Som mange af jer ved så har jeg en dreng der er letter mental retarderet, og lider af selektiv mutism og har lidt autisme inden for alle spektre.
Jeg tror min dreng er begyndt at blive god til at fornemme om han magter de ting vi skal, For da vi en dag havde Været på skolen for at se børnene optræde, der var planen at vi skulle ned og handle bagefter, det siger Lucas så at han ikke vil, vi vælger så at det skal vi, men vi nå kun halv vejs nej og handle også gå alt galt, han smider med tasken, tager jakken af og begynder at skubbe til mig osv. Vi vælger så at gå hjem og der er ikke noget resten af dagen.
I dag skulle vi så op til min mands bror og spise og han har spurgt længe om hvornår vi skal der op. I morges ville han så ikke af sted (vi tænkte ikke mere over det) turen der op gik fint men lige så snart vi var kommet ind, så begyndte han at Være på "tværs" og har Været det hele dagen og også på turen hjem.
Og der tænker jeg at han måske kan fornemme at det ville blive for meget?
Hvad ville i andre gøre ville i have Været blevet hjemme ?
Lige en lille opdatering
Lige i øjeblikket tager han temmelig store fremskridt i skolen og har ikke reagerer så voldsomt herhjemme, og vi har også endelig fået en kæde dyne som han er meget glad for, men den har han Heller ikke ville bruge de sidste par dage.
Anmeld