Studere og samtidig ha børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Gravid uden uddannelse

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.155 visninger
9 svar
5 synes godt om
16. december 2014

Anonym trådstarter

Nu er jeg gravid med 3 barn (3 barn var en STOR overraskelse)  og det var meningen at jeg skulle påbegynde uddanne til sommer.  

Folk kigger meget skævt når jeg siger at jeg ikke har taget uddannelse endnu.  Er det virkelig så forkert?

Altså kæresten arbejder jo.. 

Der er jo også mange som bliver gravide uden uddannelsen men er det helt noget andet? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2014

Isabella_mor

Anonym skriver:

Nu er jeg gravid med 3 barn (3 barn var en STOR overraskelse)  og det var meningen at jeg skulle påbegynde uddanne til sommer.  

Folk kigger meget skævt når jeg siger at jeg ikke har taget uddannelse endnu.  Er det virkelig så forkert?

Der er jo også mange som bliver gravide uden uddannelsen men er det helt noget andet? 

Jeg er igang med uddannelse og jeg har lige fået mit 2. Barn. I dag er det jo ikke så vigtigt st gave en uddannelse før man får børn. Det var det i gamle dage, men i dag tjener man jo fine penge som ufaglært. Og jeg vil sige at det er rart at tage uddannelse mens end børn er små, fordi at hvis de er syge tit, så kan man bedre lade sig gøre at tage barn syg. man kan jo læse hjemme.  

Anmeld

16. december 2014

l.kjoeller

Har stemt det er lige meget bare børnene  har det godt. Jeg ville dog foretrække at have inden som jeg selv. Man kan få meget svært ved at yde sit bedste samt misse en del pga. syge børn så tror det er en udfordring.  Men kan sagtens lade sig gøre. 

Anmeld

16. december 2014

Bebe89

Jeg synes ikke det er noget problem at få børn undervejs i et studie. Jeg har dog ikke selv børn endnu, men vi er i gang, så jeg håber på at få mit første barn mens jeg studerer. Jeg ser det som en klar fordel at man kan blive hjemme hvis barnet er sygt. En del af studiet kan klares hjemmefra, så derfor er der mere tid med barnet (håber jeg, måske bliver jeg overrasket!) Økonomisk bliver det nok ikke en fest, men det burde kunne lade sig gøre. Og jeg glæder mig! 

Altså tænker jeg at du kan starte op efter endt barsel, mon ikke det vil blive godt?

Anmeld

16. december 2014

Miss BananaHammock

Med første barn var jeg i arbejde og denne gang er jeg under uddannelse. Det gør ikke noget i min verden at være studerende. Men jeg synes det er hårdere økonomisk, da man jo ikke kan arbejde ved siden af under barsel og opretholde indtægten. 

Anmeld

16. december 2014

Mettefpigen

Jeg havde en uddannelse da jeg fik Lukas, men måtte begynde en ny.. Og jeg synes ikk det er nemt... Man kan nemt få for meget fravær hvis børnene er syge, det er svært at følge med når man kommer tilbage... Og på min uddannelse kan man ikk bare studerer hjemme...

Jeg ville klart have haft denne uddannelse før jeg fik Lukas... 

Anmeld

16. december 2014

Mia&Allan

Anonym skriver:

Jeg gik igang fra bunden med en hf i sommers og snupper en barsel med nr to til sommer 2015 

Anmeld

16. december 2014

LinLin

Jeg var igen med pæd. Udd. Da jeg blev gravid (planlagt!) med min første som 21-årig... Nåede at afslutte 6. Semester inden han blev født og manglede altså kun en eksamen fra 5. Og så 7. Semester. 

Jeg synes det var super da jeg kun havde eksaminer og afleveringer tilbage (4 stk i alt). Jeg ville nok ikke have syntes det var helt så fantastisk hvis jeg havde skullet i praktik efter jeg havde fået ham (nok specielt fordi jeg var alene med ham da jeg startede igen)

Men altså min mand er 44, har fire børn ialt og stadig ingen uddannelse og han klarer sig mere end ok 

Anmeld

16. december 2014

Fine_007

Anonym skriver:

Stort tillykke med graviditeten!

Jeg synes på ingen måde det er forkert at få børn før uddannelse - har selv en mor, der fik tre slags før hun tog en uddannelse 

Man kan sagtens læse og have børn samtidig (har jeg selv). Men det har langt fra været en dans på roser for mig at få barn under uddannelse. Min faglighed har lidt et gevaldigt knæk, og det er sur r.. 

Måske er det i virkeligheden lettere at få børn får uddannelse, for så kender man jo ikke til at studere uden børn  

Held og lykke med uddannelsen!

Anmeld

16. december 2014

Cecilie6700

Jeg er en af dem som synes uddannelse er vigtigt inden man får børn. 

Men nu kan graden af uddannelse også diskuteres. 

Undersøgelser, rapporter og statistikker beskriver hvordan børn af forældre uden uddannelse eller med lav indkomst(hænger ofte samme) "taber" på rigtig mange punkter- Dette gjorde mig bevidst om at jeg ikke ville have børn før jeg havde et sikkert uddannelsesgrundlag, så risikoen for at jeg endte uden arbejde var minimal.

Definitionen af at børnene ikke mangler noget kan også diskuteres. For hvornår mangler børnene noget? - Er det mad og drikker? Sommerhus eller charterrejser? og mange andre kriterier. 

Tror det er en gråzone, som kan diskuteres i lang tid, og som skal være op til forældre selv. 

Men håber inderligt at man har både hjernen og hjerte med I beslutningen om børn. For børnenes skyld. 

Tillykke med graviditeten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.