Traditions mad til Nytår ...... Lidt Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.570 visninger
14 svar
8 synes godt om
14. december 2014

mybaby-girl

Hej

Da jeg skal have tre par ovre hos mig holde Nytår sammen med, og vi plejer altid at spise Hamburgerryg med det hele til :-)

Men så er der en der siger at han faktisk ikke bryder sig om hamburgerryg og så tænker jeg lidt, hvad skal man så servere til nytårs mad, og skal også på nat arbejde den nat desværre, så jeg har ikke lyst til at være helt nedkørt efter at have lavet mad og så´n hele dagen .....

Jeg har ikke noget imod at skulle finde en helt fint ret eller et lidt dyrere stykke kød at servere, men nu hvor vi er så tæt på dagen

Hva er jeres råd og meninger ??

Tager imod alle meninger og God Jul til jer alle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2014

mybaby-girl

Slet ikk nogen der har noget at sige ??

Anmeld

15. december 2014

Risse

Jeg tror vist at udover hamburgerryg er det vist også tradition for nogen at spise torsk  Er dog ikke helt sikker, men det lyder nu meget godt, hvis man er til den slags og det laves ordentligt

Derudover så spiser de fleste jeg kender oksemørbrad, og det er da også det vi selv skal have

Men du kan evt. kigge i denne tråd, der blev oprettet lidt før din

https://www.baby.dk/debat/252604pi1/hoejtider/nytaars-menuen-2014.aspx

Anmeld

15. december 2014

lillespir26

Vi laver fondu 

Anmeld

15. december 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Beef wellington, lavede jeg sidste år. Det smagte SÅ godt og var ret nemt. Kunne forberede det meste dagen før. 

Oksemørbrad krydres og brunes. Hakkede svampe ristes helt tørre på en pande imens. Så lægges parmaskinke ud på noget husholdningsfilm og svampene bredes ud derpå. Så lægges mørbraden på og rulles ind i skinken. Snur godt rundt så det bliver en stram pølse. I køleskab med den, evt til næste dag. Når den skal laves pakker man den ud og pakker den ind i butterdej og så i ovnen ca 40-45min. 

Vi fik hasselbach kartofler, rødvinssovs, og grønne asparges rullet ind i bacon til. ����

Anmeld

15. december 2014

Pigent

Hvad med mad udefra så kan du få sovet om dagen?

Vi skal have mad ude fra

Anmeld

15. december 2014

mybaby-girl

Pigent skriver:

Hvad med mad udefra så kan du få sovet om dagen?

Vi skal have mad ude fra

Ja det kunne også være en ide

Anmeld

15. december 2014

mybaby-girl

Mor11 skriver:

Beef wellington, lavede jeg sidste år. Det smagte SÅ godt og var ret nemt. Kunne forberede det meste dagen før. 

Oksemørbrad krydres og brunes. Hakkede svampe ristes helt tørre på en pande imens. Så lægges parmaskinke ud på noget husholdningsfilm og svampene bredes ud derpå. Så lægges mørbraden på og rulles ind i skinken. Snur godt rundt så det bliver en stram pølse. I køleskab med den, evt til næste dag. Når den skal laves pakker man den ud og pakker den ind i butterdej og så i ovnen ca 40-45min. 

Vi fik hasselbach kartofler, rødvinssovs, og grønne asparges rullet ind i bacon til. ����

Det lyder dælme lækkert, men det er ikke noget jeg er van til at lave ....

Anmeld

15. december 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
mybaby-girl skriver:

Det lyder dælme lækkert, men det er ikke noget jeg er van til at lave ....

Det var jeg heller ikke laver generelt virkelig sjældent sådan noget steg halløj, men det var virkelig nemmere end jeg troede! Og en oksemørbrad kan man nærmest ikke fucke op  

Anmeld

15. december 2014

Heidi.R.

ja fondu eller også raclette er der også mange der får, det er skide hyggeligt og kan vare over flere timer hvis det er... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.