Anonym skriver:
Håber virkeligt ikke der er nogen her inde der kender mig, men:
iih hvor er jeg rasende... Måske er jeg en egoistisk forkælet møgunge don't know, men skal lige ud med det...
i min sviger familie har man ikke gået så meget op i jul siden børnene (min kæreste og søskende) var små... Det er til gengæld virkeligt en vigtig højtid for mig og noget der betyder meget med traditioner osv... Efter vi har fået barn er det endnu vigtigere... De sidste tre gange vi har holdt med svigerfamilien har vi stået for det og jeg har kunne lave jul lidt på min måde... Og det virker egentligt til at det havde smittet af på dem 
I år skal vi så holde med svigerfamilien og her går det galt for mig, vi skal holde jul ude og jeg ved jeg må tage julen på deres måde og være gæst, det har jeg ikke noget problem med... Jeg ved der kommer et lille juletræ, men er i tvivl om vi skal danse om træet... Håber de kan overtales til en sang eller to, om ikke andet så for vores barns skyld...
nå det er så planen, i sviger familien giver man ikke gaver til dem over 18, fair nok, men så skaber min 21 årige svigerinde sig over ikke at få gaver, så svigermor vil have vi skal købe en for sjov ting til hende (det har altid pisset mig a at hun gjorde forskel på sine børn) det synes min kæreste er okay... Fint nok en ting til 10-20kr, men det er princippet...
Nå nu er stemningen ligesom lagt (der er også nogle andre ting der irriterer mig ved svigermor, som jeg normalt har er fint forhold til) men fandme ikk om min svigermor spørger min kæreste om de gaver vi får fra mine forældre og fra vores barn, om vi ikke kan åbne dem på et andet tidspunkt?? For ellers er vi jo de eneste voksne der får gaver (svigerinden tæller ikke som voksen i deres øjne) er det bare mig eller er det ikke helt ude i hampen? Så nu må jeg ikk åbne mine gaver, fra mine forældre til juleaften? Hvad fanden ef det for noget??
bare fordi de ikke vil give gaver, så må vi ikke??
har sagt til min kæreste at det synes jeg faktisk ikke er okay... Og at vores barn som minimum SKAL have lov til at give sine forældre en gave juleaften... Men det er da forkert (for mig) ikke at åbne gaven fra mine forældre der også...
er jeg dybt uretfærdig her? Kan godt se det måske er surt ikke at kunne åbne noget, men det er jo en regel de selv har lavet