Når man bare ikke kan få sin vilje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2014

Anonym trådstarter

Tranebaer skriver:

Må indrømme jeg er HELT enig med svigermor. Synes det er noget mærkeligt noget, det med at åbne gaver fra nogen der ikke er der. Synes altid det bliver så akavet. Og især hvis det kun er jer der kommer slæbende. Hvorfor synes I overhovedet det er hyggeligt? At sidde med jeres egne gaver uden de har? Kan godt se det er ok for børnene. Men jer?! Vil I da ikke hellere åbne dem sammen med dem I har fået dem af? Hader når nogen i min familie tager gaver med fra nogen der ikke er der. Gør det aldrig selv.

Fordi det er juleaften, vi får julegaver... Mine forældre og jeg er helt enige om at julegaver hører til selve aftenen den 24... 

Og for os bliver det noget frygteligt rod hvis vi skal åbne gaver fra mine forældre imens de er der, skal de så også åbne gaverne fra os? Næ for dem har vi købt sammen med min søster som skal holde jul med vores forældre...

og at vi kommer slæbene er måske en overdrivelse, der kommer en gave til os fra nogen som ille er til stede juleaften, men som selv ønsker vi åbner dem der og får den glæde af at få julegaver... Ellers er det en gave fra vores barn, som svigermor heller ille synes vi må åbne...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2014

Anonym trådstarter

Love Angel skriver:

Ej altså jeg har da aldrig hørt noget magen!

hvor er din svigermor underlig og går i den grad i små sko

og da ikk mindst din barnelig svigerinde  ærlig talt jeg villet ikk ha købt noget som helst til hende. Hun er fuldt voksen menneske. Og hvor bliv din mand/ din svigermors dreng af? Er han da usynlig for hende i forhold til hendes datter?

Jeg ved heller ikke hvorfor han bliver glemt, det var det samme sidste år hvor der blev købt adventsgaver til datter, men til sønnen var det kun brok over hun ikke havde penge nok... Osv osv... 

Umiddelbart generer det ham ikke, fordi svigerinden altid har været lidt kæledække agtig og stadig bor hjemme også lidt er enebarn... Men det irriterer mig! 

Anmeld

18. december 2014

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Man åbner gaver juleaften. Basta bum! Om folk så er der eller ej. Det er kun juleaften den 24 og jeg kan blive helt glad ved at se andre åbne noget de virkelig har ønsket sig også selvom giveren ikke er der. Det smil et andet menneske kan give og den tanke man ved de sender. Åh jeg synes det er skønt!!!! 

Nemlig... Kan ikke forstå hvorfor vi ikke må glædes den aften...

især fordi grunden er "at vi er de eneste voksne der får gaver" 

Anmeld

18. december 2014

B&J

Anonym skriver:

Gud hvor er jeg glad for dit svar, troede det var mig der var møg forkælet eller noget...

ja du har ret, det lyder lidt som misundelse, kasan heller ikke se hvorfor svigerinden som jo er lige så voksen som os andre, næsten... Skal have en lille gave af alle også må mine kæreste og eg ikke åbne to gaver!?

tror virkeligt jeg må holde fast på mit denne gang og ikke lade svigermor diktere

jamen de er nogle klap hatter

håber godt nok du gør hvad du føler for så må de blive sure... ja helt ærligt, for det andet er bestemt ikke okay.

Anmeld

18. december 2014

Pikku Myy

Må indrømme jeg er HELT enig med svigermor. Synes det er noget mærkeligt noget, det med at åbne gaver fra nogen der ikke er der. Synes altid det bliver så akavet. Og især hvis det kun er jer der kommer slæbende. Hvorfor synes I overhovedet det er hyggeligt? At sidde med jeres egne gaver uden de har? Kan godt se det er ok for børnene. Men jer?! Vil I da ikke hellere åbne dem sammen med dem I har fået dem af? Hader når nogen i min familie tager gaver med fra nogen der ikke er der. Gør det aldrig selv.

Jeg har det på samme måder. For mig giver gaver ikke mening, hvis der ikke er en giver.

Vi besøger/får besøg af dem vi udveksler gaver med i løbet af julen, hvor vi så åbner gaver og spiser lækkerier. Det synes vi er en rigtig hyggelig tradition. Og det gør da bestemt ikke vores jul mindre magisk. Hvad andre gør er jeg faktisk ligeglad med. Og så selvom de holder jul sammen med os. Så jeg synes egentlig at svigermor skal blande sig uden om hvornår TS har tænkt sig at åbne sine gaver.

Anmeld

18. december 2014

Skouboe

Gå i en 10'er butik og køb en lille ting til hver af dem, skriv fra julemanden på og put dem under træet. Så har I allesammen fået en gave, og du sidder ikke som den eneste og pakker gaver op  

Man kan gøre oprør på mange måder

Anmeld

18. december 2014

Skouboe

Og i øvrigt så holder vi jul både 2 og 3 gange nogle år. Jeg er ligeglad, for mig er d 24 ikke noget særligt, men jeg kan godt forstå at fx min mor gerne vil se sine børnebørn pakke gaver op... Og min mands bror har en pige fra et andet forhold, så hende holder vi altid jul for - hun er aldrig hos sin far juleaften, men hvorfor skal hun ikke have lov til at være sammen med sine bedsteforældre, når de pakker gaver op fra hende?

jeg er holdt op med at tage julen så højtideligt, og fokuserer på hvad der virker og gør folk glade, og så har jeg kylet principperne overbord. Jeg gider ikke bruge julen på at være sur, ked, irriteret, bitter eller skuffet. Det besluttede jeg for flere år siden 

Anmeld

18. december 2014

MorDk

Jeg synes det er din svigermor der er gal på den.... 

Jeg var blevet sur og havde taget gaver med og MED GLÆDE åbnet dem foran hende!

Anmeld

18. december 2014

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Gå i en 10'er butik og køb en lille ting til hver af dem, skriv fra julemanden på og put dem under træet. Så har I allesammen fået en gave, og du sidder ikke som den eneste og pakker gaver op  

Man kan gøre oprør på mange måder

Haha ja det kunne være jeg skulle gøre det

Anmeld

18. december 2014

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Jeg synes det er din svigermor der er gal på den.... 

Jeg var blevet sur og havde taget gaver med og MED GLÆDE åbnet dem foran hende!

Tror også det ender sådan... Tvivler også på hun vil kommentere noget på selve aftenen... Det plejer kun at være min kæreste hun brokker sig til, så må hun snakke så tosset hun vil om mig til alle mulige andre hvis hun vil...

Men det e besluttet at gaverne kommer med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.