Mad til fryseren

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.149 visninger
19 svar
9 synes godt om
16. december 2014

Mother-love

hej piger.

idag er der præcist 4 uger til lillebrors ankomst. I starten vil faderen til vores børn være der til at hjælpe samt min mor når faderen har brug for ro. (Vi er ikke sammen mere)

men når jeg er nogenlunde på benene igen skal der jo laves mad og div.

og tænker på at lave alt muligt forskelligt at smide i fryseren så det er nemt og hurtigt at lave mad men så vi stadig får noget ordentligt mad. 

Men jeg synes jeg er helt blank for hvad jeg skal lave til fryseren.

jeg har indtil videre tænkt på

frikadeller ( staves? Uanset hvordan jeg staver det ser det forkert ud for mig hehehe, de dage kender i vel godt?)

evt. Kødsovs

Og så tænkte jeg på om man godt kan tage en masse grønsager og dele op i poser (rå) og smide i fryseren? Sådan at man f.eks er fri for at skulle stå og skrælle og skære dette? 

Det er alt jeg lige kan komme i tanke om. 

Håber i kan hjælpe lidt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2014

AnneBJ

Det med grøntsagerne ved jeg ikke.

Men jeg har lavet frikadeller, kogt hamburgerryg, købt fiskefars når det var på tilbud (det som bare skal steges), lavet kartoffel/porre suppe samt græskarsuppe og så kan diverse sammenkogte retter også fryses. (Kalkungryde, kylling i karry osv) 

Anmeld

16. december 2014

Mother-love

AnneBJ skriver:

Det med grøntsagerne ved jeg ikke.

Men jeg har lavet frikadeller, kogt hamburgerryg, købt fiskefars når det var på tilbud (det som bare skal steges), lavet kartoffel/porre suppe samt græskarsuppe og så kan diverse sammenkogte retter også fryses. (Kalkungryde, kylling i karry osv) 

Tak for svar. Nu er jeg ikke så meget for fisk. 

Og suppe kan jeg simpelthen ikke få i min datter. 

Koger du bare en hel hamburgerryg og så skærer det ud eller hvordan? Og hvordan tilbereder du den så? Bliver den ikke tør?

Anmeld

16. december 2014

Trekløver(:

Mother-love skriver:

hej piger.

idag er der præcist 4 uger til lillebrors ankomst. I starten vil faderen til vores børn være der til at hjælpe samt min mor når faderen har brug for ro. (Vi er ikke sammen mere)

men når jeg er nogenlunde på benene igen skal der jo laves mad og div.

og tænker på at lave alt muligt forskelligt at smide i fryseren så det er nemt og hurtigt at lave mad men så vi stadig får noget ordentligt mad. 

Men jeg synes jeg er helt blank for hvad jeg skal lave til fryseren.

jeg har indtil videre tænkt på

frikadeller ( staves? Uanset hvordan jeg staver det ser det forkert ud for mig hehehe, de dage kender i vel godt?)

evt. Kødsovs

Og så tænkte jeg på om man godt kan tage en masse grønsager og dele op i poser (rå) og smide i fryseren? Sådan at man f.eks er fri for at skulle stå og skrælle og skære dette? 

Det er alt jeg lige kan komme i tanke om. 

Håber i kan hjælpe lidt

Så vidt jeg husker lavede jeg boller i karry, lasagne, kødsovs, pølsehorn, hjemmelavet pizza og chili con carne. 

Anmeld

16. december 2014

AnneBJ

Mother-love skriver:

Tak for svar. Nu er jeg ikke så meget for fisk. 

Og suppe kan jeg simpelthen ikke få i min datter. 

Koger du bare en hel hamburgerryg og så skærer det ud eller hvordan? Og hvordan tilbereder du den så? Bliver den ikke tør?

Koger og skærer i skiver som jeg fryser ned. Varmer enten i Micro ovn, skærer i tern og braser med kartofler, bruger det koldt i salater osv.

Anmeld

16. december 2014

Mother-love

AnneBJ skriver:

Koger og skærer i skiver som jeg fryser ned. Varmer enten i Micro ovn, skærer i tern og braser med kartofler, bruger det koldt i salater osv.

Uhh smart. Det er ihvertfald et råd jeg vil tage med mig

Anmeld

16. december 2014

DortheL

Du kan sagtens fryse rå grøntsager ned. Jeg gør det faktisk hele tiden. Gider ikke stå hver dag og skrælle og snitte- så når det er købt, bliver det skåret til, og portioner i poser. Wupti, det er dejlig nemt :-) 

Anmeld

16. december 2014

Nea85

DortheL skriver:

Du kan sagtens fryse rå grøntsager ned. Jeg gør det faktisk hele tiden. Gider ikke stå hver dag og skrælle og snitte- så når det er købt, bliver det skåret til, og portioner i poser. Wupti, det er dejlig nemt :-) 

Jeg blander mig lige

Skal man ikke blanchere grøntsagerne først, inden de kommes i fryseren? I forhold til bakterier..

Anmeld

16. december 2014

Mother-love

DortheL skriver:

Super. Tak for svar.

nej jeg har det præcis på samme måde. De er helt rå når du fryser den ikk?

og er det alle grønsager jeg kan gøre det ved?

altså f.eks

gulerødder

broccoli

blad/blegselleri

blomkål

pastinak

rødbede 

evt. Kartofler?

Anmeld

16. december 2014

Nea85

Frikadeller

Kødboller

Krydrede kødboller

Kødsauce

Lasagne i foliebakker passende til antal personer

Chili con carne

Forskellige tærter

... og sikkert en hel masse andre

Når vi skal have frikadeller/kødboller, laver jeg altid fars af en kæmpe portion kød (1½-2 kg kalve- og svinekød) og deler den i 3. Så bliver der en god omgang frikadeller, almindelige kødboller og krydrede kødboller. Det er nemlig retter, som vores børn rigtig godt kan lide, men jeg synes, de tager lang tid at lave til hverdag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.