Jul og traditioner?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.271 visninger
13 svar
6 synes godt om
16. december 2014

BinaMor

har i nogle faste traditioner?

jeg har kun julepynt på træet den 24. se disneys juleshow kl 16, flæskesteg og and til aften. julegaver bliver hentet af børn og udleveret én af gangen og man kigger på man åbner, risalamande til natmad med mandelgave.

julekager bliver bagt i dec.

er der noget jeg har misset? bortset fra kirke. jeg venter til de er ældre..

jeg har sjældnet haft "rigtige juleaftner" men ønsker at tilføje min jul traditioner(: hvad gør i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2014

Mia&Allan

BinaMor skriver:

har i nogle faste traditioner?

jeg har kun julepynt på træet den 24. se disneys juleshow kl 16, flæskesteg og and til aften. julegaver bliver hentet af børn og udleveret én af gangen og man kigger på man åbner, risalamande til natmad med mandelgave.

julekager bliver bagt i dec.

er der noget jeg har misset? bortset fra kirke. jeg venter til de er ældre..

jeg har sjældnet haft "rigtige juleaftner" men ønsker at tilføje min jul traditioner(: hvad gør i?

Jeg skal fejre jul med min svigerfamilie i år så er rigtig spændt på hvordan de gør det 

Men hos mine forældre, hentede vi juletræ weekenden før juleaften, det kom ind om søndagen og blev pyntet.

børnene fik en gave de selv måtte vælge under træet D 24 om morgenen. Kirke om eftermiddagen, Disney juleshow og masser af hygge indtil kalkunen kom på bordet 

Hos os er gaverne også altid delt ud en af gangen og efter min datter kom til og efter hun kunne gå, var det hende der delte gaverne ud 

Anmeld

16. december 2014

BinaMor

Mia&Natashja skriver:

Jeg skal fejre jul med min svigerfamilie i år så er rigtig spændt på hvordan de gør det 

Men hos mine forældre, hentede vi juletræ weekenden før juleaften, det kom ind om søndagen og blev pyntet.

børnene fik en gave de selv måtte vælge under træet D 24 om morgenen. Kirke om eftermiddagen, Disney juleshow og masser af hygge indtil kalkunen kom på bordet 

Hos os er gaverne også altid delt ud en af gangen og efter min datter kom til og efter hun kunne gå, var det hende der delte gaverne ud 

ja det med gaven har jeg også overvejet...

lyder så hyggeligt. og syntes også det er mere overskueligt når man rooooooligt pakker gaver ud. prøvede det andet hvor alle pakker op på samme tid. overstået hurtigere end dårlig sex og ingen nåede ordentlig at se hinandens ting eller noget. så vi holder os også til én af gangen

Anmeld

16. december 2014

Mettefpigen

Her er der ingen traditioner.... Har vi ikk haft siden jeg var barn... Så nu må vi se om der bliver skabt nogle i år 

Anmeld

16. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Vi fejrer jul hos svigerforældrene. Vi plejer være der dagen før hvor vi også sover der. Vågner op og hygger med morgenmad. Og går stille og rolig i gang med at pynte det store juletræ, høre lidt julemusik og hygger. Spiser tidligt (kl 17 grundet børn) og når vi engang er færdig med det synger og går vi rundt om juletræet. Derefter åbner vi gaver - børnene åbner først, derefter voksne 

for det meste er min kærestes søster, hendes mand og børn også mad, så fejrer vi også hendes fødselsdag kl 14 

Anmeld

16. december 2014

Mom

Profilbillede for Mom

Vi har skabt vores egne traditioner, og det starter med at vi holder jul alene, min mand, jeg og vores 3 unger. Pisse hyggeligt

Maden bliver lavet fra morgenstuden d. 24, and, flæskesteg, spareribs og al det lækre tilbehør.

Omkring frokost tager vi på kirkegården og ligger en krans og sætter et gravlys hos vores gode ven som vi mistede for 1 1/2 år siden, for det sætter sine spor at mangle et menneske man holdt meget af. Og børnene har godt af at lære at selvom vi hygger, så mindes vi også.

Hjem igen, og få frokost. Kl. 16 er der juleshow som vi alle ser sammen. Aftensmaden laves færdig og så til bords

Efter maden ryddes af, ksffen sættes over og lidt guf kommer på bordet. Og så skal der danses om juletræet og åbnes pakker hvilket vi gør en af gangen. 

Når vi har gjort dette, så er det i nattøjet alle mand og der guffes risalamande,imens vi hygger med en julefilm og ligeså stille falder ungerne i søvn på sofaen

Og det er bare fantastisk!

Anmeld

16. december 2014

WilliamDSTN

Hos os er traditionen at:

Alle kommer hjem til mine forældre kl 15 (15 mennesker)

vi ser lidt tv og hygger, vi danser om juletræet kl 16 og pakker gaver op, vi rytter op og er færdige ca kl halv 7, vi spiser aftensmad og ungerne får lov at lege med gaver, og så får vi risalamande, og er færdige ca ved 9 halv 10 tiden.

Anmeld

16. december 2014

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

vi starter med rigsengrød hver søndag i advent.

bager julekager første weekend i dec.

juleaften.

holder altid jul hos os. I år med min familie.

dem der har lyst mødes og tager i kirke. Så på kirkegården og sætte lys.

hjem og se Disneys juleshow.

kl 17.30 spiser vi and og steg. Ris ala mande til dessert.

vi danser om juletræet og åbner gaver. Alle på en gang.

så bruger vi tid på at snakke og vise hinanden gaverne.

til kaffen hygger vi med juleslik osv. Og spillerpakkespil.

og engang enden midnat ønsker vi hinanden god jul og hjælpes ad med oprydningen.

Anmeld

16. december 2014

BinaMor

Mom skriver:

Vi har skabt vores egne traditioner, og det starter med at vi holder jul alene, min mand, jeg og vores 3 unger. Pisse hyggeligt

Maden bliver lavet fra morgenstuden d. 24, and, flæskesteg, spareribs og al det lækre tilbehør.

Omkring frokost tager vi på kirkegården og ligger en krans og sætter et gravlys hos vores gode ven som vi mistede for 1 1/2 år siden, for det sætter sine spor at mangle et menneske man holdt meget af. Og børnene har godt af at lære at selvom vi hygger, så mindes vi også.

Hjem igen, og få frokost. Kl. 16 er der juleshow som vi alle ser sammen. Aftensmaden laves færdig og så til bords

Efter maden ryddes af, ksffen sættes over og lidt guf kommer på bordet. Og så skal der danses om juletræet og åbnes pakker hvilket vi gør en af gangen. 

Når vi har gjort dette, så er det i nattøjet alle mand og der guffes risalamande,imens vi hygger med en julefilm og ligeså stille falder ungerne i søvn på sofaen

Og det er bare fantastisk!

sikke en god ide med kirkegården. det er en vigitg værdi børnene deri lører

Anmeld

16. december 2014

L&V

Vi har mange traditioner i dec. 1søndag i advendt bager vi julekager sammen med ungerne og mormor. 2 søndag i advendt henter vi juletræ. 3. Søndag laver vi konfekt. Ugen op til jul bliver træet pyntet. Vi spiser også and og flæskesteg og derefter får vi gaver. Her er det forskelligt om vi slår om hvilken gave det ska være eller om børnene deler ud. Efter gaverne får vi risalamande og risalamande is og self mandelgave. Jule disney skal ses og slik og kager ska være i over loade. 

Den 26 er vi altid sammen med olderne og hele min familie til ædegilde med der tilhørende pakkespil.

Som børnene bliver ældre komner der nok flere og andre traditioner

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.