At stoppe med gaver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.436 visninger
16 svar
1 synes godt om
16. december 2014

Stumpen

Surfede rundt på fb og så en tråd om hvem man giver gaver osv..

En person skrev at reglen var at når nevøer og niecer blev konfirmeret så fik de ikke længere julegaver..

Min ældste nevø skal konfirmeres i foråret '16 og jeg kunne ikke forestille mig at han ikke fortsat skulle have gaver.. Nu har vi så også alt i alt kun 7 nevøer/niecer og vi giver plus/minus 200kr, så det er ingen herregård for os.. 

Har I sådanne regler/aftaler i jeres familier? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2014

Lucky05

Stumpen skriver:

En person skrev at reglen var at når nevøer og niecer blev konfirmeret så fik de ikke længere julegaver..

Min ældste nevø skal konfirmeres i foråret '16 og jeg kunne ikke forestille mig at han ikke fortsat skulle have gaver.. Nu har vi så også alt i alt kun 7 nevøer/niecer og vi giver plus/minus 200kr, så det er ingen herregård for os.. 

Nej i vores familier giver vi alle gaver. Både børn og voksne den eneste vi har aftale med, er min mands moster og onkel. Der giver vi kun børnene. (Deres på 14 og 19, og vores på knap 4)

det ender selvfølgelig op på ca 27 gaver i alt. Men det ville vi ikke være foruden. 

Vi elsker julen 

Anmeld

16. december 2014

Frk.S

Nej, det har vi ikke.

Men nu er der så heller ingen af mine nevøer/niecer der er konfirmeret endnu - så det har ikke lige været på tale. 

Anmeld

16. december 2014

Nadia&Daniel

Stumpen skriver:

I min svigerfamilie hedder det - når man er fyldt 18 år får man ikke gaver. Dog giver vi til svigermor, svigerfar og svigerinde. Og vi får fra dem. 

Anmeld

16. december 2014

A. Nonymsen

I min kærestes familie giver de ikke til folk over 18. I min familie giver vi børnene gaver og de voksne giver hinanden en lille ting når man holder jul sammen

Anmeld

16. december 2014

Happiness

Her er det kun dem vi holder jul med Og så kun børn. Dog er min fætter blevet 18 år i år, men han får nu alligevel en gave Det er mere udeboende børn der stopper med at få gaver. Vi giver dog altid til mine forældre og min mands forældre. 

Anmeld

16. december 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Stumpen skriver:

herhjemme har vi ikke en grænse for hvornår man ikke må få gaver mere...

vi har dog ikke den bedste økonomi, så jeg plejer at sige mine børn er vigtigst at give gaver til, så de andre børn jeg holder jul med, så de voksne, så børn vi ikke holder jul med og til sidst de voksne jeg ikke holder jul med... selvom jeg ofte ikke når længere end til dem jeg holder jul med... 

Anmeld

16. december 2014

Mor1986

Stumpen skriver:

Vi har i år fået en regel som vi ellers ikke før har haft. Men min moster har bedt om de kun giver børnene så vi forældre får ikke gaver der fra. 

Og så har min mands to søstre bedt om kun at give vores datter julegave da de er på su og vi skal ikke holde jul med dem.  Vi har dog stadig købt gave til dem som vi plejer men kun skrevet vores datters navn på

Anmeld

16. december 2014

tullemortilsnart2

jeg synes folk må selv om hvad de gør, er der lyst og penge til det, så fint. men synes også man skal acceptere hvis folk ikke har lyst eller råd.

Nu hvor vi skal være forældre, har jeg meldt ud at jeg ikke giver julegaver mere og ønsker heller ikke at modtage nogle. Det skal lige siges, at der er ingen børn i vores nærmeste familie, kun voksne over 24. synes julen er børnenes fest, så synes det er pjat at skulle give gaver til voksne. Det blev der også taget pænt imod, dog min svigermor havde det lidt svært med det. men sådan er det. BUM giver selvfølgelig stadig fødselsdags gaver til alle. 

men somsagt synes jeg selv folk skal have lov til at bestemme hvad de gør og ikke gør

Anmeld

16. december 2014

Nystart

Sådan er det os i min svigerfamilie..... Oldebørn, børnebørn mm får ikke efter konfirmations alderen.....

I min familie er det kun ungerne der giver og får..... Eller min søster og jeg giver i år hinanden da vi er de eneste i familien der snakker sammen nærmest 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.