Føde... men hvor??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2009

Betina88

Jeg fødte på Næstved Sygehus .. Der var ingen enestue .. Kun dobbeltstue .. Og min kæreste overnattede der ikk' . Det måtte han ikk' ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2009

LotteGabriella

ka-ri-na skriver:

det er altså ikke ret mange steder at du kan få enestue og i de fleste tilfælde får manden kun lov at over natte hvis der er særlige omstændigheder erller i er på patienthotel

hmm så er vi sgu priviligeret herover i det jyske....Her (Thisted sygehus) får man altid enestue (med mindre at der er så meget run på at alle er optaget, men så kommer man på patienthotellet i stedet) som første gangs fødende og faderen må overnatte så meget han vil. Vi havde en dejlig stor dobbeltseng, det var bare skønt 

Man måtte være der i 5 dage som første gangs fødende, jeg valgte dog allerede på 2. anden dagen at sige at jeg ville hjem på 3. dagen

Anmeld

27. august 2009

Ni-ko-li-ne

LotteGabriella skriver:

hmm så er vi sgu priviligeret herover i det jyske....Her (Thisted sygehus) får man altid enestue (med mindre at der er så meget run på at alle er optaget, men så kommer man på patienthotellet i stedet) som første gangs fødende og faderen må overnatte så meget han vil. Vi havde en dejlig stor dobbeltseng, det var bare skønt 

Man måtte være der i 5 dage som første gangs fødende, jeg valgte dog allerede på 2. anden dagen at sige at jeg ville hjem på 3. dagen

ja det må i være.... forholdene afhænger jo helt af hvor store ressourcer det enkelte sygehus har.... men jeg tror at det er sjældent der er de forhold du beskriver....
det er i alt fald ikke sådan i Odense, Slagelse, Kolding og Nyk. F. det er de steder jeg kender lidt til mht. sygehusene....

i Odense (ved normal fødsel) får faderen lov at overnatte hvis man er på patient hotellet men det koster og det er kun hvis der er plads....

Jeg fik jo planlagt KS, til at begynde med havde jeg ene stue på barselsgangen, men næste dag kom en anden og Martin måtte ikke sove der...

Anmeld

27. august 2009

LotteGabriella

ka-ri-na skriver:

ja det må i være.... forholdene afhænger jo helt af hvor store ressourcer det enkelte sygehus har.... men jeg tror at det er sjældent der er de forhold du beskriver....
det er i alt fald ikke sådan i Odense, Slagelse, Kolding og Nyk. F. det er de steder jeg kender lidt til mht. sygehusene....

i Odense (ved normal fødsel) får faderen lov at overnatte hvis man er på patient hotellet men det koster og det er kun hvis der er plads....

Jeg fik jo planlagt KS, til at begynde med havde jeg ene stue på barselsgangen, men næste dag kom en anden og Martin måtte ikke sove der...

kan kun sige at jeg er glad for at kunne føde herover så
var jo oprindelig tilknyttet hvidovre inden jeg flyttede

Anmeld

27. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg har ikke født endnu, men da min mor er ledende obstetrisk overlæge på Gentofte vil jeg da lige anbefale dem.... Jeg har aldrig hørt nogen være utilfredse efter de har født der, men har tvært i mod hørt rigtig mange gode ting (skal lige siges de ikke har vidst hvem min mor er )...
Hvis ikke jeg boede i jylland, ville jeg slet ikke overveje at føde andre steder end der.. overvejede faktisk at føde der, på trods af afstanden, men blev enig med mig selv om at det godt kunne volde lidt transport problemer hvis jeg pludselig går i fødsel

Anmeld

27. august 2009

Balderson

Ingen enestue og ingen overnattende mand, men kom på en 4 mands stue og det gjorde ikke noget, for jeg gik alligevel rundt i min egen lille bobbel med det smukkeste barn i mine arme

Anmeld

27. august 2009

Tulle28

Tak piger for alle de gode inputs. Det er sgu en svær beslutning! Man vil jo helst have den bedste oplevelse, især når det er 1. gang...
Hjemmefødsel tør jeg simpelthen ikke... Men måske næste gang, hvis der bliver sådan en?
Caroline, efter dit input vil jeg overveje Gentofte, en venindes søster fødte også der og var superglad for det.

Knus
Tulle

Anmeld

27. august 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
tulle28 skriver:

Tak piger for alle de gode inputs. Det er sgu en svær beslutning! Man vil jo helst have den bedste oplevelse, især når det er 1. gang...
Hjemmefødsel tør jeg simpelthen ikke... Men måske næste gang, hvis der bliver sådan en?
Caroline, efter dit input vil jeg overveje Gentofte, en venindes søster fødte også der og var superglad for det.

Knus
Tulle

Gentofte var et super godt sted at føde. Hvis jeg mod forventning skulle blive gravid med nr 3 ville jeg helt klart vælge Gentofte selvom jeg bor i Hvidovre og kun 7 min i bil fra hospitalet (det tager 45 min i bil til Gentofte).

Håber du finder en god beslutning

Anmeld

27. august 2009

FrkT

Jeg har ikke selv børn, og dermed heller ikke selv født. Men min moster har tre børn, og de er ikke så vildt gamle, og hun har født to af dem på Gentofte og en på Hvidovre. Startede med Gentofte, og var super glad for stedet og havde kun ros, men da hun skulle føde nummer 2 kunne hun desværre ikke få lov at føde på Gentofte, så der fødte hun på Hvidovre. Med nummer 3 blev det igen Gentofte, hvilket hun stadig var meget glad for. Så jeg kan på hendes vejne i hvert fald anbefale Gentofte!

Anmeld

28. august 2009

Tikki

Jeg har født begge gange på Frederiksberg og det var super - dog rigtig dårlig barselsgang - meget lydt og ingen enestue, men far må gerne overnatte 2 nætter. Man ligger på 2 eller 4 mands stuer. Første gang blev jeg 1 nat, 2. gang tog hjem kort tid efter jeg havde født. Men utroligt gode og søde jordemødre begge gange .

Min svigerinde fødte på Herlev og var rigtigt glad for det - der kan du få enestue og komme på patienthotel. Manden skal dog vist betale et mindre beløb for at overnatte der, men det er ikke meget. Hovedsagen er, at man kan få lov at være sammen som familie - held og lykke med det hele

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.