hvad er lønnen. kan jeg komme ind, mv.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.939 visninger
19 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. december 2014

Anonym trådstarter

Jeg læste til sygeplejerske tilbage i 2008 og fik så en arbejdsskade og gik til genoptræning ica 1,5 år. 

Har efterfølgende haft 3 barsler, 2 i rap,  begyndte så at læse til socialrådgiver og har til og med 4 semester men det er slet ikke mig. 

Jeg er så sygemeldt grundet graviditet nu, men inden jeg blev gravid søgte jeg ind på sosu ass. Uddannelse, da jeg savner mit plejehjems-arbejde

Nu er jeg så kaldt til samtale.  

Vil i holde graviditet skjult til samtalen? (er nu i uge 13)

Jeg regner jo med at få merit for en del. Da jeg jo har over en halv sygeplejerske uddannelse samt 6 års erfaring fra hjemmeplejen

Jeg har søgt via fjernundervisning,  så jeg kan læse hjemmefra

Nu skal jeg så til samtale her i Januar. 

- Vil i skjule graviditeten i håb om at blive optaget?

- Kan jeg få voksen elev løn (er 28 og med tre små børn) 

Hjælp......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2014

Mimic

Jeg ville oplyse om en graviditet til enhver tid, så ved de hvorfor man evt har fraværsdage.

mener godt du kan få voksen elevløn, der skal man bare være over 25 OG have minimum et års erhvervserfaring fra en evt hjælper uddannelse eller arbejde som sådan.

jeg tror ikke umiddelbart at du får merit, med mindre det er noget du har karakterer på eller div. beviser for

Anmeld

20. december 2014

Anonym trådstarter

Mimic skriver:

Jeg ville oplyse om en graviditet til enhver tid, så ved de hvorfor man evt har fraværsdage.

mener godt du kan få voksen elevløn, der skal man bare være over 25 OG have minimum et års erhvervserfaring fra en evt hjælper uddannelse eller arbejde som sådan.

jeg tror ikke umiddelbart at du får merit, med mindre det er noget du har karakterer på eller div. beviser for

Jeg har skam både karakter og beviser for gennemførte semestre samt praktikker fra sygeplejestudiet, og udtagelse fra mit arbejde som udekørende hjemmehjælper i 6 år.

Men er det alle er for voksenløn, så længe de to krav er opfyldt?

Jeg har søgt ind under fjernundervisning og skal derfor ikke møde op på skolen, men læse hjemmefra 

Anmeld

20. december 2014

Maise86

Anonym skriver:

Jeg har skam både karakter og beviser for gennemførte semestre samt praktikker fra sygeplejestudiet, og udtagelse fra mit arbejde som udekørende hjemmehjælper i 6 år.

Jeg har søgt ind under fjernundervisning og skal derfor ikke møde op på skolen, men læse hjemmefra 

Er selv ssa elev og har ikke hørt om nogen, der ikke får voksenelevløn når de opfylder de to krav. Hvis man opfylder dem er du sikret. 

Mht merit er det ikke muligt at få merit for andet end undervisning i engelsk, dansk og naturfag. Man skal dog stadig følge undervisningen. Det er ikke som på hjælperen, hvor du kan få merit for den ene praktik og aå skære 4 mdr af uddannelsen. 

Held og lykke

Anmeld

20. december 2014

Mami

Anonym skriver:

Du skal søge om voksen elev løn  

selvom du læser hjemme, plejer der at være nogle møde dage, og du skal vel også i praktik?  

Anmeld

20. december 2014

Anonym trådstarter

Er selv ssa elev og har ikke hørt om nogen, der ikke får voksenelevløn når de opfylder de to krav. Hvis man opfylder dem er du sikret. 

Mht merit er det ikke muligt at få merit for andet end undervisning i engelsk, dansk og naturfag. Man skal dog stadig følge undervisningen. Det er ikke som på hjælperen, hvor du kan få merit for den ene praktik og aå skære 4 mdr af uddannelsen. 

