hjælp + lille opdatering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2014

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar
helle85 skriver:

Som regel få han lov til at gå han for sig selv og leger, men det sted vi var i gå ser meget anderledes på tingene end vi Gør herhjemme, og har massere regler. (Vi er også Maks der oppe et par gange om året) 

Vi ville også tage ham med ud at gå men Før jeg nåede at sige at det var bedst hun a have Lucas med.(Freja legede fint med sin fætter) så havde min mands bror kaldt på de andre børn.

Nu har jeg ikke selv børn med handicap og dermed ingen erfaring - men alligevel vil jeg tillade mig at kommentere på dit indlæg :-)

Ud fra det du fortæller om din dreng vil jeg mene det er HELT OK at melde afbud eller at kun den ene af jer tager afsted og den anden kan blive hjemme med jeres søn hvis ikke der kan tages de nødvendige hensyn til jeres søns behov. Det er fint der er regler osv hos dem man besøger - men de passer bare ikke på jeres søn så vidt jeg kan læse. Det er vigtigt at man respektere sine børns grænser uanset om de har et handicap eller ej, så hvis i fornemmer han siger fra er det vel vigtigt at hjælpe ham med at få sat ord på og dermed vise i forstår ham og respektere grænsen.

Hvis så dem i skal besøge ikke forstår og måske bliver lidt sure/skuffede må i bare fortælle ærligt hvorfor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2014

helle85

sommerbarn<3 skriver:

Jeg ville mærke efter og tænke over hvordan dagen ellers var gået fra han stod op og om vi har lavet meget dagene inden og så tage beslutningen derfra. Og jeg aflyser hvis jeg mener det er bedst. Kender godt til det med familien ikke forstår, det er så tungt. Får tit at vide jeg er for pylret og børn godt kan alt muligt. Har endda familie der ikke invitere os mere fordi de er træt af det. Kan godt forstå dem, men min søn er jo bare i første række. Og desværre kan han ikke klare det samme som andre børn.

Tak for svar.

Ja jeg få også ti afvide at jeg er alt for pylret og ja jeg indrømmer også gerne at jeg er det lidt for meget ind imellem.

Vi bliver som regel Heller ikke inviteret med til fester fordi de ved at vi melder afbud, og det er jo også fordi han ikke kan klare så mange på engang :-)

Anmeld

28. december 2014

helle85

tarkoflen skriver:

Hmm jeg ville nok sige at det er muligt de har deres regler, men det gavner ikke jeres barn! Man må da tage hensyn til det enkelte barn, når der er nogle udfordringer der kan gøre at barnet får en dårlig oplevelse! Det er jo nok også det han reagerer på, og derfor han ikke vil afsted, han kan da godt se der ikke er plads til ham i deres rammer!

I det tilfælde tror jeg faktisk jeg havde valgt at sige at så kom jeg eller din mand og dreng ikke på besøg! Jeg synes faktisk ikke de kan være bekendt, at der ikke kan tages hensyn!

Min dreng har spurgt længe om hvornår vi skal der op fordi han rigtig godt kan li sin farbror, og farbror er også blevet bedre til at tage hensyn, men det virker som om at  damen syntes han virker uopdragen fordi der altid er ballade nå vi er der oppe ( vi har også en datter og da hun jo er " normal" så laver hun jo ikke balade ude, men nå vi er der oppe om sommeren så er der somre ikke nogen, men der er de jo også ude og lege.

• Jeg har besluttet mig at tage en snak med dem næste gang vi ses med dem, da de bliver nødt til at forstå hvorfor han er sådan nå vi er der oppe 

Og jeg vil da lytte til min søn en anden gang, da jeg mere var i tvivl om han kunne fornemme at han ikke kunne rumme det, men kan se at der er flere hvor børnene selv kan fornemme det 

Anmeld

29. december 2014

tarkoflen

helle85 skriver:

Min dreng har spurgt længe om hvornår vi skal der op fordi han rigtig godt kan li sin farbror, og farbror er også blevet bedre til at tage hensyn, men det virker som om at  damen syntes han virker uopdragen fordi der altid er ballade nå vi er der oppe ( vi har også en datter og da hun jo er " normal" så laver hun jo ikke balade ude, men nå vi er der oppe om sommeren så er der somre ikke nogen, men der er de jo også ude og lege.

• Jeg har besluttet mig at tage en snak med dem næste gang vi ses med dem, da de bliver nødt til at forstå hvorfor han er sådan nå vi er der oppe 

Og jeg vil da lytte til min søn en anden gang, da jeg mere var i tvivl om han kunne fornemme at han ikke kunne rumme det, men kan se at der er flere hvor børnene selv kan fornemme det 

Det lyder som en rigtig god plan! Jeg tror det ville være rigtig godt for alle parter at få en god snak omkring det hele

Anmeld

1. januar 2015

Mor til Frederic og Freya

helle85 skriver:

Som mange af jer ved så har jeg en dreng der er letter mental retarderet, og lider af selektiv mutism og har lidt autisme inden for alle spektre.

