venlafaxin (depression piller) og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. december 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
Louise-Nicki-buddi skriver:

Er du læge ? 

Tænker nej . 

Det er nok aldrig smart bare at stoppe med at tage sin medicin men jeg kender en som som sin medicin i gemmen sin gravidtit . Og den lille pige blev lam i hele Venstre sidde . 

Så den ene erfaring gør at du mener du er kvalificeret til at bedømme hvad hun skal gøre i situationen? Også selvom det ene tilfælde muligvis kunne være en ud af en million. Det går altså imod alle anbefalinger. 

Den pågældende medicin er ikke en man ikke på tage under graviditet. Den kan med nødvendig tages. Det kan godt være du skal trappe ud, men tag en snak med lægen først. Det kan sagtens vente til mandag. Du kan blive rigtig syg af bare at stoppe. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
malleS91 skriver:

Kan først ringe til lægen mandag..

Jeg har taget en pille så er det jo ligesom og skære ned tænker jeg, men uden og bare droppe dem helt?

Som jeg skrev lige før så kan det godt vente til på mandag, mens hvis du har det bedst med at gøre noget nu, så tag lidt mindre. Jeg ville nok tage halvanden pille (og ikke en), hvis det er muligt. 

Hvis du får bivirkninger så har du reduceret mængden for hurtigt! 

Anmeld

26. december 2014

l.kjoeller

malleS91 skriver:

Har taget en enkelt så jeg har skåret ned fra 2, kan jo først tinge til lægen mandag

Ja. Men ellers spørg vagtlægen. 

Anmeld

26. december 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
malleS91 skriver:

Hej jeg tager dagligt 2 piller venlafaxin, en anti Depressions Pille, men har glemt den to dage, og har idag testet positiv graviditet..Jeg plejer og få "abstinenser" hvis jeg glemmer dem to dage, men da jeg nu har testet positiv tænker jeg at jeg vil bide abstinenserne i mig og stoppe på pillerne for graviditetens skyld, hvad synes i?

Du må ikke bare stoppe fra den ene dag til den næste, men evt. trappe ned med vejledning fra lægen. Og så skal du selvfølgelig veje fordele og ulemper op mod hinanden - jeg formoder, du har gode grunde til at tage antidepressiva, og hvis der er risiko for, at du i værste fald får suicidaltanker, er medicinen nok at foretrække. Venlafaxin frarådes ikke ved graviditet - men kan du undvære den, er det selvfølgelig optimalt. 

Nu skriver du ikke, hvilken dosis, du får - Venlafaxin fås både som piller med 37,5, 75 og 150 mg. Uanset hvad, så ring og rådfør dig med lægen - du kan blive hønesyg af bivirkningerne ved "en kold tyrker". 

Anmeld

27. december 2014

malleS91

Mor og meget mere skriver:

Du må ikke bare stoppe fra den ene dag til den næste, men evt. trappe ned med vejledning fra lægen. Og så skal du selvfølgelig veje fordele og ulemper op mod hinanden - jeg formoder, du har gode grunde til at tage antidepressiva, og hvis der er risiko for, at du i værste fald får suicidaltanker, er medicinen nok at foretrække. Venlafaxin frarådes ikke ved graviditet - men kan du undvære den, er det selvfølgelig optimalt. 

Nu skriver du ikke, hvilken dosis, du får - Venlafaxin fås både som piller med 37,5, 75 og 150 mg. Uanset hvad, så ring og rådfør dig med lægen - du kan blive hønesyg af bivirkningerne ved "en kold tyrker". 

Jeg for 75 mg depotpiller, har valgt og tage en enkelt i stedet for ingen, jeg er ikke suicidal,  har fået konstateret borderline for nogle år siden, men har aldrig rigtig været suicidal

Anmeld

27. december 2014

malleS91

Demosan skriver:

Så den ene erfaring gør at du mener du er kvalificeret til at bedømme hvad hun skal gøre i situationen? Også selvom det ene tilfælde muligvis kunne være en ud af en million. Det går altså imod alle anbefalinger. 

Den pågældende medicin er ikke en man ikke på tage under graviditet. Den kan med nødvendig tages. Det kan godt være du skal trappe ud, men tag en snak med lægen først. Det kan sagtens vente til mandag. Du kan blive rigtig syg af bare at stoppe. 

Jeg valgte og tage en i stedet for to, det er depotkapsler så det er desværre ikke nogle der kan deles,  men uanset ringer jeg mandag til lægen og for snakket osv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.