venlafaxin (depression piller) og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.752 visninger
15 svar
4 synes godt om
26. december 2014

malleS91

Hej jeg tager dagligt 2 piller venlafaxin, en anti Depressions Pille, men har glemt den to dage, og har idag testet positiv graviditet..Jeg plejer og få "abstinenser" hvis jeg glemmer dem to dage, men da jeg nu har testet positiv tænker jeg at jeg vil bide abstinenserne i mig og stoppe på pillerne for graviditetens skyld, hvad synes i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2014

l.kjoeller

malleS91 skriver:

Hej jeg tager dagligt 2 piller venlafaxin, en anti Depressions Pille, men har glemt den to dage, og har idag testet positiv graviditet..Jeg plejer og få "abstinenser" hvis jeg glemmer dem to dage, men da jeg nu har testet positiv tænker jeg at jeg vil bide abstinenserne i mig og stoppe på pillerne for graviditetens skyld, hvad synes i?

Altid snak med læge. Mange må tages under graviditet og er aldrig sundt med kold tyrker. 

Anmeld

26. december 2014

Maise86

Det kan ikke anbefales at tage en kold tyrker med antidepressiv medicin. Du kan få et kæmpemæssigt tilbagefald. 

Jeg tog Venlafaxin, da jeg ammede. Var på citalopram da jeg var gravid, men skiftede efter fødslen til Venlafaxin fordi jeg simpelthen var drænet fuldstændig for energi. 

Tror godt du må tage Venlafaxin under graviditet, men tjek op med din læge og snak evt med ham om at du trapper langsomt ud  

held og lykke med det hele 

Anmeld

26. december 2014

malleS91

Maise86 skriver:

Det kan ikke anbefales at tage en kold tyrker med antidepressiv medicin. Du kan få et kæmpemæssigt tilbagefald. 

Jeg tog Venlafaxin, da jeg ammede. Var på citalopram da jeg var gravid, men skiftede efter fødslen til Venlafaxin fordi jeg simpelthen var drænet fuldstændig for energi. 

Tror godt du må tage Venlafaxin under graviditet, men tjek op med din læge og snak evt med ham om at du trapper langsomt ud  

held og lykke med det hele 

Mange tak for svar, er simpelthen i vilrede lige nu

Det er planlagt men troede ikke at jeg kunne blive det

Anmeld

26. december 2014

Louise-Nicki-buddi

Lige medicin mod depression kan være rigtig farlig for Baby så jeg ville stoppe med at tage det med det samme 

Anmeld

26. december 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
Louise-Nicki-buddi skriver:

Lige medicin mod depression kan være rigtig farlig for Baby så jeg ville stoppe med at tage det med det samme 

Forfærdeligt råd! 

Du skal ringe til lægen. Man skal aldrig bare stoppe med medicin. 

Anmeld

26. december 2014

Louise-Nicki-buddi

Demosan skriver:

Forfærdeligt råd! 

Er du læge ? 

Tænker nej . 

Det er nok aldrig smart bare at stoppe med at tage sin medicin men jeg kender en som som sin medicin i gemmen sin gravidtit . Og den lille pige blev lam i hele Venstre sidde . 

Anmeld

26. december 2014

malleS91

Louise-Nicki-buddi skriver:

Er du læge ? 

Tænker nej . 

Det er nok aldrig smart bare at stoppe med at tage sin medicin men jeg kender en som som sin medicin i gemmen sin gravidtit . Og den lille pige blev lam i hele Venstre sidde . 

Åh nej, problemet er jeg heller ikke ved hvor langt jeg er henne så jeg hat jo taget dem indtil nu uden og vide jeg var gravid..

Anmeld

26. december 2014

malleS91

Demosan skriver:

Forfærdeligt råd! 

Kan først ringe til lægen mandag..

Jeg har taget en pille så er det jo ligesom og skære ned tænker jeg, men uden og bare droppe dem helt?

Anmeld

26. december 2014

malleS91

l.kjoeller skriver:

Altid snak med læge. Mange må tages under graviditet og er aldrig sundt med kold tyrker. 

Har taget en enkelt så jeg har skåret ned fra 2, kan jo først tinge til lægen mandag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.