Jeg fødte i nat på Hvidovre, så nu kan jeg fortælle lidt mere.
Jeg havde en rigtig god fødsel. Jeg var panisk hysterisk, da jeg kom ind og trak derfor slet ikke vejret ordentligt men hyperventilerede og græd bare hele tiden. Sådan havde jeg haft det i 6 tiemr derhjemme. Efter 5 min med min jordemoder havde hun beroliget mig, og jeg kunne trække vejret gennem veerne.
Jeg havde rigtigt hårde veer og følte mig i starten som en pivet førstegangsfødende, men min jordemoder fik meget hurtigt vist, at hun forstod præcist, hvordan jeg havde det og overbevist mig om, at jeg var sej, og at der var god grund til, at jeg havde så ondt.
Jeg fik rigtigt mange råd undervejs, men der blev faktisk ikke truffet en eneste beslutning for mig. Det hele gik lige efter mit hoved - hvordan hun end kunne forstå, hvad det var, for jeg var meget væk! Men det havde hun altså styr på. Hendes vagt sluttede kl. 24, men hun blev til jeg havde født, var blevet syet, han var blevet undersøgt og alt det andet. Dvs. ca. ved 4-tiden.
Jeg fødte 1.46 i nat og kl 9 ,sad jeg hjemme i min stue. Proceduren er så, at de ringer til mig i morgen søndag, på mandag kommer en jordemoder hjem til os og på onsdag kommer sundhedsplejersken. Derudover holdt to jordemødre en samtale med mig om alt det, man som førstegangsfødende skal vide, når man føder ambulant. Jeg fik også en pose med hjem med kæmpe bleer, trusser, bleer til vores dreng og nogle underlag til sengen, så jeg ikke bløder på den.
Alt i alt en rigtigt god oplevelse takket være Hvidovre hospital (og især jordemoderen).
Ps. Hvor er det lækkert at være hjemme i sin egen seng og sofa, med sit eget tv, køleskab mv.

(og sin egen nyfødte dreng, der lige nu ligger i armene på min dejlige mand. De sover begge efter en hård nat.

)