LotteGabriella skriver:
hmm så er vi sgu priviligeret herover i det jyske....Her (Thisted sygehus) får man altid enestue (med mindre at der er så meget run på at alle er optaget, men så kommer man på patienthotellet i stedet) som første gangs fødende og faderen må overnatte så meget han vil. Vi havde en dejlig stor dobbeltseng, det var bare skønt
Man måtte være der i 5 dage som første gangs fødende, jeg valgte dog allerede på 2. anden dagen at sige at jeg ville hjem på 3. dagen
ja det må i være.... forholdene afhænger jo helt af hvor store ressourcer det enkelte sygehus har.... men jeg tror at det er sjældent der er de forhold du beskriver....
det er i alt fald ikke sådan i Odense, Slagelse, Kolding og Nyk. F. det er de steder jeg kender lidt til mht. sygehusene....
i Odense (ved normal fødsel) får faderen lov at overnatte hvis man er på patient hotellet men det koster og det er kun hvis der er plads....
Jeg fik jo planlagt KS, til at begynde med havde jeg ene stue på barselsgangen, men næste dag kom en anden og Martin måtte ikke sove der...
Anmeld