Jeg tror min dreng er begyndt at blive god til at fornemme om han magter de ting vi skal,  For da vi en dag havde Været på skolen for at se børnene optræde, der var planen at vi skulle ned og handle bagefter, det siger Lucas så at han ikke vil,  vi vælger så at det skal vi, men vi nå kun halv vejs nej og handle også gå alt galt, han smider med tasken, tager jakken af og begynder at skubbe til mig osv. Vi vælger så at gå hjem og der er ikke noget resten af dagen.

I dag skulle vi så op til min mands bror og spise og han har spurgt længe om hvornår vi skal der op. I morges ville han så ikke af sted (vi tænkte ikke mere over det) turen der op gik fint men lige så snart vi var kommet ind, så begyndte han at Være på "tværs" og har Været det hele dagen og også på turen hjem. 

Og der tænker jeg at han måske kan fornemme at det ville blive for meget? 

Hvad ville i andre gøre ville i have Været blevet hjemme ?

Lige en lille opdatering

Lige i øjeblikket tager han temmelig store fremskridt i skolen og har ikke reagerer så voldsomt herhjemme, og vi har også endelig fået en kæde dyne som han er meget glad for, men den har han Heller ikke ville bruge de sidste par dage.

Hvor er det flot at han er begyndt at sige fra og det skal i støtte ham i...

Ved at støtte ham i det, viser i ham at det er okay at føle efter og at det er okay at sige fra og at I lytter og støtter op omkring han's valg.. Det gør ham endnu stærkere i troen på sig selv...

Frederic er sensitiv og hørehæmmet (høreapperats bruger), vi lærte hurtigt at se de små tegn han viste - når nok var nok og vi kørte/kører hjem...

Vi indordner os nok meget efter vores børn og deres behov, ved at sige fra til familie tam tam eller være der nogle timer og så køre hjem når de har fået nok - at de altid følger deres faste rytme og rutine uanset hvilken dag det er og at det altid er hjem i egen seng.

Da min lillebror skulle giftes i tarm en lørdag i maj, valgte vi en forlænget weekend på en campingplads i samme by. Freya var 13 mdr og lige lært at gå, men også en sensetiv pige der blandt andet ikke kunne overskue at ligge i barnevogn de første mange mdr pga for mange indtryk - så for at skåne dem mest muligt og give dem mulighed for at sove i 'eget hjem' på samme tid. At så freya valgte at få både høfeber og alvorlig kryds reaktion mellem allergi medicin og noget penicillin rest i kroppen...

Anmeld

6. januar 2015

helle85

Mor til Frederic og Freya skriver:

Hvor er det flot at han er begyndt at sige fra og det skal i støtte ham i...

Ved at støtte ham i det, viser i ham at det er okay at føle efter og at det er okay at sige fra og at I lytter og støtter op omkring han's valg.. Det gør ham endnu stærkere i troen på sig selv...

Frederic er sensitiv og hørehæmmet (høreapperats bruger), vi lærte hurtigt at se de små tegn han viste - når nok var nok og vi kørte/kører hjem...

Vi indordner os nok meget efter vores børn og deres behov, ved at sige fra til familie tam tam eller være der nogle timer og så køre hjem når de har fået nok - at de altid følger deres faste rytme og rutine uanset hvilken dag det er og at det altid er hjem i egen seng.

Da min lillebror skulle giftes i tarm en lørdag i maj, valgte vi en forlænget weekend på en campingplads i samme by. Freya var 13 mdr og lige lært at gå, men også en sensetiv pige der blandt andet ikke kunne overskue at ligge i barnevogn de første mange mdr pga for mange indtryk - så for at skåne dem mest muligt og give dem mulighed for at sove i 'eget hjem' på samme tid. At så freya valgte at få både høfeber og alvorlig kryds reaktion mellem allergi medicin og noget penicillin rest i kroppen...

du må undskylde det sene svar, men der har ikke væreset så meget tid, da børnene har været hjemme hele julen

tak for svar 

ja det er rigtig godt han er begyndt at sige fra på de punkter også 

vores liv er også mest indrettet efter lucas behøv (freja er helt normalt og vil og kan det som alle andre)

vi er som regl ikke så meget ude hos folk (vi kender ikke så mange og har en lille familie, og min side snakker vi kun med et par gange om året)

og nå vi er ude så så ved jeg ca hvornår lucas har brug for at komme hjem, også selvom han ikke altid siger til

feks var vi til julefrokost hos mandens familie, der sagde jeg til min mand at vi snart skulle til at tage hjem, jeg fortalte børnene at de skulle til at ryde op, lucas sagde han ikke ville hjem, men jeg begyndte så at pakke vores ting og rydde op efter børnene og de passede med at der ca gik 15min, så sagde lucas at han godt ville hjem fordi han var træt 

det er heller ikke altid han vil i skole (i perioeder kan han ikke li at være i skole) nogen dage få han fri, og andre gange må jeg fortalle at han skal afsted også snakker vi om hvorfor han ikke vil afsted og hvorfor han skal afsted

og samtidig snakker jeg så med skolen i de perioeder for at løse problemet

forstå din familie godt det med dine børn og forstå hvorfor i må gå tidliger?

