Blefri - er han klar?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. december 2014

lineog4

Før jeg kan svare bare en lille smule konstruktivt, så vil jeg høre: hvad gør du måske tænker han er parat? Viser han tegn på gerne at ville på toilet/potte? Går han med jer på toilettet og vil efterligne? Vil han skiftes lige når han er færdig? Siger han en bestemt lyd eller andet lige før han tisser?

hvis mig ville jeg prøve at gå rundt med numsen bar, have en potte og vise ham og fortælle ham hvad man bruger den til. Og så se hvad der sker når han skal tisse...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2014

Muffinmus

fra omkring de 2 år + er nervebanerne udviklet. 

Man kan træne et barn til at lære det skal tisse på potten ved at kroppen genkender potten. Men det har intet at gøre med om barnet fysiologisk er udviklet nok til selv at styre det. Så at tvinge barnet til brug af potten før tid, kan give problemer senere hen fordi barnet lære at tisse ved genkendelse og ikke ved behov for at tømme blæren. Det kan give lille eller stor blære f.eks.

At nogle gør det, er ikke mit problem,  men der er umiddelbart ingen grund til at starte før barnet har en ide om hvad der foregår med kroppen og SELV kan styre det. 

Anmeld

23. december 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Maria_1988 skriver:

George er nu 26 mdr.

Hvor gammel var jeres da i begyndte paa "pottetraening"? 

Han kan ikke snakke endnu, kun et par faa ord. Saa han vil jo ikke kunne sige at han skal lave noget? Han plejer for det meste at gemme sig bag sofaen naar han skal lave noget ...

Han bliver ked af det og hader at blive skiftet. 

Maaske jeg skulle vente? 

min søn er fra januar og vi prøvede at tage hans ble både sommeren før og efter at han fyldte 3, men uden succes... til gengæld smed han den om morgenen på hans 4 års fødselsdag og havde kun to uheld i løbet af dagen og et om natten i løbet af en uge og så var det slut...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.