Når man bare ikke kan få sin vilje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2014

Anonym trådstarter

Hønsemor skriver:

Du/I skal have lov til at åbne gaver! Din svigerfamilie har deres regler og din familie har jeres og sådan er det! Når man holder jul på skift, bliver man nødt til at acceptere at der kommer gaver fra forskellige steder...

Hos min svigerfamilie hedder det sig at når man har fået børn er det slut med gaver, hvilket betyder at min ene svoger og ene svigerinde får gaver selvom de er ældre end jeg og min mand, hvor vi og den min anden svigerinde ingen gaver får, men så gør vores børn! I min familie hedder det sig egentlig 18+ og så det slut med gaver, men både mine forældre og min mormor giver min mand og jeg gaver og så giver vores børn også hjemmelavet gaver juleaften og sådan er det! 

Julen er glædens tid, det handler om at glæde hinanden på bedste vis og ikke om hvor mange eller hvem gaverne kommer fra.. Det jo ikke din skyld din svigerfamilie har lavet denne regl

Det er netop det jeg tænker, jeg ville da aldrig hidse mig op hvis min svigerinde åbnede en gave fra hendes biofar som ikke kender... F.eks eller olde åbnede en fra sin veninde eller what ever...

men nogle gange er de bare meget små mennesker og min kæreste har desværre svært ved at trodse sin mor (hvilket jeg egentligt godt kan forstå) men jeg har ikke noget imod at være den onde der i hendes øjne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2014

Hønsemor

Anonym skriver:

Det er netop det jeg tænker, jeg ville da aldrig hidse mig op hvis min svigerinde åbnede en gave fra hendes biofar som ikke kender... F.eks eller olde åbnede en fra sin veninde eller what ever...

men nogle gange er de bare meget små mennesker og min kæreste har desværre svært ved at trodse sin mor (hvilket jeg egentligt godt kan forstå) men jeg har ikke noget imod at være den onde der i hendes øjne

Nogle gange hjælper det altså også at en udefra siger noget..

Vi har været helt derude hvor vi det år vi ikke holdt jul ved sviger, skulle komme d. 23 og spise julemad alt inkl. danse om juletræ og pakke gaver op og det samme så igen d. 24 og så igen d. 26 for resten af familien (hvert andet år) og der sagde både jeg og min svoger fra (begge tilkommer i familien), for hvornår er det så jul? Og hvor blev børnenes tarv og behov lige af? Svigermors begrundelse var nemlig her, at hun også ville se sine børnebørn pakke op!? 

Anmeld

17. december 2014

Anonym trådstarter

Hønsemor skriver:

Nogle gange hjælper det altså også at en udefra siger noget..

Vi har været helt derude hvor vi det år vi ikke holdt jul ved sviger, skulle komme d. 23 og spise julemad alt inkl. danse om juletræ og pakke gaver op og det samme så igen d. 24 og så igen d. 26 for resten af familien (hvert andet år) og der sagde både jeg og min svoger fra (begge tilkommer i familien), for hvornår er det så jul? Og hvor blev børnenes tarv og behov lige af? Svigermors begrundelse var nemlig her, at hun også ville se sine børnebørn pakke op!? 

Men det må svigermor så se de år i holder sammen! For ja jule aften er den 24, og det er det...

magien ryger lidt hvis man skal holde jul tre gange, eller pakke op alene hjemme i lejligheden før eller efter selve juleaften.. 

Lad os aldrig blive denne slags svigermødre 

Anmeld

17. december 2014

bøllen

Anonym skriver:

Jeg er også fint indforstået med at det bliver mit barn og jeg der ser juleshow alene og ille hele familien som jeg er vant til, osv osv... Det kan jeg acceptere... Men min gave!! Havde jeg nu været typen der fik 30 gaver fra slægtninge alle vegne fra kunne jeg måske forstå at man brokkene sig... Men de er en gave fra mine forældre og barn... Nok også søster egentligt... 

