Det kommer an på hvad det betyder at have et værelse? Betyder det, det her er mit og det skal kun være mig der bruger det? Eller betyder det, vi har 3 skønne værelser fyldt med skønt legetøj vi alle sammen leger med?
Din datter er den der først får behovet for at lukke sin dør og være sig selv - tro mig det kommer før du aner
Og hendes værelse vil blive til mere end legeværelse på den måde, med to små i huset vil hun have brug for et sted hvor hun kan være med sine kammerater uden indblanding af legebørn. Behøver man så det store værelse, nej men egentlig en meget god begrundelse - og det er jo ikke definitivt - værelser kan byttes igen hvis det giver mere mening senere.
Hvor lille er det lille? Min datter på 11 har et kæmpe værelse og hendes to brødre deler et der er mindre (men stadig stort). Jeg kan da også synes det er unfair, men sådan er vores hjem nu en gang indrettet. Og ja hun kunne så få det der var mindre, men det er bare også gennemgangen til rummet med blandt andet vores skab og wii spil - og hun har bare behov for sit helt eget rum grundet alderen så for nu må det være sådan....
Prøv at hør din mand hvorfor fordelingen skal være sådan, er det en snert af dårlig samvittighed der spiller ind?
Hvad med det værelse i midten er det lige så lille??? Kunne man forestille sig det på en anden måde, dine to piger med et fælles lille soveværelse og et fælles stort legeværelse hvor også aønnen kan være når han er der? Jeg tror faktisk jeg hvis det handler om frygt for forskelsbehandling, ville tænke kreativt og uden for den traditionelle; 1 værelse 1 barn
Anmeld