Slynge, slynge, slynge!!!! Det er bare så fantastik godt. Hvis du ikke kan få den til at virke (dig eller baby ikke er glade for den) så find nogen der kan hjælpe dig med at komme igang med at bruge den rigtigt.
Hvis I af en eller anden grund vælger en sele istedet for, så køb endelig IKKE en babybjørn!!!! Det lort ødelægger dit barns ryg, belaster hofterne, og er en kæmpe belastning for barnets nakkevirvler.
Køb derimod en af de mange andre gode modeller der findes af bæreseler. Det du skal se efter er
1: Der skal gå et bælte rundt om hele din mave. (Babybjørn bæres hviler kun på skulderen). Dem der har mavebælte, der sidder barnet nemlig i M-position, med buggede knæ. Det betyder at ryg og hofter belastes langt mindre. I en Baby Bjørn, der hænger barnets ben og dingler og hele vægten af benene bære i hofterne, samtidig med at det tunge hoved trykker rygsøjlen sammen. Rygsøjlen er lodret i en babybjørn, i modsætning til andre bæreseler, hvor babyen ryg for det første bliver støttet (den gør den ikke i babybjørnen, fordi det er et tyk 'foeret' skjold. Den støtter ikke ryggen)
2: Barnet må ikke hænge og dingle. men skal derimod være helt tæt ind til din krop. I baby Bjørnen sidder babyen nærmest uden på maven, hvor imod andre bæreseler der har man mere en 'gravid' fornemmelse, altså at barnet er en integreret del.
Personligt vil jeg anbefale en Ergo eller en Maducan, men jeg ved også at Babysam har en god en, jeg kan bare ikke lige huske hvad den hedder. -altså hvis du ikke hellere
Anmeld