Bæresele- eller slynge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.505 visninger
16 svar
0 synes godt om
25. august 2009

Pipsemor

Hej allesammen,

Ja, så har vi ikke mange dage tilbage til fødsel. Heldigvis. Tror efterhånden, vi har det udstyr, vi skal bruge i starten.

Nu er så bare mit spørgsmål om nogle af jer har erfaringer (gode som dårlige) med babyseler- /eller slynger? Det skal også være til min mand. Er det noget, I har fundet nødvendigt. Gider bare ikke købe noget, vi ikke får brug.

Håber, I kan hjælpe.

Knus herfra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2009

Louise mortil4

kan varmt anbefale en strækvikle, de er super gode og kan også bruges af far. Jeg har en til Nanna og hvor ville jeg ønske jeg havde haft den til de andre 3, den er jo nærmest uundværlig her hjemme

knus louise

de er forresten billigere og nemmere at lave selv.

Anmeld

25. august 2009

Mira0911

Jeg har bæresele til Julie... Vi begge to er rigtig glade for den...
Vi bruger den et par gange hver dag...
Men det er smag og behag om det skal være slynge eller bæresele...

Anmeld

25. august 2009

Christinahr

Snup en strækvikle - den er uundværlig. Hvis du mere er til bæreseler så kig på f.eks manduca, beco eller ergo.

Er bestemt ikke tilhænger af dem fra bjørn borg, det giver på inge måde den optale støtte. De hænger og dingler og forestiller mig det er som at sidde på en ryttercykel uden at kunne nå jorden ell pedalerne for den sagsskyld.

Anmeld

25. august 2009

Pipsemor

mortil4 skriver:

kan varmt anbefale en strækvikle, de er super gode og kan også bruges af far. Jeg har en til Nanna og hvor ville jeg ønske jeg havde haft den til de andre 3, den er jo nærmest uundværlig her hjemme

knus louise

de er forresten billigere og nemmere at lave selv.

Hvordan ser en strækvikle ud og hvor køber man dem henne? Har aldrig hørt om dem.

Anmeld

26. august 2009

Louise mortil4

Hvordan ser en strækvikle ud og hvor køber man dem henne? Har aldrig hørt om dem.

Du kan søge info her (husk 3*w foran) slyngebarn.dk De kan blandt andet købes her (husk 3*w foran) slynger.dk

En strækvikle er egentlig meget godt beskrevet i dens navn, det er et langt stykke stof som man vikler om kroppen, og så putter barnet/babyen ned i. Der er stræk i den og er rigtig nem at bruge når man lige har prøvet det. Modsat babybæreselen er den også god at bruge helt fra fødslen.

Men den er rigtig nem at lave selv og meget billigere hvis man bare kan sy noget siksak på en symaskine, eller kender en der kan.

Du kan bare skrive (også sende en pm) hvis du har flere spørgsmål om dem, jeg svarer gerne

Anmeld

15. september 2009

thomasl

Vi har brugt et hoftesæde fra Anja var 6 måneder, købt i BabySam. Det er perfekt til barnet er ca 3 år. 

Anmeld

6. oktober 2009

mt-baby

Hvilket stof bruger i til sådan en strækslynge?? Interlock?

Anmeld

6. oktober 2009

SaNiNa

Vi har en ringslyngel som vi slet ikke har haft spor glæde af nicklas kommer til at side som en bog i den.

Så købte for 1½ månede siden en bærersele og den er vi bare så glade for, han elsker at side i den og falder osse tit i søvn i den hvor han lægger sit hovede på mit bryst og væk er han.

hvis du vil have en ringslyngel har jeg en sy vejledning til en

Anmeld

6. oktober 2009

Mumto3

Slynge, slynge, slynge!!!! Det er bare så fantastik godt. Hvis du ikke kan få den til at virke (dig eller baby ikke er glade for den) så find nogen der kan hjælpe dig med at komme igang med at bruge den rigtigt.

Hvis I af en eller anden grund vælger en sele istedet for, så køb endelig IKKE en babybjørn!!!! Det lort ødelægger dit barns ryg, belaster hofterne, og er en kæmpe belastning for barnets nakkevirvler.

Køb derimod en af de mange andre gode modeller der findes af bæreseler. Det du skal se efter er

1: Der skal gå et bælte rundt om hele din mave. (Babybjørn bæres hviler kun på skulderen). Dem der har mavebælte, der sidder barnet nemlig i M-position, med buggede knæ. Det betyder at ryg og hofter belastes langt mindre. I en Baby Bjørn, der hænger barnets ben og dingler og hele vægten af benene bære i hofterne, samtidig med at det tunge hoved trykker rygsøjlen sammen. Rygsøjlen er lodret i en babybjørn, i modsætning til andre bæreseler, hvor babyen ryg for det første bliver støttet (den gør den ikke i babybjørnen, fordi det er et tyk 'foeret'  skjold. Den støtter ikke ryggen)

2: Barnet må ikke hænge og dingle. men skal derimod være helt tæt ind til din krop. I baby Bjørnen sidder babyen nærmest uden på maven, hvor imod andre bæreseler der har man mere en 'gravid' fornemmelse, altså at barnet er en integreret del.

Personligt vil jeg anbefale en Ergo eller en Maducan, men jeg ved også at Babysam har en god en, jeg kan bare ikke lige huske hvad den hedder. -altså hvis du ikke hellere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.