Jul og traditioner?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2014

LinLin

Vi holder hvert år jul hos min kusine, onkel og tante sammen med min mor, lillebror, bedstemor  og min tante far (så det er en tradition i sig selv!)

vi kommer kl 18 og spiser ca 18.20. Det tager vel en lille Time inkl oprydning. Derefter får vi ris ala mande.

Når vi så igen har ryddet af bordet, skal vi danse om juletræ. Vi synger nok 6-7 salmer/sange. Alle vers

herefter er det tid til gaver. Den der fik mandlen tager første gave. Alle kigger på den der har fået en gave og når vedkommende er færdig er det hans/hendes tur til at tage den næste!

Det plejer at tage ret lang tid!  Vi er tit først færdige omkring kl 22.30-23... 

Vi får slik/kaffe imens vi pakker gaver op og når vi er færdige får man lige en sidste kop og så sidder vi lidt inden vi hver især pakker vores ting sammen og kører hjemad (vi bor 25 min væk og er de der har længst)

Sidste år var vi forbi kirkegården inden vi kørte derud for at sætte et lys ved vores lille Noa vi mistede sidste sommer. I år tror jeg vi før det d. 22. Eller 23. I stedet, da jeg ikke har min ældste søn i år til jul...

jeg har i øvrigt aldrig været i kirke juleaften; jeg gør det ikke resten af året så hvorfor lige dén dag? (Det forstår jeg ikke man gør)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2014

Isabella_mor

Her har vi ikke nogen traditioner endnu. Da det er vores første RIGTIGE jul for os selv i vores nye hus. 

Men vi skal have juletræ op til loftet.

vi skal se disneys juleshow. 

Vi skal synge og danse om juletræ. (Vi sætter nok musik på til) 

vi skal alle have gaver.

vi skal have julemad

og vi skal have risalamande og mandelgave. 

Og så skal vi voksne have rødvin.

morten og jeg har tidligere spillet scrabble når juleaften var slut., så det vil jeg gerne gøre i år  

og så en masse juleslik 

Anmeld

16. december 2014

migxher

BinaMor skriver:

har i nogle faste traditioner?

jeg har kun julepynt på træet den 24. se disneys juleshow kl 16, flæskesteg og and til aften. julegaver bliver hentet af børn og udleveret én af gangen og man kigger på man åbner, risalamande til natmad med mandelgave.

julekager bliver bagt i dec.

er der noget jeg har misset? bortset fra kirke. jeg venter til de er ældre..

jeg har sjældnet haft "rigtige juleaftner" men ønsker at tilføje min jul traditioner(: hvad gør i?

Det er faktisk de samme vi har her, i hvert fald på min side af familien, jeg aner ikke hvad de gør hos min kæreste. Og så er det også tradition at børnene pynter træet, eller i hvert fald hjælper. Og her er det så mig, sammen med min søstre på 4 og 8 og min bror på 6. Og når vi danser om træet må hver familiemedlem vælge en sang, det bliver så til flere og flere, jo flere der kommer til familien  Og så slutter vi altid af med "nu det jul igen". 

Anmeld

16. december 2014

BinaMor

Isabella_mor skriver:

Her har vi ikke nogen traditioner endnu. Da det er vores første RIGTIGE jul for os selv i vores nye hus. 

Men vi skal have juletræ op til loftet.

vi skal se disneys juleshow. 

Vi skal synge og danse om juletræ. (Vi sætter nok musik på til) 

vi skal alle have gaver.

vi skal have julemad

og vi skal have risalamande og mandelgave. 

Og så skal vi voksne have rødvin.

morten og jeg har tidligere spillet scrabble når juleaften var slut., så det vil jeg gerne gøre i år  

og så en masse juleslik 

god ide lige at slutte af med et spil.. hygsomt

det tror jeg vi vil gøre hvis vi ikke er helt døde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.