Bæresele- eller slynge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2009

Mumto3

hov, der kom en lille pige og trykked e send før jeg var færdig.

Jeg ville bare skrive, hvis du da ikke vælger en slynge!! Det er nemlig DET BEDSTE!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2009

Lise

Jeg brugte Babybjörn bæresele og ringslynge til min søn. Jeg vil IKKE anbefale bæreselen, af samme grund som de andre skriver. Ringslyngen og jeg blev aldrig venner, men jeg ved at andre elsker den.

Til mit næste barn skal jeg helt sikkert have en strækvikle. Der er ingen tvivl! Har aldrig hørt dårligt om strækviklen, men har dog endnu ikke selv prøvet en.

Anmeld

7. oktober 2009

Pipsemor

Mumto3 skriver:

Slynge, slynge, slynge!!!! Det er bare så fantastik godt. Hvis du ikke kan få den til at virke (dig eller baby ikke er glade for den) så find nogen der kan hjælpe dig med at komme igang med at bruge den rigtigt.

Hvis I af en eller anden grund vælger en sele istedet for, så køb endelig IKKE en babybjørn!!!! Det lort ødelægger dit barns ryg, belaster hofterne, og er en kæmpe belastning for barnets nakkevirvler.

Køb derimod en af de mange andre gode modeller der findes af bæreseler. Det du skal se efter er

1: Der skal gå et bælte rundt om hele din mave. (Babybjørn bæres hviler kun på skulderen). Dem der har mavebælte, der sidder barnet nemlig i M-position, med buggede knæ. Det betyder at ryg og hofter belastes langt mindre. I en Baby Bjørn, der hænger barnets ben og dingler og hele vægten af benene bære i hofterne, samtidig med at det tunge hoved trykker rygsøjlen sammen. Rygsøjlen er lodret i en babybjørn, i modsætning til andre bæreseler, hvor babyen ryg for det første bliver støttet (den gør den ikke i babybjørnen, fordi det er et tyk 'foeret'  skjold. Den støtter ikke ryggen)

2: Barnet må ikke hænge og dingle. men skal derimod være helt tæt ind til din krop. I baby Bjørnen sidder babyen nærmest uden på maven, hvor imod andre bæreseler der har man mere en 'gravid' fornemmelse, altså at barnet er en integreret del.

Personligt vil jeg anbefale en Ergo eller en Maducan, men jeg ved også at Babysam har en god en, jeg kan bare ikke lige huske hvad den hedder. -altså hvis du ikke hellere

Hej Mumto,

De nye bæreseler fra Babybjørn er langt mere forbedret end de gamle og støtter netop alle de steder,  den gamle ikke gjorde. Der er bla. lændestøtte til både, den, der bærer og til baby og så ryg- og hovedstøtte til den lille blevet langt bedre og så er der bælte hele vejen rundt om dig. Og så sidder han dejlig tæt indtil én. Jeg købte den nye Babybjørn bæresele for en lille uge siden og jeg er så glad for den. Den sidder super godt på mig og kan se den støtter ham også. Jeg har også givet en mindre formue for den, meeeen man betaler jo også en del mere for mærkevarer desværre.

Jeg prøvede en vikle og en slynge, men de duede ikke rigtig på mig.

Men tak alligevel for svaret.

Pia

Anmeld

8. oktober 2009

Mumto3

Pipse skriver:

Hej Mumto,

De nye bæreseler fra Babybjørn er langt mere forbedret end de gamle og støtter netop alle de steder,  den gamle ikke gjorde. Der er bla. lændestøtte til både, den, der bærer og til baby og så ryg- og hovedstøtte til den lille blevet langt bedre og så er der bælte hele vejen rundt om dig. Og så sidder han dejlig tæt indtil én. Jeg købte den nye Babybjørn bæresele for en lille uge siden og jeg er så glad for den. Den sidder super godt på mig og kan se den støtter ham også. Jeg har også givet en mindre formue for den, meeeen man betaler jo også en del mere for mærkevarer desværre.

Jeg prøvede en vikle og en slynge, men de duede ikke rigtig på mig.

Men tak alligevel for svaret.

Pia

EJ, hvor er jeg bare glad for at høre det!!! HIP HIP HURRA!!!!!

Jeg har virkelig haft det dårligt med alle de stakkels børn der er blevet slæbt rundt i Baby Bjørn (og ligende) fordi det er så skidt for de små pus. Hurra, for at de for oppet sig, og nu laver noget ordentligt.

Det vigtigste er at barnet sidder ned (og det gør det, hvis der går et bælte hele vejen rundt om din mave), og at barnet ikke hænge og dingler.

Ih, altså jeg må straks ind på Baby Bjørns hjemmeside og kigge, jeg kan slet ikke vente.....

Anmeld

8. oktober 2009

Mumto3

hmmm. ..... jamen tillykke med din baby bjørn og godt du er glad for den.

Nu har jeg set på deres instruktionsvideo både for den almindelige sele og for active selen, og altså..... ja, det er rigtigt at der går et bælte rundt om moderens mave, men det går jo ikke HELE vejen rund, lige præcis der hvor det er mest kritisk, altså der hvor barnets numse er, der har de valgt at lave et spænde istedet for. Det gøre et børnene stadig hænger og dingler. Du kan se det på billederne. Babys knæ er under deres hofter. Når man sidder (f.eks. på en stol) så er hofter og knæ i samme højde. For at aflaste babyens ryg, så skal barnet altså sidde ned og hænge med en bred strop ind mellem benene.

Hvad er deres anbefaling? Siger de så stadig at man maks må bære barnet 20 min ad gangen?

Det er ikke for at tage glæden fra dig! Det vigtigste er at du har fået noget du er glad for!!! -og der er jo MASSER af mødre der har været super glade for deres baby bjørn!!!! -og det ER vigtigt for barnet at have kropskontakt med moderen, så jeg vil da stadig sige, at det er bedre at være i en baby bjørn end hele tiden at ligge i en kravlegård alene. (altså hvis det er alternativt!!! det behøver det jo ikke at være!)

Anmeld

8. oktober 2009

Mumto3

hov jeg mangler et  IKKE i mit indlæg. Der skulle stå: barnet skal sidde ned, og IKKE hænge og dingle med en bred strop mellem benene

Anmeld

8. oktober 2009

Cris

Der er nogle bæresele, som jeg ikke kan forstå, at folk stadig bruger dem, som de kendte babybjørn. Alle ved, at de er ikke optimale til småbabies rykken og den kan også give problemer med drengene og deres køn, med at sidde flad på den... Slyngen er fantastisk og man kan amme i den, men der er mange andre muligheder bl.a strækvikle som mange andre skriver. Jeg tror, at det bedste er at finde mulighed for at låne forskellige ting og så købe det man passer bedst til mor og barn. Jeg har brugt slyngen de første måneder og så har jeg brugt Ergo-Baby, som er anatomisk. Vi har haft sååå meget glæde af den! Og det bliver også helt sikkert brugt meget til vores Nr.2

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.