Men alligevel... Årh hvor er jeg letter over jeg ikke er elt urimelig

Om så du fik 30 gaver skal du / selvfølgelig åbne dem juleaften . Det er ski da julegaver . Ja man må indordne sig men lige hvad angår gaver der strammer de den ( i mine øjne ) så langt ude 

Anmeld

17. december 2014

Anonym trådstarter

bøllen skriver:

Om så du fik 30 gaver skal du / selvfølgelig åbne dem juleaften . Det er ski da julegaver . Ja man må indordne sig men lige hvad angår gaver der strammer de den ( i mine øjne ) så langt ude 

Haha ja okay, men mener bare at hvis de ikke kan unde os to gaver hver går de i for små sko...

Jeg ved julen er dyr, og de ikke har mange penge... Det har vi så absolut heller ikke så det er fint ikke at skulle købe så meget...

Men i min familie giver vi gaver og det skal de ikke tage fra mig... Det er slemt nok ikke at have sin familie hos sig til jul, men mår man får gaverne er de i det mindste i tankerne 

Anmeld

18. december 2014

Tranebaer

Må indrømme jeg er HELT enig med svigermor. Synes det er noget mærkeligt noget, det med at åbne gaver fra nogen der ikke er der. Synes altid det bliver så akavet. Og især hvis det kun er jer der kommer slæbende. Hvorfor synes I overhovedet det er hyggeligt? At sidde med jeres egne gaver uden de har? Kan godt se det er ok for børnene. Men jer?! Vil I da ikke hellere åbne dem sammen med dem I har fået dem af? Hader når nogen i min familie tager gaver med fra nogen der ikke er der. Gør det aldrig selv.

Anmeld

18. december 2014

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Anonym skriver:

Håber virkeligt ikke der er nogen her inde der kender mig, men:

iih hvor er jeg rasende... Måske er jeg en egoistisk forkælet møgunge don't know, men skal lige ud med det...

i min sviger familie har man ikke gået så meget op i jul siden børnene (min kæreste og søskende) var små... Det er til gengæld virkeligt en vigtig højtid for mig og noget der betyder meget med traditioner osv... Efter vi har fået barn er det endnu vigtigere... De sidste tre gange vi har holdt med svigerfamilien har vi stået for det og jeg har kunne lave jul lidt på min måde... Og det virker egentligt til at det havde smittet af på dem 

I år skal vi så holde med svigerfamilien og her går det galt for mig, vi skal holde jul ude og jeg ved jeg må tage julen på deres måde og være gæst, det har jeg ikke noget problem med... Jeg ved der kommer et lille juletræ, men er i tvivl om vi skal danse om træet... Håber de kan overtales til en sang eller to, om ikke andet så for vores barns skyld...

nå det er så planen, i sviger familien giver man ikke gaver til dem over 18, fair nok, men så skaber min 21 årige svigerinde sig over ikke at få gaver, så svigermor vil have vi skal købe en for sjov ting til hende (det har altid pisset mig a at hun gjorde forskel på sine børn) det synes min kæreste er okay... Fint nok en ting til 10-20kr, men det er princippet...

Nå nu er stemningen ligesom lagt (der er også nogle andre ting der irriterer mig ved svigermor, som jeg normalt har er fint forhold til) men fandme ikk om min svigermor spørger min kæreste om de gaver vi får fra mine forældre og fra vores barn, om vi ikke kan åbne dem på et andet tidspunkt?? For ellers er vi jo de eneste voksne der får gaver (svigerinden tæller ikke som voksen i deres øjne) er det bare mig eller er det ikke helt ude i hampen? Så nu må jeg ikk åbne mine gaver, fra mine forældre til juleaften? Hvad fanden ef det for noget??

bare fordi de ikke vil give gaver, så må vi ikke??

har sagt til min kæreste at det synes jeg faktisk ikke er okay... Og at vores barn som minimum SKAL have lov til at give sine forældre en gave juleaften... Men det er da forkert (for mig) ikke at åbne gaven fra mine forældre der også...

er jeg dybt uretfærdig her? Kan godt se det måske er surt ikke at kunne åbne noget, men det er jo en regel de selv har lavet

Ej altså jeg har da aldrig hørt noget magen!

hvor er din svigermor underlig og går i den grad i små sko

og da ikk mindst din barnelig svigerinde  ærlig talt jeg villet ikk ha købt noget som helst til hende. Hun er fuldt voksen menneske. Og hvor bliv din mand/ din svigermors dreng af? Er han da usynlig for hende i forhold til hendes datter?

