sammenbragte børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.242 visninger
7 svar
12 synes godt om
25. december 2014

Theia

Ooorh... Jeg står i den situation hvor jeg skal flytte sammen med min kæreste. Jeg har selv to børn på 6 og 3 år og min kæreste har en på 4 år.

I vores nye lejlighed er der tre Børne værelser op af hinanden så det i midten er gennemgangs værelse.Det får min yngste da hun er mest social men nu til problemet.. Jeg syntes jo min ældste skal have det store værelse da hun er ældst og vil bo der fast hvor min kærestes søn jo kun vil være der 4 dage om måneden og derfor burde få det lille værelse? Min kæreste har uden at vi har snakket om det bestemt at sønnike ska have det store værelse og jeg mener det er helt hen i vejret netop pga han jo kommer til at være her så lidt ..

dog ved jeg ikke om jeg er helt forkert på den når jeg ved at min kæreste netop er bange for at sønnike ikke vil trives på det lille værelse og til sidst slet ikke vil komme på besøg..

Jeg ved slet ikke hvordan jeg skal tage den op med ham så vi kan finde en fælles løsning? 

Hvad havde i gjort? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2014

Kay

Jeg ville give ham det mindste værelse og så indrette det mega fedt, det han går op i på væge og en fed seng osv så han får et kanon fedt værelse også selvom det er lille

Anmeld

25. december 2014

Soffy27

Jeg ville også give ham det mindste værelse, da jeg synes det er helt hen i vejret at have et stort værelse stående tomt over 250 dage om året.. Så hellere indrette et fedt værelse til ham i det lille værelse.. 

Han er 4 år, og burde ikke gå op i størrelsen på værelset - så længe der er legetøj og lidt gulvplads.. Min knægt på 4 har også et lille værelse, og han elsker det og bruger gerne flere timer derinde.

Men ja, det er svært med dine, mine og vores børn - alle syntes hver deres barn fortjener mest.. 

Håber i finder en løsning  

Anmeld

25. december 2014

Monski

Theia skriver:

Ooorh... Jeg står i den situation hvor jeg skal flytte sammen med min kæreste. Jeg har selv to børn på 6 og 3 år og min kæreste har en på 4 år.

I vores nye lejlighed er der tre Børne værelser op af hinanden så det i midten er gennemgangs værelse.Det får min yngste da hun er mest social men nu til problemet.. Jeg syntes jo min ældste skal have det store værelse da hun er ældst og vil bo der fast hvor min kærestes søn jo kun vil være der 4 dage om måneden og derfor burde få det lille værelse? Min kæreste har uden at vi har snakket om det bestemt at sønnike ska have det store værelse og jeg mener det er helt hen i vejret netop pga han jo kommer til at være her så lidt ..

dog ved jeg ikke om jeg er helt forkert på den når jeg ved at min kæreste netop er bange for at sønnike ikke vil trives på det lille værelse og til sidst slet ikke vil komme på besøg..

Jeg ved slet ikke hvordan jeg skal tage den op med ham så vi kan finde en fælles løsning? 

Hvad havde i gjort? 

Jeg tror også jeg ville have din datter skulle have det støre værelse da hun er der mest  

men jeg tænker også lidt, i forhold til legetøj og sådan .. Hvor meget vil din datter få brug for pladsen i forhold til ham? jeg synes mange giver udtryk for at værelserne lidt bliver lavet om når børnene starter i skole og måske er der ikke helt så meget legetøj indover? 

Min søn er lige blevet 5 og starter i SFO her til februar, men han er slet ikke færdig med at lege og det tror jeg bestemt heller ikke han er om 1 år ej heller om 2 så ud fra det så skal din datter da have det største, hvorfor skulle man også "spilde" så mange kvadratmeter på et næsten altid tomt værelse? 

Anmeld

25. december 2014

lineog4

Det kommer an på hvad det betyder at have et værelse? Betyder det, det her er mit og det skal kun være mig der bruger det? Eller betyder det, vi har 3 skønne værelser fyldt med skønt legetøj vi alle sammen leger med?

Din datter er den der først får behovet for at lukke sin dør og være sig selv - tro mig det kommer før du aner  Og hendes værelse vil blive til mere end legeværelse på den måde, med to små i huset vil hun have brug for et sted hvor hun kan være med sine kammerater uden indblanding af legebørn. Behøver man så det store værelse, nej men egentlig en meget god begrundelse - og det er jo ikke definitivt - værelser kan byttes igen hvis det giver mere mening senere.

Hvor lille er det lille? Min datter på 11 har et kæmpe værelse og hendes to brødre deler et der er mindre (men stadig stort). Jeg kan da også synes det er unfair, men sådan er vores hjem nu en gang indrettet. Og ja hun kunne så få det der var mindre, men det er bare også gennemgangen til rummet med blandt andet vores skab og wii spil - og hun har bare behov for sit helt eget rum grundet alderen så for nu må det være sådan.... 

Prøv at hør din mand hvorfor fordelingen skal være sådan, er det en snert af dårlig samvittighed der spiller ind?

Hvad med det værelse i midten er det lige så lille??? Kunne man forestille sig det på en anden måde, dine to piger med et fælles lille soveværelse og et fælles stort legeværelse hvor også aønnen kan være når han er der? Jeg tror faktisk jeg hvis det handler om frygt for forskelsbehandling, ville tænke kreativt og uden for den traditionelle; 1 værelse 1 barn

Anmeld

25. december 2014

sne190810

Theia skriver:

Hvad havde i gjort? 

"

dog ved jeg ikke om jeg er helt forkert på den når jeg ved at min kæreste netop er bange for at sønnike ikke vil trives på det lille værelse og til sidst slet ikke vil komme på besøg.." 

Stort eller lille værelse, er det da forhåbentlig heller ikke noget en 4 årige får lov at bestemme, om han vil hjem til far eller ej. Det syntes jeg er synd, hvis din kæreste går og er bange for. 

Sorry for lige at være lidt off topic 

Anmeld

25. december 2014

et-ønske

sne190810 skriver:

"

dog ved jeg ikke om jeg er helt forkert på den når jeg ved at min kæreste netop er bange for at sønnike ikke vil trives på det lille værelse og til sidst slet ikke vil komme på besøg.." 

Stort eller lille værelse, er det da forhåbentlig heller ikke noget en 4 årige får lov at bestemme, om han vil hjem til far eller ej. Det syntes jeg er synd, hvis din kæreste går og er bange for. 

Sorry for lige at være lidt off topic 

Det var også min første tanke! d

Anmeld

25. december 2014

Theia

Gennemgangs værelset er ikke lille men vil heller ikke sige stort heh :p min yngste bruger ikke rigtigt sit værelse så syntes jo egentlig hun skulle have det mindste men syntes også kærestens søn skal kunne lukke døren for pigerne når han har brug for fred og det er svært på et gennem gangs værelse og min ældste er sensitiv, hun har tit brug for at "lukke sig inde" når hun har brug for en pause og vil gerne kunne have sine ting i fred fra lille søster til hverdag 

Jeg tror ikke han har dårlig samvittighed, han er en skøn far! Men jeg tror Han frygter at sønnike vil sige fra pga der nu bliver to ekstra børn til at få hans opmærksomhed og han er enebarn med stort E hehe 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.