Ernæring og sundhedsuddannelsen i Århus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.581 visninger
12 svar
2 synes godt om
2. januar 2015

Anonym trådstarter

Hej med jer!

Jeg forholder mig anonym, idet jeg ikke vil risikere, at nogen fra min nuværende arbejdsplads genkender mig.

Sagen er den, at jeg påtænker at søge ind på Ernæring og sundhedsuddannelsen med opstart til sommer i år. Jeg har gået med overvejelserne længe, men er først blevet klar over, at uddannelsen ikke kan tages i Aalborg hvor jeg bor, men at jeg skal til Århus. Jeg er alenemor til et børnehavebarn, og tænker at transporten tidsmæssigt kan blive en udfordring. Jeg er derfor interesseret i at høre, om der nogen herinde, der har læst på uddannelsen og vil på fortælle lidt om studieformen?

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2015

FamilenStorm

Hvis du har mulighed for pasning, kan den læses virtuelt i Sorø.. Der skal du "kun" møde op på skolen 2 dage hver 14. Dag hvor der er mulighed for overnatning på skolen.. 

Jeg læste med en fra Aalborg i sin tid.. Hun havde dog ikke børn på daværende tidspunkt... 

Anmeld

2. januar 2015

Anonym trådstarter

FamilenStorm skriver:

Hvis du har mulighed for pasning, kan den læses virtuelt i Sorø.. Der skal du "kun" møde op på skolen 2 dage hver 14. Dag hvor der er mulighed for overnatning på skolen.. 

Jeg læste med en fra Aalborg i sin tid.. Hun havde dog ikke børn på daværende tidspunkt... 

Har du taget uddannelsen som fjernstudie? Hvilke dage er der undervisning?

Jeg kan godt blive lidt bekymret for økonomien, for der er alligevel et stykke fra Aalborg, selvom det kun er to dage om ugen

Anmeld

3. januar 2015

Anonym trådstarter

3. januar 2015

Papillon

Jeg læser ernæring og sundhed, godt nok i København, så kan ikke garantere, at det er helt det samme som i Aarhus

Uddannelsen er opbygget af moduler på 10 uger. Deraf er der typisk 8 uger med undervisning, praktik, gruppearbejde og den slags. De sidste to uger er til gruppearbejde, eksamenslæsning og eksamen. Derefter har man en uges fri, før næste modul starter.

De fleste opgaver undervejs skrives i grupper. Praktik og bachelor kan både foregå alene og i par eller små grupper.

Hos os har vi som gennemsnit 16 timers undervisning om ugen fordelt på fire dage. Undervisningen ligger enten 8-12 eller 12-16. Der er ikke mødepligt ved almindelig undervisning, men det er klart en fordel at møde til undervisningen!

Jeg ved ikke, om det besvarer dine spørgsmål, ellers skal du være mere end velkommen til at spørge mig 

Anmeld

3. januar 2015

FamilenStorm

Anonym skriver:

Har du taget uddannelsen som fjernstudie? Hvilke dage er der undervisning?

Jeg kan godt blive lidt bekymret for økonomien, for der er alligevel et stykke fra Aalborg, selvom det kun er to dage om ugen

Ja jeg læste den som fjernstudie og det var rigtig godt.. 

Det er forskelligt hvilke dage det er, fra uddannelse til uddannelse.. 

Mener ikke det koster det vilde at overnatte på skolen... :-)

Anmeld

3. januar 2015

Anonym trådstarter

Papillon skriver:

Jeg læser ernæring og sundhed, godt nok i København, så kan ikke garantere, at det er helt det samme som i Aarhus

Uddannelsen er opbygget af moduler på 10 uger. Deraf er der typisk 8 uger med undervisning, praktik, gruppearbejde og den slags. De sidste to uger er til gruppearbejde, eksamenslæsning og eksamen. Derefter har man en uges fri, før næste modul starter.

De fleste opgaver undervejs skrives i grupper. Praktik og bachelor kan både foregå alene og i par eller små grupper.

Hos os har vi som gennemsnit 16 timers undervisning om ugen fordelt på fire dage. Undervisningen ligger enten 8-12 eller 12-16. Der er ikke mødepligt ved almindelig undervisning, men det er klart en fordel at møde til undervisningen!

Jeg ved ikke, om det besvarer dine spørgsmål, ellers skal du være mere end velkommen til at spørge mig 

Tusind tak for svar! Jeg vil prøve at kontakte studievejledningen i Århus i næste uge og høre nærmere. Jeg mangler nemlig også kemi C og er i tvivl om jeg kan søge ind og tage faget bagefter altså ingen opstart. 

Er du glad for studiet? 

Anmeld

3. januar 2015

Anonym trådstarter

FamilenStorm skriver:

Ja jeg læste den som fjernstudie og det var rigtig godt.. 

Det er forskelligt hvilke dage det er, fra uddannelse til uddannelse.. 

Mener ikke det koster det vilde at overnatte på skolen... :-)

Jeg tror umiddelbart, at jeg er mest til forelæsning, sådan var det i hvert fald under min sidste uddannelse. Men det er rart at kende til de alternativer der kan være til en lang køretur mellem Århus og Aalborg. Så mange tak for hjælpen

Anmeld

3. januar 2015

Papillon

Anonym skriver:

Tusind tak for svar! Jeg vil prøve at kontakte studievejledningen i Århus i næste uge og høre nærmere. Jeg mangler nemlig også kemi C og er i tvivl om jeg kan søge ind og tage faget bagefter altså ingen opstart. 

Er du glad for studiet? 

Det var så lidt 

Det mener jeg godt man kan, hvis bare man sender bevis på, at man er optaget på kemi C og senere sender bevis på at have bestået.

Det er jeg  Men man skal være klar på, at det er en bred uddannelse, så man har mange muligheder og er ikke forudbestemt til en stilling eller har en direkte titel som fx lærere eller sygeplejersker. Nogen elsker det, andre bryder sig ikke om det 

Anmeld

3. januar 2015

Moar2011

Hvad kræver det egentligt at tage den uddannelse ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.