Anmeld

18. december 2014

Fru Frederiksen.

Selvfølgelig pakker man de gaver man får op juleaften. Og hvis din svigerinde skal have gave af jer, burde hun også købe en til jer, jeg ville kontakte hende og høre hvor mange penge hun syntes at i skal bruge på gaver til hinnanden. Selvom din svigermor og svigerfamilien ikke vil give gaver til dem over 18 år kan i andre da godt . 

Anmeld

18. december 2014

Sprit25

Man åbner gaver juleaften. Basta bum! Om folk så er der eller ej. Det er kun juleaften den 24 og jeg kan blive helt glad ved at se andre åbne noget de virkelig har ønsket sig også selvom giveren ikke er der. Det smil et andet menneske kan give og den tanke man ved de sender. Åh jeg synes det er skønt!!!! 

Anmeld

18. december 2014

lillespir26

Anonym skriver:

Håber virkeligt ikke der er nogen her inde der kender mig, men:

iih hvor er jeg rasende... Måske er jeg en egoistisk forkælet møgunge don't know, men skal lige ud med det...

i min sviger familie har man ikke gået så meget op i jul siden børnene (min kæreste og søskende) var små... Det er til gengæld virkeligt en vigtig højtid for mig og noget der betyder meget med traditioner osv... Efter vi har fået barn er det endnu vigtigere... De sidste tre gange vi har holdt med svigerfamilien har vi stået for det og jeg har kunne lave jul lidt på min måde... Og det virker egentligt til at det havde smittet af på dem 

I år skal vi så holde med svigerfamilien og her går det galt for mig, vi skal holde jul ude og jeg ved jeg må tage julen på deres måde og være gæst, det har jeg ikke noget problem med... Jeg ved der kommer et lille juletræ, men er i tvivl om vi skal danse om træet... Håber de kan overtales til en sang eller to, om ikke andet så for vores barns skyld...

nå det er så planen, i sviger familien giver man ikke gaver til dem over 18, fair nok, men så skaber min 21 årige svigerinde sig over ikke at få gaver, så svigermor vil have vi skal købe en for sjov ting til hende (det har altid pisset mig a at hun gjorde forskel på sine børn) det synes min kæreste er okay... Fint nok en ting til 10-20kr, men det er princippet...

Nå nu er stemningen ligesom lagt (der er også nogle andre ting der irriterer mig ved svigermor, som jeg normalt har er fint forhold til) men fandme ikk om min svigermor spørger min kæreste om de gaver vi får fra mine forældre og fra vores barn, om vi ikke kan åbne dem på et andet tidspunkt?? For ellers er vi jo de eneste voksne der får gaver (svigerinden tæller ikke som voksen i deres øjne) er det bare mig eller er det ikke helt ude i hampen? Så nu må jeg ikk åbne mine gaver, fra mine forældre til juleaften? Hvad fanden ef det for noget??

bare fordi de ikke vil give gaver, så må vi ikke??

har sagt til min kæreste at det synes jeg faktisk ikke er okay... Og at vores barn som minimum SKAL have lov til at give sine forældre en gave juleaften... Men det er da forkert (for mig) ikke at åbne gaven fra mine forældre der også...

er jeg dybt uretfærdig her? Kan godt se det måske er surt ikke at kunne åbne noget, men det er jo en regel de selv har lavet

Jeg sys simpelthen også det er så latterligt man ikke må åbne gaver fra andre til jule aften end dem der er der eller evt kun børnene må åbne godt nok er det ikke det det handler om men trods alt er det en del af jule hyggen 

mig og kæresten har selv rykket julen hjem til nogle andre da man hvor vi plejer være har besluttet at fordi der kommer et barn der ikke plejer at  være som ikke får mange gaver må vi andre heller ikke gave gaver med for man skåner barnet og ikke prøver st forklare at sådan er det bare nogle familier er store og der er mange gaver til hvert og andre familier er små og der er enkelte gaver til hvert og at det jo ikke er mængde pris eller str der betyder noget men at det er noget man kan bruge 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.