Anmeld

8. januar 2015

Mor til Frederic og Freya

helle85 skriver:

du må undskylde det sene svar, men der har ikke væreset så meget tid, da børnene har været hjemme hele julen

tak for svar 

ja det er rigtig godt han er begyndt at sige fra på de punkter også 

vores liv er også mest indrettet efter lucas behøv (freja er helt normalt og vil og kan det som alle andre)

vi er som regl ikke så meget ude hos folk (vi kender ikke så mange og har en lille familie, og min side snakker vi kun med et par gange om året)

og nå vi er ude så så ved jeg ca hvornår lucas har brug for at komme hjem, også selvom han ikke altid siger til

feks var vi til julefrokost hos mandens familie, der sagde jeg til min mand at vi snart skulle til at tage hjem, jeg fortalte børnene at de skulle til at ryde op, lucas sagde han ikke ville hjem, men jeg begyndte så at pakke vores ting og rydde op efter børnene og de passede med at der ca gik 15min, så sagde lucas at han godt ville hjem fordi han var træt 

det er heller ikke altid han vil i skole (i perioeder kan han ikke li at være i skole) nogen dage få han fri, og andre gange må jeg fortalle at han skal afsted også snakker vi om hvorfor han ikke vil afsted og hvorfor han skal afsted

og samtidig snakker jeg så med skolen i de perioeder for at løse problemet

forstå din familie godt det med dine børn og forstå hvorfor i må gå tidliger?

Du behøver ikke undskylde....

Jeg har desværre arbejdet hele julen, så det er manden der har gået hjemme med begge børn - heldigvis kørte jeg 16 - 6.00 og måtte køre ud hjemmefra..

Sjovt, vi kender heller ikke særlig mange og dem vi besøger er fra familien... 

Rubens familie bor ret tæt på, men vi ser dem ikke så meget. Han har en lillebror der er gift og de har 2 børn - de er ude for pædagogisk rækkevide. De råber - har ingen respekt - slår og det er børnene der styrer hjemmet og det kan jeg slet ikke acceptere, selvom de bor så tæt på.

Rubens far er 81 år og stort set døv, men ellers en herlig mand og han's mor tæt på 60 overvægtig har dårlig hofte og knæ'er - så de er ikke lige de bedstefroældre der kaster sig på gulvet og leger med ungerne. De har heller ikke haft frederic på overnatning, da manden's lillebror's familie bor så tæt på at de ofte afl deres børn dernede og 'glemmer' at hente dem igen.

Vi er altid kørt hjem når nok var nok, så også denne julefrokost var vi de første der kørte hjem..

Herhjemme kører det meget i fast rytme og rutiner, så dem følger vi uanset om det er påske - jul - nytår osv. Selv til jul kom de i sneg som de plejer og der var kl 18.45.. Freya sagde selv hun gerne ville i seng og pakke resten af gaverne op næste morgen - super dejligt at de selv siger til...

Manden's familie har stadig svært ved at acceptere at vi kører hjem og/eller en af os kører hjem og putter børn. Men er nok blevet meget kold i numsen hvad det angår, jeg ved hvad der er bedst for mine unger og så kan de snakke nok så meget... De sidder ikke med de problematikker som vi gør, og de lader ikke til at de vil sætte sig ind i dem så de bedre kan forstå vores valg ang børnene.

Min side af familie har altid haft forståelse for vores måde at køre tingene på og selv den dag i dag planlægger de fødselsdage mm efter vores børne's behov og det er altså lækkert og det giver en helt anden ro når vi er afsted. Også min far og hans kone der paser frederic og har ham på ferier - fordi de følger hans rutiner og rytmer, mht putning og aflæse ham når de er afsted på ture.

Frederic syntes heller ikke at skole er det fedeste, men han kæmper også med hørelsen oveni - så han er på meget mere på arbejde i timerne, end normale børn i han's klasse.. Bedst som han er kommet ind i en rytme med hverdagen, så har de emne uge - ferie eller lign.

Heldigvis har han en del fridage pga kontroller på enten børne amb - høreklinik eller øre/næse/hals læge..

Her når sæson starter igen træner han speedway 3 gange om ugen og der kommer han hjem lige efter skole, så han kan nå at lade op.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.