkt kommer, så hvis i har lyst, så syntes jeg i skal begynde, der er jo ingen der ved hvor lang tid der går før du bliver gravid. 

Jeg brugte en del år på at spekulere over hvornår det rigtige tidspunkt var, men så læste jeg at kvindens fertilitet er dalene fra hun fylder 27. Jeg var 26 da jeg læste det, og projekt baby blev straks sat i gang, for jeg vil gerne have flere børn, og gerne med nogle års mellemrum, og der er jo ingen garantier for at de kommer når de ønskes

Anmeld

3. januar 2015

Krydserfingre

Gør det!  

Anmeld

3. januar 2015

B&J

i kunne jo også vente et lille ½år mere eller måske lidt mere så ville du være gravid mens du tager uddannelse og er færdig i mens du er gravid eller til du skal føde men du skal jo også blive gravid først så det ville da være perfekt

Anmeld

3. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
puttenut skriver:

Hej

HJÆLP!!!

Jeg synes det er tidligt. Børn kan virkelig sætte et parforhold på prøve, og så hjælper det da lidt man har nogen år sammen. Hvor længe har I boet sammen? 

Anmeld

4. januar 2015

puttenut

Tusind tak for alle jeres svar. Dejligt at høre andres meninger omkring det. 

Det er helt rigtigt at det sætter et parforhold på prøve, hvilket jeg er udemærket klar over og også derfor jeg på den ene side gerne vil opleve nogle flere ting med mine kæreste først. 

På den anden side ved man ikke hvor lang tid der går, før vi bliver gravide og vi er ikke "unge" mere. Overvejer stadig at få taget spiralen ud snart, og alligevel hælder jeg nok mest til at gøre det efter sommerferien.

vi har boet sammen i et halvt års tid. 

Anmeld

4. januar 2015

Princesspigen

Min kæreste og jeg havde været sammen et halvt år da jeg blev planlagt gravid... Det gik galt for os under barslen og da hun var 9 måneder endte vi med at gå fra hinanden.. Vi var fra hinanden 1 års tid og er nu sammen igen... Den gang var det nok for tidligt da vi ikke havde boet sammen og fundet vores roller i huset informelle til hinanden.. 

Vi skal til at bo sammen igen nu og gir det en chance igen.. 

Om det er for tydeligt for jer kan kun i selv finde ud af.. Men en god ide uanset hvad at bo sammen et stykke tid først.. (Det ved jeg ik om i gør)

Anmeld

4. januar 2015

puttenut

Princesspigen skriver:

Min kæreste og jeg havde været sammen et halvt år da jeg blev planlagt gravid... Det gik galt for os under barslen og da hun var 9 måneder endte vi med at gå fra hinanden.. Vi var fra hinanden 1 års tid og er nu sammen igen... Den gang var det nok for tidligt da vi ikke havde boet sammen og fundet vores roller i huset informelle til hinanden.. 

Vi skal til at bo sammen igen nu og gir det en chance igen.. 

Om det er for tydeligt for jer kan kun i selv finde ud af.. Men en god ide uanset hvad at bo sammen et stykke tid først.. (Det ved jeg ik om i gør)

Tak for dit meget ærlige svar :-) 

Vi bor sammen nu og har gjort det et halvt års tid :-) 

pøj pøj med at flytte sammen igen, håber det hele kommer til at gå godt :-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.