Jeg er gravid i uge 35+5 med mit første barn og glæder mig helt vildt.
Min køreste og jeg har kendt hinanden i 2 år, og det hele gik faktisk vildt stærkt.
Han har så 2 børn fra tidligere forhold på henholdsvis 10 og 7 år, og han havde da heller ikke regnet med at få flere børn. Men ret hurtigt gjordr jeg det helt klart for ham at hvis han ville mig, så indebar det også børn, da jeg ville have børn, for ellers var han ikke den rette for mig. Den var han lidt lønge om at sluge, men sagde ok for et barn mere, men at der skulle gå noget tid.
Det med "kun" et barn har altid naget mig (vil gerne have mindst 2), men vi blev sammen, købte hus efter kun 1 år, og venter nu vores første barn. Men jeg føler mig ikke rigtig så lykkelig som jeg nok burde.
For allerede efter ½ år blev jeg gravid, og da vi ikke havde været sammen i længere tid, valgte vi abort. Her fik jeg så at vide at det var tvillinger hvilket bare gjorde det endnu værre, og har pint mig meget, men stadig mente jeg at beslutningen var rigtig.
Da jeg så anden gang, jan i år, fortalte jeg var gravid, faldt det i dårlig jord igen, han mente ikke han var klar endnu. Jeg fortalte ham at jeg ikke kunne gennemføre flere aborter, og at jeg ville have det barn - med eller uden ham. Vi blev frygtelig uvenner, han blev fjern, og endte med at stoppe vores forhold. Han mente jeg var gået bag hans ryg med vilje.Efter 14 dage kom han så tilbage, og sagde at det var mig og barnet han ville. Og vi har så været sammen siden.Men han nævner dog stadig en gang imellem over for andre at jeg har lokket ham i en fælde, og jeg bliver bare så ked af det. Jeg føler heller ikke at han er særlig engageret i graviditeten eller noget, men jeg ved at det er sandt når han siger han glæder sig.
Jeg er blevet sådan i tvivl om det nu er det rigtige vi har gjort. Jeg er ikke længere sikker på at vi er "rigtige" for hinanden. Syntes vi er vildt dårlige til at kommunikere sammen, og så har han det med at fulde sig lidt oftere end hvad jeg syntes godt er, især fordi han bliver utrolig ondskabsfuld og taler meget grimt, hvilket er ekstremt ubehageligt, og ikke noget jeg kan/eller vil i længden.Faktisk føler jeg mig ikke længere tryg ved ham - ikke at han gør mig noget - mere rent psykisk.Jeg har tanker om han er den rigtige far til mit barn, om vi kan holde sammen, og om kærligheden kan sejre.
Jeg er bange for jeg ikke føler det samme for ham længere - der er simpelthen sket for meget hen af vejen - alt for mange store og voldsomme skænderier, og jeg frygter lidt fremtiden. Jeg ved dog at jeg elsker ham, og ved også at han elsker mig, men jeg er i tvivl om hvor godt det er??
Ved ikke om nogen kan følge mig i alt det her, det står lidt rodet, og der er meget mere i det end det her, men det er også svært at skrive om.
Har bare brug for at komme ud med tingende.
Den frustrerede.
Anmeld