At stoppe med gaver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2014

B&J

vi har ikke så mange penge men jeg syntes det er så dumt det med at stoppe med at give gaver...

det gør man nemlig i vores familie når man bliver 18 er det slut, men heldig vis er der 2 af mine onkler der har holdt ved syntes det er så super hyggeligt at give dem gaver og jeg selv om jeg er 27 elsker jeg da stadig gaver

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2014

Stumpen

Selvfølgelig holder man jul som man selv vil...

Men julen er for mig lige så meget de voksnes fest som de små..

I min familie giver vi kun til niecer og nevøer - os søskende imellem giver ikke gaver og min far og dame er også stoppet med at give gaver... Jeg synes det er hyggeligt at pakke gaver op og endnu mere at se glæden i mine børns øjne når de pakker op... 

Anmeld

16. december 2014

Mettefpigen

Stumpen skriver:

Surfede rundt på fb og så en tråd om hvem man giver gaver osv..

En person skrev at reglen var at når nevøer og niecer blev konfirmeret så fik de ikke længere julegaver..

Min ældste nevø skal konfirmeres i foråret '16 og jeg kunne ikke forestille mig at han ikke fortsat skulle have gaver.. Nu har vi så også alt i alt kun 7 nevøer/niecer og vi giver plus/minus 200kr, så det er ingen herregård for os.. 

Har I sådanne regler/aftaler i jeres familier? 

Vi havde en regel om at når de blev 18 år købte de selv gave... Så hvis de købte en fik de også en... Men det var også mere fordi at det kun var børnene der fik gaver ( medmindre de voksne individuelt havde aftalt at give hinanden) 

Anmeld

16. december 2014

klmf

Da vi gik fra at have to indkomster til SU blev reglen, at vi kun giver gaver til bedsteforældrene og så dem vi rent fysisk er sammen med juleaften. Hold da op, det lettede budgettet helt enormt. Og egentlig er det meget rart, før følte jeg meget at det var et ræs at finde på gaver til så mange og lidt en tom følelse som om man bare kunne have afleveret en kuvert med penge. Nu hygger vi os i juledagene uden alt det der - og ungerne mangler jo ingenting

Så vores december og selve julen er blevet meget hyggeligere for mig ved at vi stod af gaveræset

Anmeld

16. december 2014

Christine

Stumpen skriver:

En person skrev at reglen var at når nevøer og niecer blev konfirmeret så fik de ikke længere julegaver..

Min ældste nevø skal konfirmeres i foråret '16 og jeg kunne ikke forestille mig at han ikke fortsat skulle have gaver.. Nu har vi så også alt i alt kun 7 nevøer/niecer og vi giver plus/minus 200kr, så det er ingen herregård for os.. 

Min stedfars familie havde den regel med indtil konfirmationen. Jeg fik så ikke før selv om de andre gjorde og jeg tror også de andre stadig nogle gange får. Så der var bare røvbehandling af stedbørn 

så kan jeg bedre lide en konsekvent aldersbegrænsning

Anmeld

16. december 2014

Kløver

Stumpen skriver:

Ja når de bliver 18 får msn ikke længere fra mostre/fastre/onkler eller bedsteforældre (min farmor overholder dog ikke den regel )

Anmeld

16. december 2014

FrkGranger

Her har vi i min familie ingen regler....

Min mormor foreslog det, men ingen skal røre mine gave  Der er jeg stadigvæk som et barn elsker at give og modtage gaver...

Men hos min kæreste har de lige indført en regl der hedder Olde kun giver til oldebørn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.