Hvad betyder det at gå fra 37 til 30-32 timer...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19.129 visninger
18 svar
3 synes godt om
14. december 2014

Anonym trådstarter

I forhold til løn, som (kontor)assistent?

Jeg får lige nu løntrin 21 (uden nogle former for tillæg), og får derfor ca. 22.500,- før skat.

Vi har bare måtte erkende at det ikke hænger sammen på hjemmefronten, da min mand arbejder rigtig meget, og på dumme tidspunkter.

Så derfor leger vi nu med tanken om at jeg måske kunne gå ned i tid, når min kontrakt skal genforhandles næste år.

Men vi har lidt svært ved at regne os frem til hvor store økonomiske konsekvenser det vil få.

Så jeg tænkte at nogle af jer måske ved hvor meget 30-32 timer giver i løn som kontorassistent (gerne på ca. samme løntrin naturligvis)? 

-

(Anonymiteten skyldes at jeg ikke vil lække noget som vi slet ikke har besluttet endnu - just in case nogen fra mit arbejde skulle befinde sig her i forummet).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2014

årgang84

Profilbillede for årgang84

Ved ikke med din løn men hvis din kæreste arbejder mere så går det vil op. 

Plus hvis det er på skiftende tidspunkter er der så ikke lidt tillæg med der.??  

Anmeld

14. december 2014

Anonym trådstarter

årgang84 skriver:

Ved ikke med din løn men hvis din kæreste arbejder mere så går det vil op. 

Plus hvis det er på skiftende tidspunkter er der så ikke lidt tillæg med der.??  

Hej 

Tak for dit svar.

Men desværre så går det ikke lige op, og min mand kommer ikke til at tjene mere end han gør nu.

Han arbejder allerede på nuværende tidspunkt meget, og skiftende, så hans løn vil ikke ændre sig.

Det fungerer herhjemme som det ser ud nu, men vi er bare ikke tilfredse med tilværelsen som den er. Og derfor overvejer vi at skabe luft i hverdagen, ved at jeg måske kan gå ned i tid.

Anmeld

14. december 2014

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Jeg får lige nu løntrin 21 (uden nogle former for tillæg), og får derfor ca. 22.500,- før skat.

Vi har bare måtte erkende at det ikke hænger sammen på hjemmefronten, da min mand arbejder rigtig meget, og på dumme tidspunkter.

Så derfor leger vi nu med tanken om at jeg måske kunne gå ned i tid, når min kontrakt skal genforhandles næste år.

Men vi har lidt svært ved at regne os frem til hvor store økonomiske konsekvenser det vil få.

Så jeg tænkte at nogle af jer måske ved hvor meget 30-32 timer giver i løn som kontorassistent (gerne på ca. samme løntrin naturligvis)? 

-

(Anonymiteten skyldes at jeg ikke vil lække noget som vi slet ikke har besluttet endnu - just in case nogen fra mit arbejde skulle befinde sig her i forummet).

hvis du tager din nuværende løn og regner timelønnen ud vil du finde ud ad hvad du ca vil få på flere timer

Anmeld

14. december 2014

L-Mortil3

Jeg er netop gået fra 37 timer = brutto 21.685 til 33 timer = brutto 20.243 kr ... Jeg er offentlig ansat sosu ass.

det er altså uden mine tillæg og min funktionær løn ;-)

Anmeld

14. december 2014

ErDetSnartNU

Hvis du vil vide hvor meget forskel det kommer til at gøre rent økonomisk, så er det jo bare at tage din løn og dividere med antallet af arbejdstimer for at finde din timeløn. Derefter ganger du timelønnen med det antal timer du overvejer at have i stedet for de 37. 

Var det det du tænkte på?

Anmeld

14. december 2014

Anonym trådstarter

hannetheis skriver:

hvis du tager din nuværende løn og regner timelønnen ud vil du finde ud ad hvad du ca vil få på flere timer

Ok, det prøver jeg.

Tak for svar 

Anmeld

14. december 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

-

22500/37 = 608 kr i timen

32 timer på nuværende løntrin: 608x32 = 19456 kr 

30 timer på nuværende løntrin: 608x30 = 18240 kr

Anmeld

14. december 2014

anynom

Demosan skriver:

22500/37 = 608 kr i timen

32 timer på nuværende løntrin: 608x32 = 19456 kr 

30 timer på nuværende løntrin: 608x30 = 18240 kr

ahh, det er vist en rigelig god uge løn

det skal vel divideres med 160? 

Anmeld

14. december 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

ahh, det er vist en rigelig god uge løn

det skal vel divideres med 160? 

Tihi! Der kan man bare se hvad der kommer ud af at besvare under amning 

Du har selvfølgelig ret! Det skal selvfølgelig divideres med 160,33 for at få timelønnen. 

Men i princippet kan man vel også udregne det direkte ved (22500x32)/37? Eller er jeg helt forkert på den! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.