hvad er lønnen. kan jeg komme ind, mv.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2014

Anonym trådstarter

Mama85 skriver:

Voksenelevløn burde du kunne få, det er værre  med meritten..umiddelbart tror jeg ikke, at du kunne få merit for dine praktikker, da du ikke har en gennemført uddannelse. Og med hensyn til fjernstudie lyder det spændende og udfordrende da der er rigtig meget gruppearbejde..eller det var der i hvertfald dengang jeg tog assistenten 

og med hensyn tilgraviditeten synes jeg at du skal sige det, da det ellers er af falske forudsætninger du ville blive ansat under, altså,  de reelle chancer for at du bliver ansat er større når du ikke er gravid, end gravid, plus at du måske kommer til at tage pladsen fra en der vil denne her uddanelse rigtig meget her og nu,  end at have en betalt barsel med i tankerne. 

Men jeg har jo gennemført praktikerne....

Må se hvad de siger

Jeg vil os rigtig gerne uddannelsen og meningen med fjernstudiet er jo, at jeg læser mens jeg er på barsel, så kan ikke se hvorfor en anden skulle være mere berettiget til pladsen fremfor mig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2014

Morjanne76

Da jeg tog ssa uddannelsen, gik jeg i klassen med en der havde merit for praktikken. Så det er en mulighed.

Ang graviditeten er du jo ikke forpligtiget til at fortælle arbejdsgiver, at du er gravid endnu. Og med fjernundervisning og evt. merit, kan du nå et stykke inden barsel og vil måske ikke have behov for barsel i 1 år 

Anmeld

21. december 2014

Anonym trådstarter

Morjanne76 skriver:

Da jeg tog ssa uddannelsen, gik jeg i klassen med en der havde merit for praktikken. Så det er en mulighed.

Ang graviditeten er du jo ikke forpligtiget til at fortælle arbejdsgiver, at du er gravid endnu. Og med fjernundervisning og evt. merit, kan du nå et stykke inden barsel og vil måske ikke have behov for barsel i 1 år 

Li præcis, og jeg kan jo nå at læse noget inden fødsel også. 

Så håber på merit,  og har da jeg var på barsel i 2011 taget dansk, engelsk, psykologi og samfundsfag på A niveau. 

Så regner da men lidt merit, om ikke andet...

Tak for svar 

Anmeld

21. december 2014

Anonym trådstarter

Morjanne76 skriver:

Nogen der ved hvad man får undrr barsel? 

Anmeld

21. december 2014

MT86

Anonym skriver:

Jeg læste til sygeplejerske tilbage i 2008 og fik så en arbejdsskade og gik til genoptræning ica 1,5 år. 

Har efterfølgende haft 3 barsler, 2 i rap,  begyndte så at læse til socialrådgiver og har til og med 4 semester men det er slet ikke mig. 

Jeg er så sygemeldt grundet graviditet nu, men inden jeg blev gravid søgte jeg ind på sosu ass. Uddannelse, da jeg savner mit plejehjems-arbejde

Nu er jeg så kaldt til samtale.  

Vil i holde graviditet skjult til samtalen? (er nu i uge 13)

Jeg regner jo med at få merit for en del. Da jeg jo har over en halv sygeplejerske uddannelse samt 6 års erfaring fra hjemmeplejen

Jeg har søgt via fjernundervisning,  så jeg kan læse hjemmefra

Nu skal jeg så til samtale her i Januar. 

- Vil i skjule graviditeten i håb om at blive optaget?

- Kan jeg få voksen elev løn (er 28 og med tre små børn) 

Hjælp......

Hvis du kan vise du har haft 1 års erfaring inden for området ( må max være 4 år gammelt) kan du få voksen elevløn! Jeg er selv 28 og har søgt ind på ssa. Og er ved at være færdig som Ssh. Jeg får ikke voksen elevløn da jeg ikke har arbejdet med faget før. Dog fik jeg marrit som Ssh da jeg har en anden uddannelse!

Anmeld

21. december 2014

Morjanne76

Ved Foa står der at moderen har ret til 14 uger med sædvanlig løn efter fødsel ��

Anmeld

21. december 2014

charthys

altså, - jeg går også ind for at fortælle sandheden. Jeg havde samme dilemma, da jeg ventede min nummer tre. Jeg havde søgt ind på assistenten, før jeg fandt ud af at jeg var gravid med hende, og kom så ind til samtale da jeg var 1/3 henne i graviditeten.

Jeg ville have fået pladsen OG voksenelevlønnen hvis ikke jeg havde været gravid, men fordi jeg var ville de ikke lade mig få voksenløn, da jeg 'bare tog pladsen fra en anden, der ikke ville skulle på barsel lige om lidt.' Ja, de har da ret, men jeg synets nu alligevel det var lidt træs, jeg ville da være kommet tilbage og have gennemført uddannelsen efter endt barsel. Men så igen, der er jo ingen garanti for en voksenlønsplads efter barsel, nærmere tværtimod.

Så alt i alt er jeg mere end glad for at jeg læser til sygeplejerske nu, - selv med SU ;-)

Anmeld

21. december 2014

Anonym trådstarter

charthys skriver:

altså, - jeg går også ind for at fortælle sandheden. Jeg havde samme dilemma, da jeg ventede min nummer tre. Jeg havde søgt ind på assistenten, før jeg fandt ud af at jeg var gravid med hende, og kom så ind til samtale da jeg var 1/3 henne i graviditeten.

Jeg ville have fået pladsen OG voksenelevlønnen hvis ikke jeg havde været gravid, men fordi jeg var ville de ikke lade mig få voksenløn, da jeg 'bare tog pladsen fra en anden, der ikke ville skulle på barsel lige om lidt.' Ja, de har da ret, men jeg synets nu alligevel det var lidt træs, jeg ville da være kommet tilbage og have gennemført uddannelsen efter endt barsel. Men så igen, der er jo ingen garanti for en voksenlønsplads efter barsel, nærmere tværtimod.

Så alt i alt er jeg mere end glad for at jeg læser til sygeplejerske nu, - selv med SU ;-)

Men det her er på fjernstudie og jeg vil læse under barsel...

Anmeld

22. december 2014

charthys

Anonym skriver:

Men det her er på fjernstudie og jeg vil læse under barsel...

tror stadig du kan få problemer med at få voksenlønnen, fordi de vil vurdere at chancen for at du alligevel springer fra er større end hos en ikke gravid - men kan jo ikke sige det :-)

Anmeld

22. december 2014

Anonym trådstarter

charthys skriver:

tror stadig du kan få problemer med at få voksenlønnen, fordi de vil vurdere at chancen for at du alligevel springer fra er større end hos en ikke gravid - men kan jo ikke sige det :-)

Håber jeg ikke.

Det eneste er jo, at jeg ikke kan tage praktikken under barsel, mon man kan gemme den til slut? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.