hmmm. ..... jamen tillykke med din baby bjørn og godt du er glad for den.
Nu har jeg set på deres instruktionsvideo både for den almindelige sele og for active selen, og altså..... ja, det er rigtigt at der går et bælte rundt om moderens mave, men det går jo ikke HELE vejen rund, lige præcis der hvor det er mest kritisk, altså der hvor barnets numse er, der har de valgt at lave et spænde istedet for. Det gøre et børnene stadig hænger og dingler. Du kan se det på billederne. Babys knæ er under deres hofter. Når man sidder (f.eks. på en stol) så er hofter og knæ i samme højde. For at aflaste babyens ryg, så skal barnet altså sidde ned og hænge med en bred strop ind mellem benene.
Hvad er deres anbefaling? Siger de så stadig at man maks må bære barnet 20 min ad gangen?
Det er ikke for at tage glæden fra dig! Det vigtigste er at du har fået noget du er glad for!!! -og der er jo MASSER af mødre der har været super glade for deres baby bjørn!!!! -og det ER vigtigt for barnet at have kropskontakt med moderen, så jeg vil da stadig sige, at det er bedre at være i en baby bjørn end hele tiden at ligge i en kravlegård alene. (altså hvis det er alternativt!!! det behøver det jo ikke at være!)
Anmeld