Nytårs Menuen 2014?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2014

Risse

Jibbe skriver:

Uhm Foie Gras  Jeg er udlært på restauranter med fransk menu, og har hovedsagligt arbejdet steder hvor det blev serveret. Jeg ELSKER det! Og husk bare på det er de færreste modstandere af FG som ikke har købt klamme kyllinger fra Danmark eller svinekød fra gris med bylder osv!  Moral er godt - dobbeltmoral er dobbelt så godt! 

Det tænker jeg altså virkelig også! Jeg har som studerende sjældent råd til at købe økologisk, men jeg gør det da når jeg kan Men jeg tænker også, at nok så slemt som foir gras er, så er der jo masser af andre slags kød som har haft det mindst lige så slemt eller værre.

Så hvis det ender med foir gras herhjemme, så lukker vi bare øjnene og nyder det. Hvis dyret alligevel skal lide, kan man lige så godt værdsætte 

For ja, jeg synes sgu at det smager godt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2014

Stjerneskud84

Jibbe skriver:

Vi skal have mad udefra. Vi skal holde med et andet par, med ialt 4 børn mellem 1 og 5  Så madlavning bliver ikke første prioritet 

Men vi skal have hummersuppe med kuller til forret, oksemørbrad med diverse til hovedret og mandelkage med vaniljeis og hvid choko/appelsincreme. 

Og ved det bliver superlækkert! Maden kommer fra mit arbejde 

Det lyder osse lækkert 

Anmeld

13. december 2014

Michella2

Forret: små butterdejs skåle med 3 forskellige slags fyld i. (Kylling og bacon, høns i asparges etc)

hovedret: raclette og tapas.. Alt i små retter vi selv kan stege, og så laver vi kyllingespyd og hvidløgsmarinerede kongerejer etc.

desert: nøddekurve med 3 forskellige slags is og chokoladepynt på toppen. Isen bliver vanilje, hindbær og chokolade 

Vi har valgt denne sammensætning da vi gerne vil sidde til bords længe og hygge med maden samtidig med at den er fin i det 

Børnene får det samme som os, men der bliver lavet pastasalat ved siden af til dem 

Anmeld

13. december 2014

Stjerneskud84

Michella2 skriver:

Forret: små butterdejs skåle med 3 forskellige slags fyld i. (Kylling og bacon, høns i asparges etc)

hovedret: raclette og tapas.. Alt i små retter vi selv kan stege, og så laver vi kyllingespyd og hvidløgsmarinerede kongerejer etc.

desert: nøddekurve med 3 forskellige slags is og chokoladepynt på toppen. Isen bliver vanilje, hindbær og chokolade 

Vi har valgt denne sammensætning da vi gerne vil sidde til bords længe og hygge med maden samtidig med at den er fin i det 

Børnene får det samme som os, men der bliver lavet pastasalat ved siden af til dem 

Uhm, det lyder også lækkert 

Anmeld

13. december 2014

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

vi bliver kun os. To børn og to voksne.

vi henter mad på Jensens bøfhus og til dessert skal vi have is..

så det bliver en rolig dag uden det store. Vi går ikke op i nytår så en alm aften med tid ekstra hygge.

Anmeld

13. december 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Risse skriver:

Åååh det er jeg glad for at høre! Jeg håber sådan at vores gæster også vil synes om det, da det er første gang vi skal holde nytår med kærestens venner

Altså... Nu frygter jeg jo lidt at blive stemplet og hængt ud, da det er blevet lidt af et tabu, men jeg kan vel ikke tillade mig at lade være med at svare, når nu jeg selv nævnte det... Opskriften til alternativet kan i se her:

https://www.youtube.com/watch?v=taRkmMulPr4

Vi har dog overvejet at skifte den famøse ingrediens ud med andemousse af politiske årsager, men som sagt er forretten ikke helt på plads endnu

Jeg tror der er noget der er gået min næse forbi(igen igen) men er foie gras No go nu? Hvorfor? Synes også at forretten ser yderst lækker og flot ud.

Anmeld

13. december 2014

Sprit25

Jibbe skriver:

Uhm Foie Gras  Jeg er udlært på restauranter med fransk menu, og har hovedsagligt arbejdet steder hvor det blev serveret. Jeg ELSKER det! Og husk bare på det er de færreste modstandere af FG som ikke har købt klamme kyllinger fra Danmark eller svinekød fra gris med bylder osv!  Moral er godt - dobbeltmoral er dobbelt så godt! 

Jeg er modstander af et levende dyr for en tragt ned i halsen og bliver tvangsfodret bare fordi det smager godt! Jeg begriber det ikke! 

Men til TS: hvis I serverede det for mig ville jeg bare ikke spise det

Anmeld

13. december 2014

MysteriousAngel

Jibbe skriver:

Dvs at man kan ikke være modstander af noget som man synes er dyreplageri hvis man ikke også går hele vejen alle andre steder?

Jeg synes da netop at man skal gøre det som man kan. Feks vi er 5 mennesker på 4000 kr om mdr. Så oftest som jeg kan køber jeg da økologisk men det er ikke altid det kan lade sig gøre for vores budget.

Jeg spiser ikke FG, heller ikke selvom det bliver serveret. Jeg spiser heller ikke kylling medmindre jeg ved at den har haft det godt.

Anmeld

13. december 2014

MysteriousAngel

Risse skriver:

Det tænker jeg altså virkelig også! Jeg har som studerende sjældent råd til at købe økologisk, men jeg gør det da når jeg kan Men jeg tænker også, at nok så slemt som foir gras er, så er der jo masser af andre slags kød som har haft det mindst lige så slemt eller værre.

Så hvis det ender med foir gras herhjemme, så lukker vi bare øjnene og nyder det. Hvis dyret alligevel skal lide, kan man lige så godt værdsætte 

For ja, jeg synes sgu at det smager godt

Hvis ikke man køber det er der ingen der sælger det.

Så derfor støtter vi det altså ikke. Da det blev serveret for mig på en restaurant, lod jeg det simpelthen være med at spise det.

Anmeld

13. december 2014

SandraXOXO

Vi skal nok bare have flæskesteg med det hele. Det plejer vi at få både jul og nytår. Og så holder vi os ellers fra det på alle andre tidspunkter. 

Rør dog ikke tvangsfodret and med fedtlever. Så en video hvor man så en and blive tvangsfodret med tragt og den hylede og skreg og det var så hjerteskærende. Vi lever ikke altid okø og er ikke hellige, men et sted skal man have grænser.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.