Held og lykke

Det tror jeg ikke helt, for hun sprugte om jeg ville søge merit for sygehus og hjemmeplejepraktik og det svarede jeg da ja til....

Ved du hvad voksen elevlønne er?

Var du til sådan en samtale?

I så fald, hvad vil de gerne vide?

Tænker jeg jo har skrevet det hele i ansøgningen og vedlagt alle relevante papirer...

Jeg har dog glemt at skrive jeg har været socialrådgiverstuderende i 4 semestre ... ups....

Anmeld

20. december 2014

Maise86

Anonym skriver:

Det tror jeg ikke helt, for hun sprugte om jeg ville søge merit for sygehus og hjemmeplejepraktik og det svarede jeg da ja til....

Ved du hvad voksen elevlønne er?

Var du til sådan en samtale?

I så fald, hvad vil de gerne vide?

Tænker jeg jo har skrevet det hele i ansøgningen og vedlagt alle relevante papirer...

Jeg har dog glemt at skrive jeg har været socialrådgiverstuderende i 4 semestre ... ups....

Altså på Sopu, hvor jeg går er det ikke en mulighed med merit for praktikkerne. 

Som ansat i region hovedstaden er voksenelevlønnen 19.500 ca. 

Jeg var aldrig til nogen ansættelsessamtale, så kan desværre ikke hjælpe  

Anmeld

20. december 2014

Sissel

Uden at være sikker, tror jeg altså godt at erfaringen kan blive forældet.. 

Anmeld

20. december 2014

Anonym trådstarter

Sissel skriver:

Uden at være sikker, tror jeg altså godt at erfaringen kan blive forældet.. 

Jo, men er det ikke noget med at "barsel ikke er gældende for forældelse?"

Har jeg læst mig frem til et eller andet sted, at barsel ikke er gældende og eftersom jeg har haft 3 x 11,5 månedes barsel , så håber jeg mit stadig gælder....

Om ikke andet, så er jeg kaldt til samtale, så må jeg se hvad de siger....

Og mht. graviditet og det hele......

Skulle bare være mest sikker på, jeg kunne få voskenløn, når jeg har 3 børn, bil og hus....

Anmeld

20. december 2014

Mama85

Jeg læste til sygeplejerske tilbage i 2008 og fik så en arbejdsskade og gik til genoptræning ica 1,5 år. 

Har efterfølgende haft 3 barsler, 2 i rap,  begyndte så at læse til socialrådgiver og har til og med 4 semester men det er slet ikke mig. 

Jeg er så sygemeldt grundet graviditet nu, men inden jeg blev gravid søgte jeg ind på sosu ass. Uddannelse, da jeg savner mit plejehjems-arbejde

Nu er jeg så kaldt til samtale.  

Vil i holde graviditet skjult til samtalen? (er nu i uge 13)

Jeg regner jo med at få merit for en del. Da jeg jo har over en halv sygeplejerske uddannelse samt 6 års erfaring fra hjemmeplejen

Jeg har søgt via fjernundervisning,  så jeg kan læse hjemmefra

Nu skal jeg så til samtale her i Januar. 

- Vil i skjule graviditeten i håb om at blive optaget?

- Kan jeg få voksen elev løn (er 28 og med tre små børn) 

Hjælp......

Voksenelevløn burde du kunne få, det er værre  med meritten..umiddelbart tror jeg ikke, at du kunne få merit for dine praktikker, da du ikke har en gennemført uddannelse. Og med hensyn til fjernstudie lyder det spændende og udfordrende da der er rigtig meget gruppearbejde..eller det var der i hvertfald dengang jeg tog assistenten 

og med hensyn tilgraviditeten synes jeg at du skal sige det, da det ellers er af falske forudsætninger du ville blive ansat under, altså,  de reelle chancer for at du bliver ansat er større når du ikke er gravid, end gravid, plus at du måske kommer til at tage pladsen fra en der vil denne her uddanelse rigtig meget her og nu,  end at have en betalt barsel med i tankerne. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.