Gode råd, tips, tricks og links - No comments!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

At dele en kage:

 

http://www.min-mave.dk/grupper/kager/thread-1738904.htm

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

3. juni 2010

ekzunz

Kageberegner:

Man siger ofte at der skal bruges mellem 160cm 3 og 200cm 3. Hvis du går ud fra at der skal bruges 200cm 3 vil der som regel være nok uanset type og anledning. Det vil sige at hver gæst får et stykke på 5x5 cm af en kage, der er 8 cm høj. Nu er det jo ikke altid en kage er firkantet, derfor kan det være godt at gå ud fra dette lille skema:

  Rund kage, 8 cm høj Portioner Kvadratisk kage, 8 cm høj  Portioner 
 10 cm i diameter

3

 10 x 10 cm

4

 15 cm i diameter

7

 15 x 15 cm

9

 20 cm i diameter

12

 20 x 20 cm

16

 23 cm i diameter

16

 25 x 25 cm

25

 25 cm i diameter

20

 30 x 30 cm

36

 28 cm i diameter

24

 35 x 35 cm

49

 30 cm i diameter

28

 40 x 40 cm

64

 35 cm i diameter

38

 45 x 45 cm

81

 40 cm i diameter

50

 50 x 50 cm

100

Formlen til at beregne omfanget af en rund kage er radius 2   x 3,14 (pi) x højde.

Formlen for en firkantet kage er bredde x længde x højde

Har du en form der hverken er firkantet eller rund kan du beregne antallet af portioner ud fra volumen. Det gøres ved at du fylder din form med vand og måler hvor meget vand, der kan være i formen. For hver 2 dl der kan være i formen, bliver der kage til en portion. Det vil sige, hvis du har en sekskantet form, der er 4 cm høj som kan rumme 3 l vand, så vil der i en 4 cm høj kage være nok til 15 personer. Hvis den færdige kage er 8 cm høj vil der være kage til dobbelte, altså 30 personer

Anmeld Citér

24. juni 2010

Tilmeldt

Jeg har købt et par sakse, med forskelligt skær, i Tiger.. Så kan man klippe søde mønstre i mmf'en!                  Jeg fandt også nogle pensler i forskellige størrelser, som er gode til at pensle vand på bagsden af bogstaver fx... Alt sammen til den nette sum af 10kr.!

Stine og Lisa.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)


Anmeld Citér

24. juni 2010

Sommerfuglelarven

Billede 1: Ikea har dette formesæt med 14 dele til sølle 45 kr - og de kan også bruges til at gøre børnenes madpakke lidt sjovere, hvis du stikker brødet ud med formene

Billede 2: Dette sæt er også fra Ikea til sølle 39 kr. Sprøjteposerne er bestemt ikke gode, men tyllerne kan bruges ved at du sætter dem fast i en almindelig frostpose med et lille elastik. Kageskæren virker perfekt for mig, og den sidste "dims" har jeg desværre ikke afprøvet.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)


Anmeld Citér

1. juli 2010

Tilmeldt

Converse sko på en smart måde:

http://www.youtube.com/watch?v=kY-jKqyKynU



Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

13. august 2010

mariamiss6

Nåh piger... jeg er jo altid på jagt efter billige kage pap (til at ligge under en kage, og mellem lag ved fler-etagers kager)

Jeg har endnu ikke fundet nogle jeg ville betale for... Men idag VILLE jeg have et til at lægge under kagen, sådan at jeg kan flytte den, når den er bygget færdig.....

Jeg fandt så ud af, at det faktisk er UHYRLIGT nemt at klippe i de der billige skærebræt fra for eksempel coop... I ved de der hvor man få en pakke med 4 bøjelige plastikplader, og så er der for eksempel et tegn for grøntsager, kylling, andet kød, og sådan noget i hjørnet...

Anyways, de er jo billige nok, kan genbruges, og er VIRKELIGT nemme at klippe i. Så man kan jo klippe i de ønskede størrelser og former, lige når man har brug for det

Det stiver ikke kagen af, men det betyder, at man kan få en palet eller andet, ind under kagen, og derefter hænderne, så man kan flytte kagen, uden at den knækker

Anmeld Citér

8. marts 2011

Tilmeldt

Når jeg skal transpoterer en kage, så pakker jeg en papbakke, fra dåsesodavand ind i gavepapir..

Den kan man sagtens serverer kagen i/stille på bordet, og den passer perfekt til en kage bagt i den der 3/4 bradepande, den med  låg til!

Stine og Lisa.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)






Anmeld Citér

20. april 2011

Lullaby

Denne æske fra Ikea til den sølle sum af 29 er genial til at opbevare småtterier i. Jeg har taget et billede så i kan se hvordan man kan gøre og her er fra ikeas hjemmeside:

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/10073345

Der følger en masse rumdelere med så man selv kan indrette den

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

13. oktober 2011

igt

Tynen skriver:

Linemus:

Når man skal farve mmf med sort pastafarve, kan man med fordel ælte mmf'en med kakaopulver først for at gøre den mørk. Så skal der ikke bruges så meget sort, før den bliver knaldersort.



- ok - det vidste jeg ikke, det må afprøves. skal lave en sort lastbilkage til weekenden. Tak

Anmeld Citér

13. oktober 2011

igt

Tilmeldt skriver:

Når jeg skal transpoterer en kage, så pakker jeg en papbakke, fra dåsesodavand ind i gavepapir..

Den kan man sagtens serverer kagen i/stille på bordet, og den passer perfekt til en kage bagt i den der 3/4 bradepande, den med  låg til!

Stine og Lisa.



Fed marbabou kage !!! min mand er dybt afh. af marabou, så den vil jeg prøve at lave til ham. Nogle specielle tips som kunne være nyttige undervejs i projektet?

 

 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+