Vi holder hvert år jul hos min kusine, onkel og tante sammen med min mor, lillebror, bedstemor og min tante far (så det er en tradition i sig selv!)
vi kommer kl 18 og spiser ca 18.20. Det tager vel en lille Time inkl oprydning. Derefter får vi ris ala mande.
Når vi så igen har ryddet af bordet, skal vi danse om juletræ. Vi synger nok 6-7 salmer/sange. Alle vers
herefter er det tid til gaver. Den der fik mandlen tager første gave. Alle kigger på den der har fået en gave og når vedkommende er færdig er det hans/hendes tur til at tage den næste!
Det plejer at tage ret lang tid! Vi er tit først færdige omkring kl 22.30-23...
Vi får slik/kaffe imens vi pakker gaver op og når vi er færdige får man lige en sidste kop og så sidder vi lidt inden vi hver især pakker vores ting sammen og kører hjemad (vi bor 25 min væk og er de der har længst)
Sidste år var vi forbi kirkegården inden vi kørte derud for at sætte et lys ved vores lille Noa vi mistede sidste sommer. I år tror jeg vi før det d. 22. Eller 23. I stedet, da jeg ikke har min ældste søn i år til jul...
jeg har i øvrigt aldrig været i kirke juleaften; jeg gør det ikke resten af året så hvorfor lige dén dag? (Det forstår jeg ikke man gør
)
Anmeld