Ernæring og sundhedsuddannelsen i Århus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2015

Papillon

Storms-Mor skriver:

Hvad kræver det egentligt at tage den uddannelse ?

Du skal have en af følgende uddannelser for at søge om optagelse:

- Studentereksamen (stx), højere forberedelseseksamen (hf), højere teknisk eksamen (htx), højere handelseksamen (hhx), eux eller særligt hf- forløb for fremmedsprogede (GIF)
- En af følgende erhvervsuddannelser: bager (trin 2), detailslagter med specialer, ernæringsassistent (trin 2), gastronom (med specialer), industrislagter (med specialer), konditor (trin 2), tjener (trin 2), social- og sundhedsuddannelsen (trin 2)
- En anden relevant erhvervsuddannelse

Specifikke adgangskrav: Engelsk C og kemi C eller bioteknologi A samt enten matematik C, biologi C eller samfundsfag C. Alle fag skal være bestået.

Taget fra  https://www.ug.dk/uddannelser/professionsbacheloruddannelser/socialogsundhedsuddannelser/ernaering-og-sundhed

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2015

Anonym trådstarter

Papillon skriver:

Det var så lidt 

Det mener jeg godt man kan, hvis bare man sender bevis på, at man er optaget på kemi C og senere sender bevis på at have bestået.

Det er jeg  Men man skal være klar på, at det er en bred uddannelse, så man har mange muligheder og er ikke forudbestemt til en stilling eller har en direkte titel som fx lærere eller sygeplejersker. Nogen elsker det, andre bryder sig ikke om det 

Jeg har efterspurgt kemi hold på fjerstudie på VUC og venter på svar. Jeg er glad for, at uddannelsen er bred - håber at kunne gøre brug af min 6 års erfaring som socialrådgiver. Det er lidt angstprovokerende at sige sit faste arbejde op og begynde forfra på et nyt studie. 

Ved du hvornår der er ansøgningsfrist som kvote 2 ansøger? 

Anmeld

4. januar 2015

Papillon

Anonym skriver:

Jeg har efterspurgt kemi hold på fjerstudie på VUC og venter på svar. Jeg er glad for, at uddannelsen er bred - håber at kunne gøre brug af min 6 års erfaring som socialrådgiver. Det er lidt angstprovokerende at sige sit faste arbejde op og begynde forfra på et nyt studie. 

Ved du hvornår der er ansøgningsfrist som kvote 2 ansøger? 

Så håber jeg for dig, at det er det helt rigtige studie for dig

Åh... Er det ikke 5. marts eller sådan noget? Jeg er slet ikke sikker 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.